WTCR - Michelisz: valahol az elit mögött
Michelisz: valahol az elit mögött

Michelisz: valahol az elit mögött

LantiLanti
2013/11/28 21:00

Michelisz_tarquini_jpn

Összetett hatodik hely, akárcsak tavaly = egy helyben topogás. Ugye, mennyire nem igaz, hogy a számok nem hazudnak?! Mert bár a bajnokságban elfoglalt helyezés alapján tényleg nem sikerült az előrelépés Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport számára, azt csak a vak nem látja, hogy volt fejlődés.

A magyar labdarúgó válogatottal kapcsolatban sokat emlegetett félmondatot is ide idézhetnénk: megkérdőjelezhetetlen az előrelépés. De ez esetben tényleg az.

Többször leírtam már, de jól esik megismételni: Norbi egyedül a 2013-as szezon során többször állt a dobogón, mint eddigi WTCC-s pályafutása során összesen. Mi ez, ha nem fejlődés?

"Bár az év végi hatodik hellyel papíron nem léptünk előrébb, én ezt nem így látom. Ha ugyanis levesszük az idény első két versenyhétvégéjét, amelyen nem a saját hibánkból nulláztunk, akkor idén tulajdonképpen 10 helyszínből értük el ugyanazt, mint amit tavaly 12-ből" - írta Norbi a 'michelisz.hu' oldalon.

"Ráadásul egy sokkal kiegyenlítettebb, erősebb mezőnyben, amit a pontok eloszlása mellett az is mutat, hogy összesen 11 futamgyőztes pilóta volt a szezonban. Ez rengeteg."

Norbi negyedik teljes szezonját futotta a WTCC-ben, és ezzel a jelenleg aktív pilóták közül a kilencedik legtapasztaltabb versenyzőnek számít (95 futammal). Az évek során rengeteget fejlődött, és úgy érzi, most már ott áll közvetlenül a világbajnokság elitje mögött.

Michelisz_usa_honda_r1

"Az idei WTCC mezőnyben nekem Yvan Muller, Gabriele Tarquini és Rob Huff hármasa volt az etalon. Hozzájuk képest még mindig lemaradásban vagyok, nekik megvan az a versenyintelligenciájuk, ami belőlem néha még hiányzik. Bízom benne, hogy idővel ez nekem is megjön majd, mindenesetre úgy érzem, a nehezén már túl vagyok: a legkevésbé tanulható dolog ugyanis a gyorsaság, amiben már felveszem a versenyt velük" - folytatta Norbi.

Idén nagy lehetőséget jelentett számára, hogy hozzáférhetett a gyári Honda pilóták telemetria adataihoz, így egy olyan klasszis vezetéstechnikáját elemezhette részleteiben, mint a 2009-es világbajnok Gabriele Tarquini.

"Amire tavaly a BMW-vel én már azt mondtam, ezt biztos nem lehet jobban csinálni, arra idén Tarquini eredményeit látva rádöbbentem, igenis lehet. Amikor összehasonlítottam az én féktávomat az övével, kiderült, hogy 6-7 méterrel később fékez, mégis megáll az autó, és ugyanolyan ütemben tud kigyorsítani."

"Ezek az apróságok segítenek abban, hogy átlépjem a saját korlátaimat, és nekem ez volt a Honda-szerződés legnagyobb nyeresége: világklasszis pilótához mérhetem magam, amiből sokat tanulok" - zárta Norbi.

Az egy egységnyi tehetségre jutó alázat tekintetében viszont az én szememben Norbi már most világklasszis, aminek szintén nagy szerepe van abban, hogy ilyen sokra vitte. És hol van még a vége?!

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások