WTCR - Michelisz Norbi: a maximumot
Michelisz Norbi: a maximumot
Fotó: Zengő Motorsport, WTCC Media

Michelisz Norbi: a maximumot

LantiLanti
2014/10/11 09:33

Kedvenc gumicicám, hogy egy valódi sportoló akkor és csak akkor elégedett magával, ha az adott körülmények között sikerült kihoznia a maximumot. Egy olyan sok ismeretlenes sportágban, mint az autósport ez abszolút értékben sokféle eredményt jelenthet, de a lényeg, hogy ne maradjon benn semmi.

Bár a sanghaji időmérő edzés óta még nem beszéltem Michelisz Norbival, mégis meggyőződésem, maximálisan elégedett. Pedig vérbeli versenyzőként ő mindig, mindenhol a győzelemért száll harcba, most pedig "csak" negyedik lett.

Ám ennél a negyedik helynél több nem hiszem, hogy volt Sanghajban a Honda Civic-ben, azaz a magyar pilóta kihozta a helyzetből a maximumot.

Norbi folyamatosan javult az időmérő során, a Q1-ben 1:50.3-at, a Q2-ben 1:49.8-at, a Q3-ban pedig 1:49.6-ot ment. Ő lett a legjobb hondás, a legjobb nem citroenes, sőt, Sebastien Loeb Q3-as hibája (az utolsó kanyarban eltalálta a gumibálát) miatt még az egyik C-Elysée-t is sikerült megvernie. Sanghajban ennél többet ordas telhetetlenség lenne kívánni.

Ami picit még Norbit is meglepte, az Citroenek és a többiek közti különbség hirtelen megugrása volt. A szabadedzéseken csak 2-3 tizedre voltak a franciák, az időmérőn viszont hirtelen elszaladtak majd' egy másodpercre. Csak nem ők is elkezdték tekergetni a motort..

LOPEZ_sanghaj_TesztVisszatérve Norbira, a Q2-ben három illetve négy tizeddel verte a két gyári Hondát, Mehdi Bennaninál pedig majdnem egy másodperccel ment jobb időt. Nem lehet nem észrevenni, hogy az év eleji nehézségek után a Zengő Motorsport megint kezd a JAS fejére nőni. Argentínában az időmérőn és az első futamon, Pekingben mindkét versenyen és most Sanghajban az időmérőn is a magyarok vitték a Honda zászlaját.

Mindezt úgy, hogy a JAS az év elején, sőt a szezon közben is folyamatosan tesztelt, miközben Norbiék egy-két alkalomtól eltekintve csak a versenyhétvégéken találkoznak az autóval. Reméljük, ez a tendencia kitart Suzukáig, hiszen a Hondával kapcsolatos fontos döntések szinte biztosan ott születnek majd meg idén is.

Ezúttal csak röviden a többiekről, hiszen nagy meglepetés nem történt. Pechito Lopez idén ötödször szerezte meg a polet, és ezzel a Citroené lett a gyártók világbajnoki címe.. A fordított rajtácsos első kocka Mehdi Bennanié lesz, ám attól tartok ezen a pályán egy tál lencséért is jó üzlet lenne azt eladni, hiszen szinte garantált, hogy a C-Elysée-k átlépik a mezőnyt.

Tom Coronel volt az időmérő egyik balszerencsés figurája, a hollandot a Q2-ben az első köre után szólították ki súlylemérésre, és így nem maradt ideje feltenni egy új szettet. Coronel nagyon szurkolt, de végül Bennani ellopta előle a fordított pole-t.

Le a kalappal Dusan Borkovic és a Campos Racing előtt, hiszen a pekingi baleset után bejutottak a Q2-be az újjávarázsolt Chevy-vel.

A negatív főszereplők pedig a ladások és az all-inkl.com-osok voltak, a két csapat öt autója maradt ki a Q2-ből. A Ladánál ez nem akkora meglepetés, iszonyúan nem kedvez nekik ez a pálya, Gianni Morbidelliék gyengélkedésére viszont még keressük a választ.

A sanghaji időmérő végeredménye:

QP_sanghaj_14Holnap már csak a két futam van hátra, a közvetítés 8:45-kor indul, és közvetlenül egymást követi majd a két verseny.

Hozzászólások