WTCR - Michelisz Norbival Moszkváról
Michelisz Norbival Moszkváról

Michelisz Norbival Moszkváról

LantiLanti
2013/06/16 14:15

A Le Mans 24 órásra való felkészülés elég sok szabadidőtől megfoszt, de szerencsére mostanában nincs is olyan sok WTCC hír, hogy meg kéne szakadni az firkálásban. Michelisz Norbival viszont még nem beszélgettük Moszkva óta, úgyhogy gyorsan rá is csörögtem, és egy jó csevegtünk az oroszországi hétvégéről.

Pontosan mi volt a baj a szabadedzéseken, miért lettél 22. az FP2-n?

"Minden kétséget kizáró magyarázatot azóta sem találtunk a dologra, de arra gyanakszunk, hogy kifoghattunk egy rosszabb szett gumit. Nagyon keveset változtattunk az autón az FP1 után, mégis jelentősen romlott a tempónk. A képet az is árnyalja, hogy Moszkvában nagyon szoros volt a mezőny. Ha megnézed, nyolc tizeddel voltam lassabb az FP2-ben mint az FP1-ben, és ezzel a nyolcadikról a 22. helyre csúsztam vissza. Szóval egyelőre csak a rosszabb szett gumira tudom fogni a dolgot."

Viszont a legjobbkor találtál magadra, mert az időmérőn bejutották a Q2-be, és ott negyedik lettél.

"Igen, és ez még inkább az előbb említett gyanút erősíti bennem, hiszen az időmérőre is csak minimálisat állítottunk a Hondán. A második edzésen elért 22. hely után átmentünk a gyári csapathoz, és megnéztük az ő beállításaikat, ami segített valamennyit. Utána féktávon mindenképpen javult az autó viselkedése."

És mit láttál a gyári csapatnál? Nagyon más irányba mentek?

"Csak kisebb eltérések voltak köztük és köztünk, de ez így normális. Korábban is azt tapasztaltuk, hogy nem pontosan ugyanaz a beállítás jó nekem, mint amivel Tarquini vagy Monteiro gyors. Inkább csak finomítottunk a setup-on az időmérő előtt."

Volt már olyan, hogy ők jöttek hozzátok?

"Igen, a Hungaroringen az időmérőt követően az ő kérésükre egyeztettük az adatokat. Ez is mutatja, hogy egy egészséges, kétoldalú partneri kapcsolat van köztünk és a Castrol Honda csapat között."

Mit szóltak a Hondánál, hogy megint elverted a két gyári autót?

"A szokásosat, többen is átjöttek gratulálni, például Alessandro (Mariani, a JAS csapatfőnöke) és William (de Braekeleer, a Honda Motor Europe motorsport főnöke). Nagyon sok lehetőségünk most nem volt a beszélgetésre, mert sietnem kellett a szállodába."

FIA WTCC Moscow, Russia 7-9 June 2013

A WTC-n korábban részletesen feszegettük a fejlesztések kérdését, és azt, hogy szezon közben mennyire nehéz komolyan előrelépni a WTCC-ben. Mi a helyzet ilyen téren?

"Az év elején több kisebb újítást is kaptunk, de komoly fejlesztésre valóban nincs lehetőség szezon közben. A Hungaroring óta nem érkezett hozzánk érdemi modifikáció, és nem is számítunk rá a jövőben sem. Portó után hajóra teszik az autókat, onnantól kezdve még nehezebb lesz bármin is változtatni. Moszkvában kaptunk egy rostélyt a gépháztetőre, de mivel a hétvége elejétől rajta volt, nehéz megmondani, hogy jelentett-e bármilyen előrelépést."

Az első verseny elején voltak izgalmas pillanatok, Huff keményen támadott az újraindítás után. Segített az egyes kanyarban lévő sárga zászló abban, hogy magad mögött tudd tartani?

"Igen, segített, de inkább úgy mondanám, hogy ahhoz alakítottam a védekezési stratégiámat. A 15-ös kanyarban csak azzal foglalkoztam, hogy enyém legyen a belső ív, még akkor is, ha ő így az ideális vonalról fordulhatott. Tudtam, hiába gyorsít mellém az utolsó kanyar után, annyi tempóelőnye nem lesz, hogy a célvonalig megelőzzön, onnantól kezdve pedig már sárga zászló volt érvényben, ami alatt ugye tilos előzni. Ám a sárga zászló nélkül is megoldható lett volna a védekezés."

(Norbi azóta saját honlapján részletesen is elemezte a Huff elleni csatát: ITT.)

Kicsit elszakadva Moszkvától, sokat foglalkozunk mostanában a WTCC jövőjével. Te hogyan látod az új szabályok esélyeit?

"Nagyon sokat nem foglalkozom a dologgal, inkább az idei szezonra koncentrálok, de természetesen fél szemmel nyomon követem az eseményeket. Én úgy látom, hogy jelen állás szerint nem tenne jót a bajnokságnak, ha áterőltetnék a dolgot. Túl kevés a gyártó, és nem lenne elég autó. Tegyük fel, hogy a Lada és a Honda is épít új technikát, az öt-hat autó. Mondjuk, hogy jön a Citroen, az max. plusz kettő, tehát még mindig csak nyolc autó van a mezőnyben. És akkor mi lesz a privát csapatokkal? Szerintem az átmeneti szezon sem jó megoldás, elég fura lenne, ha az új 400 LE-s és a régi 300 lovas technikáknak együtt kéne menniük."

Végül egy még majdnem friss dologról érdekelne a véleményed. Oriola Chevrolet-vel... Mit szólsz?

"Annyi biztos, hogy veszélyesebb ellenfél lesz, hiszen a Chevy egyértelműen jobb autó, mint a SEAT."

FIA WTCC Moscow, Russia 7-9 June 2013

Mit gondolsz, mennyi időbe telhet az átállás? Milyen autónak tartják a Cruze-t a mezőnyben?

"Chiltonnal és Nashel beszélgettem erről, és ők azt mondták, hogy nagyon jóindulatú a kocsi, elég hamar sokat tudtak vele gyorsulni. Szerintem Oriolának sem kell majd sok idő, hogy megszokja, ráadásul mögötte áll az RML csapat. Ha az elején lesznek is problémái, az autó ereje majd kompenzálja a hibákat."

Ezúton is köszönjük, Norbi, hogy időd szakítottál a WTC olvasóira, és jó pihenést Portóig!

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások