WTCR - Michelisz Norbi 7. az Autosportnál
Michelisz Norbi 7. az Autosportnál

Michelisz Norbi 7. az Autosportnál

LantiLanti
2013/12/18 17:34

Michelisz_honda_Sanghaj_teszt

Az egyik legelismertebb angol nyelvű autósportos hetilap, az Autosport magazin idén is összeállította WTCC mezőnyének top10 ranglistáját a 2013-ban nyújtott teljesítmények alapján.

Nem meglepő módon a sort az idén negyedik világbajnoki címét megszerző Yvan Muller vezeti, Norbi pedig az összetettben elért eredményéhez képest egy hellyel hátrébb, a hetedik pozícióba került.

1. Yvan Muller (RML - Chevrolet Cruze)

Világbajnok, 7 győzelem, 7 pole, 7 leggyorsabb kör.

24 futamból 15-ször dobogón áll, a Chevrolet gyári támogatása nélkül is kimagaslott a mezőnyből. Az elmúlt évek során felhalmozódott tapasztalatból dolgozva az RML tökéletes autót adott Muller alá, aki ki is használta az adódó lehetőséget. Monzában az összes edzést és a két futamot is megnyerte, amivel megalapozta a szezont. Minden eddiginél korábban, már Suzukában bebiztosította a bajnoki címet.

2. Rob Huff (All-Inkl.com Racing - SEAT León)

Összetett 4., 2 győzelem, 0 pole, 1 leggyorsabb kör.

Kisebbfajta csoda volt az is, hogy egyáltalán nekivághatott a címvédő szezonnak. Egy újonc csapattal és egy igencsak ideje múlt technikával két futamot nyert meg, és az előkelő negyedik helyen zárt az összetettben. Rajta kívül egyetlen SEAT-os sem fért be a top10-be. A makaói győzelem igazi mestermunka volt.

Tarquini_monteiro_honda_jpn

3. Gabriele Tarquini (Honda Racing - Honda Civic)

Összetett 2., 2 győzelem, 2 pole, 1 leggyorsabb kör.

Elég későn készült csak el az új Honda, de Tarquini hamar összebarátkozott vele, már a harmadik hétvégén futamot nyert a Civic-kel, ráadásul a pole-ból. A hungaroringi súlyos baleset után kisebb gödörbe került, a következő hat futamon összesen 19 pontot gyűjtött. Az év második felére viszont ismét magára talált, Argentínában és Kínában dobogóra állt, Sonomában pedig futamot nyert. Kihozta a maximumot a gyermekbetegségekkel küzdő Hondából.

4. Michel Nykjaer (NIKA Racing - Chevrolet Cruze)

Összetett 7., 3 győzelem, 1 pole, 1 leggyorsabb kör.

Idejekorán ki kellett szállnia, így az összetettben elért eredménye messze nem tükrözi valós teljesítményét. A sonomai hétvége előtt még második volt az összetettben, ám végül a hetedik helyig csúszott vissza. Egy második helyet azonban megtartott, Muller mögött Ő szerezte a második legtöbb győzelmet idén. Kétszer nyert első futamot, de a fordított rajtrácsos versenyeken is rendesen kaszált, egyik legfőbb erőssége pont ebben a "sokoldalúságban" rejlett.

Nash_porto_dobogo

5. James Nash (Bamboo Engineering - Chevrolet Cruze)

Összetett 3., 2 győzelem, 0 pole, 0 leggyorsabb kör.

A kiegyensúlyozottság mintaképe volt idén, 24 futamból 22-szer pontszerzőként ért célba (ezzel Mullerrel holtversenyben a legjobb), és emellett két versenyt is megnyert. Nem szabad elfelejteni, hogy első szezonját futotta a Chevrolet-val, és bár a hétvégék nem indultak mindig zökkenőmenetesen, a futamokra általában magára talált. Szépen aratott a második versenyeken is, csak Muller szerzett nála több pontot a fordított rajtrácsról indulva. Megnyerte a Yokohama kupát, és ő lett az első privát (Yokohama kupába beleszámító) versenyző, aki top3-ban végzett az abszolút értékelésben.

