WTCR - Michelisz Norbi a hátralévő futamokról
Michelisz Norbi a hátralévő futamokról
Fotó: WTCC Media

Michelisz Norbi a hátralévő futamokról

LantiLanti
2014/09/19 10:24

Négy forduló maradt a 2014-es WTCC szezonból, mind a négyet Ázsiában, abból hármat pedig gyakorlatilag Kína területén (Makaó is oda tartozik) rendeznek. Négy lehetősége lesz tehát Yvan Mullernek közelebb kerülni Pechito Lopezhez, és ugyanennyi Michelisz Norbinak, hogy újabb dobogós helyeket, esetleg győzelmeket szerezzen.

Az idei évben ez talán minden eddiginél nehezebb, hiszen a gyári Citroenek fölénye még a korábbi Chevrolet hegemónián is túltesz. 2012-ben vagy éppen tavaly a második futamokon jó eséllyel oda lehetett kerülni a top3-ba, sőt, akár a dobogó tetejére is, most azonban a franciák a mezőny közepéből indulva is totális favoritnak számítanak.

Ettől függetlenül a Zengő Motorsport versenyzője bízik abban, hogy az év hátralévő versenyeiről újabb kupákat vihet haza, és legutóbbi blogbejegyzésében készített is egy gyorsjelentés arról, hol mekkora esélye lehet a jó szereplésre.

Peking: 60% esély a dobogóra.

"A hátralévő négy versenyhelyszín közül itt van a legjobb esélyünk. A pálya karakterisztikája feküdhet a Hondának, mert nagyon kevés az egyenes rajta, 500 méteres a leghosszabb kanyar nélküli szakasz. Ez nekünk jó hír, hiszen elsősorban motorerőben, a padlógázos pályákon vagyunk lemaradva a Citroën mögött."

"Szimulátoron már gyakoroltam a pályán, de mivel nem túlságosan ismert, csak kiegészítésként lehetett letölteni, ami azt jelenti, hogy valószínűleg nincsen GPS-szel felmérve, csak belső kamerás felvételek alapján szerkesztették. Tehát csak hozzávetőleges a pontossága, de így is segíthet ráérezni a ritmusára" - írta Norbi a michelisz.hu-n.

Michelisz_sanghaj_13

Sanghaj: 25%

Sanghaj vegyes érzéseket válthat ki Norbiból. 2012-ben a BMW-vel, tavaly pedig a Hondával is gyors tudott lenni, ám a Chevrolet-k rendre előtte jártak. Attól tartok, ez idén is így lesz a Citroenekkel, hiszen az egész szezon leghosszabb egyenese (1.1 km) ezen a pályán található.

"Ez még a monzai célegyenesnél is hosszabb, így nagy kérdés, hogy a hírek szerint érkező hondás motorcsomag mennyire engedi majd ledolgozni a Citroënnel szemben fennálló hátrányunkat. Ha jelentősen nem javul a helyzet, akkor elméletben Sanghajban van a legkisebb sanszunk az eredményes szereplésre a hátralévő helyszínek közül."

Suzuka: 40%

Bár a magyar WTCC-s közönség egy emberként várta, hogy az elmúlt három évben használt Suzuka-East (gyakorlatilag az F1-es pálya keleti fele) helyét a teljes kör vegye át, ez némileg hátrányt jelent Norbi számára. A rövid kör ugyan dögunalmas volt, ám feküdt a Hondának, lásd a tavalyi első futamot, amit Michelisz megnyert.

"Igazság szerint ez a váltás nekünk nem kedvez, a kisebb nyomvonalon jobbak lettek volna az esélyeink. Ugyanakkor az eredményes szereplés itt egyáltalán nem lehetetlen, hiszen a Honda hazai pályáján minden érintett azon lesz, hogy a lehető legjobbak legyünk. Ennek tavaly is meglett a gyümölcse, pedig akkor sem a mi autónk volt a legerősebb a mezőnyben, mégis sikerült az első futamon győznöm."

"Úgyhogy hiába fekszik a Hondának kevésbé a teljes kör, bízom benne, hogy ez a plusz lendület idén is repít majd minket. Főleg, ha beválik a már említett motorfejlesztésünk."

Macao_13_rajt

Makaó: 50%

Bár a makaói pálya első szektora eszelősen gyors, Norbi szerint a városi körön is jó eséllyel labdába rúghat a dobogóért. Elsősorban azért, mert nagyon szereti ezt a helyszínt, és tegyük hozzá, érzi is Makaót.

"Az első szektort leszámítva kanyar kanyar hátán van a pályán, nagyon technikás körről van szó, amelyen tehetséggel lehet kompenzálni a technikai lemaradást. Azt nem állítom, hogy a Makaó-specialista Rob Huff szintjén vagyok ezen a ringen, de az utána következő bolyban úgy érzem, helyem van. Szóval remélem, ott idén ismét a jó szereplésé lesz a főszerep" - zárta Norbi.

A pekingi versenyig pedig már nem is kell olyan nagyon sokat várni, két hét múlva ilyenkor már a tesztre készülődünk majd.

Hozzászólások