WTCR - Norbi elemzi a paul ricardi tesztet
Norbi elemzi a paul ricardi tesztet

Norbi elemzi a paul ricardi tesztet

LantiLanti
2014/02/27 12:38

Honda_paulricard_2

A Motorland Aragon után Michelisz Norbi egy újabb helyszínen is testközelből figyelhette a gyári Honda csapat tesztmunkáját, a Zengő Motorsport pilótája az elmúlt három napot Le Castellet mellett, a Paul Ricard versenypályán töltötte, ahol a japán márka mellett a Citroën ténykedését is szemügyre vehette.

Norbi ezúttal sem ült autóba, hiszen a JAS Motorsport továbbra is csak egy autóval rendelkezik, amin a két gyári pilóta, Tiago Monteiro és Gabriele Tarquini osztozott. Ettől függetlenül nagyon fontos dolgokat látott és hallott a helyszínen, és ezúttal bőbeszédűbb volt a teszt utáni beszámolóban is.

Ahogy azt sejteni lehetett, a Citroën és a Honda a köridőkön kívül semmit sem akart a másik orrára kötni, így hatalmas titkolózás volt Franciaországban.

"Hiába volt ez egy közös teszt, valójában a két csapat úgy különült el, mint Kelet- és Nyugat-Berlin a hidegháború idején. Az egyik márka a boxutca elején, a másik a végében vert tanyát, nem nagyon volt átjárás, a csapattagok máshol ebédeltek és még az is ritkán fordult elő, hogy az autók egyszerre mentek volna a pályán. Ha pedig mégis, kínosan ügyeltek arra, hogy véletlenül se kerüljenek egymás közelébe."

"Nem volt adatmegosztás és információcsere, tulajdonképpen az egyedüli viszonyítási pontot a köridők jelentették. De hát éppen emiatt került sor a közös tesztre, így le lehetett mérni, ki hol tart a másikhoz képest" - írta Norbi a 'michelisz.hu' oldalon.

Honda_paulricard_3

Arról már mi is beszámoltunk, hogy a teszt első felében volt némi előnye a Citroënnek, ám Norbi jó hírekkel szolgálhatott: a szerdai napra a Hondának sikerült megközelítenie riválisát. Annak ismeretében, hogy a franciák mennyivel többet teszteltek már a C-Elysée-vel, ez biztató jelnek tűnik.

"Sajnos az első két napon az előny egyértelműen a Citroënnél volt. Ez persze valahol természetes, hiszen a franciáknak sokkal több idejük volt a fejleszteni, tesztelni, és ez meg is látszott. A hétfői és keddi viszonylag nagy időkülönbség miatt mégsem estem kétségbe, mert azt is tudni kell, hogy a Citroën sokadszorra tesztelt a Paul Ricardon, miközben a Honda először járt ezen a pályán."

"Szerdára aztán minden megváltozott. A Honda részéről továbbra is csak egy autó van készen, amelyet ezúttal is a két gyári pilóta, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro vezetett felváltva. A kezdeti hátránnyal való szembesülés miatt kicsit nyomott volt a hangulat a csapatnál, de két kézzelfogható eredménnyel is járt az első két nap."

A barcelonai (legutóbb ott tesztelt a Honda) és a le castellet-i pálya karakterisztikája nagyon eltérő, így a Hondának beletelt egy kis időbe, mire megtalálta a helyes futómű beállításokat. Eleinte a lassú kanyarokban volt némi gond az autóval, ám ezt szerdára sikerült kiküszöbölni, és összességében is jobb lett a Civic.

"Ennek egyértelmű jele volt, hogy szerdára eltűnt a lényegi különbség a Honda és a Citroën között, a köridők alapján szinte azonos teljesítményt mutatott a két márka" - folytatta Norbi.

Honda_paulricard_1

Kedden egyébként esett az eső a Paul Ricardon, ami ugyan lassította a Honda felzárkózását, ám más szempontból igen hasznos volt. A csapat végre adatokat nyerhetett az esőgumikról és a vizes beállításokról.

Bár a köridőkben jelentkező különbséget a három nap végére sikerült ledolgozni, a japánok továbbra is hátrányban vannak a felkészülésben, és ez a Paul Ricardon egyértelműen megmutatkozott.

"Ők (a Citroën) két autóval érkeztek, és lényegében mindenféle technikai probléma nélkül mentek végig. Szimuláltak időmérőt, szimuláltak olyan szituációkat, amikor a két kocsi egymás közvetlen közelében futott, szimuláltak rajtokat is. Csak, amit én láttam, legalább 50-60 állórajtot gyakoroltak, amiből az következik, hogy az autó fejlesztését lényegében befejezték, már a finomhangolásnál, az utolsó részletek kidolgozásánál tartanak" - zárta Norbi.

MST_Citroen_paulricard_ketto

A Zengő Motorsport pilótája szerint elképzelhető, hogy az első egy-két futamon még előnyben lesz a Citroën, ám a paul ricardi fejlődést látva van ok a bizakodásra. A következő kollektív tesztet március végén tartják, és egyelőre még van esély rá, hogy ott Norbi is autóba ülhet.

Fotó: Motorsport-Total, Touringcars.ru

Hozzászólások