6. Tom Chilton (RML - Chevrolet Cruze)

Összetett 5., 2 győzelem, 1 pole, 2 leggyorsabb kör.

Yvan Muller mellett versenyezni sosem könnyű, a négyszeres világbajnok klasszisa Chilton chevys bemutatkozására is árnyékot vetett. Pedig a korábbi brit privát bajnok nem ment rosszul. Csak Muller teljesített nála jobban az időmérőkön, nyert futamot pole-ból, illetve második versenyen is. A fordított rajtrácsos futamokon viszont még fejlődnie kell, többször előfordult vele, hogy erősebb autója ellenére is "beragadt" a mezőnyben. Makaó előtt versenyben volt az összetett második helyért, ám hibázott az edzésen, majd Oriola is betett neki, így végül csak ötödik lett.

Michelisz_Jpn_arc

7. Michelisz Norbert (Zengő Motorsport - Honda Civic)

Összetett 6., 1 győzelem, 1 pole, 2 leggyorsabb kör.

Norbi számára rettenetesen indult az első hondás szezon. Folyamatos műszaki hibák hátráltatták, az első két hétvége során összesen négy pontot tudott gyűjteni. Utána viszont jelentősen javult a helyzet, dobogóra áll a Slovakiaringen, a Hungaroringen és még további négy alkalommal, Suzukában pedig a poleból indulva győzött az első futamon. Miután összeállt a technika veszélyes ellenféllé vált, aki nem egyszer bele tudott szólni a gyári márkatársak dolgába.

8. Tiago Monteiro (Honda Racing - Honda Civic)

Összetett 8., 1 győzelem, 0 pole, 2 leggyorsabb kör.

Ellentmondásos szezont zárt. Az éve első felében rengeteg műszaki hiba hátráltatta, talán még Norbinál is több, ráadásul ő is hibázgatott. Saját elmondása szerint nehezen érzett rá a Honda beállításaira, mivel a Civic csak egy nagyon szűk tartományban működött igazán jól. A sok balszerencsés esemény miatt néha több kockázatot vállalt a kelleténél, például Suzukában. Az utolsó négy versenyen mégis remekelt, csak Muller gyűjtött nála több pontot. Az Autosport szerint nehéz volt dönteni Chilton, Norbi és Monteiro között, ám a portugál azért lett nyolcadik, mert a hondás belharcban általában alulmaradt.

Coronel_sanghaj_qp

9. Tom Coronel (ROAL - BMW 320TC)

Összetett 10., 2 győzelem, 0 pole, 2 leggyorsabb kör.

A BMW lemaradását ismerve nehéz lenne vitatkozni azzal az állítással, hogy Coronel mindent kihozott ebből a szezonból, amit csak lehetett. Remekelt a Szlovákiaringen, és pályaismeretét kamatoztatva legyőzte Bennanit Suzukában. A szezon során általában csak a pontokért szállhatott harcba, ám egyértelműen kiemelkedett a BMW-sek közül.

10. Pepe Oriola (Tuenti Racing - SEAT León/Chevrolet Cruze)

Összetett 9.., 1 győzelem, 0 pole, 2 leggyorsabb kör.

Előrébb is végezhetett volna, ám a briliáns pillanatok mellé oktondi hibák is keveredtek. Marokkóban Yvan Mullert maga mögött tartva nyert, és lett a WTCC legfiatalabb futamgyőztese. Az év közbeni átállást SEAT-ról Chevyre remekül kezelte, nagyszerű eredményeket hozott az elején a Cruze-zal. Utána viszont hanyatló formát mutatott, és csak Makaón gyűjtött újra szép számmal pontokat, ám az a hétvége inkább két túlontúl bevállalós manővere és az elmaradt büntetés miatt maradt emlékezetes.

Csak emlékeztetőül, tavaly Huff végzett az Autosport-lista élén, Mullert, Menut, Tarquinit és Norbit megelőzve.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások