WTCR - Michelisz nem fél a defekttől
Michelisz nem fél a defekttől

Michelisz nem fél a defekttől

LantiLanti
2013/05/17 11:22

Michelisz_Hun_honda_sik

Michelisz Norbi tavaly könnyebb helyzetben volt a Salzburgringen mint legtöbb riválisa, hiszen a hátsókerék hajtású BMW-nek nem jelentettek gondot a tempós kanyarok és a durva aszfalt. Csak emlékeztetőül, egy éve Ausztriában szívlapáttal kapták a defekteket az elsőkerekes autók, Yvan Muller és Rob Huff például a második futam utolsó körében járt pórul, és végül ennek (is) köszönhetően szerezte meg első győzelmét Stefano D'Aste.

Idén változik a felállás, hiszen már Norbi is fronthajtású autóval versenyez, a Zengő Motorsport pilótája azonban nem tart a túlzott gumikopástól.

"A Salzburgring valóban komoly megterhelést jelent a gumikra nézve, különösen a  fronthajtású autók esetében, de mégsem félek attól, hogy defektet fogok kapni. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a Honda Civic nagyon kíméletesen bánik a gumikkal, ilyen téren kiemelkedik az elsőkerekes autók közül" - mondta Norbi a WorldTouringCars-nak.

A tavalyival megegyező 12 körös versenytáv azért így sem sétagalopp, nagyon jól be kell lőni az autót, hiszen ha a defektet meg is ússza az ember, a túlzott gumikopás pozíciókba kerülhet a futamok végén.

"Fontos lesz a lehető legjobb beállításokat megtalálni. Van egy alap setup, azzal fogjuk kezdeni a hétvégét, és az első szabadedzésen megpróbálok egy hosszabb etapot menni, hogy lássuk, bírják-e a gumik. Ha nem, akkor egy kicsit konzervatívabb irányba kell elmenni a beállítással."

Ehhez viszont az kell, hogy a Hungaroringhez hasonlóan hiba nélkül menjen a Honda az egész hétvége során. A második magyarországi futam végén sajnos megint előjött a benzinszagos probléma, bár Norbit ez lassan már nem is zavarja.

"Ha megszokod a benzinszagot, akkor el lehet viselni, ráadásul az autó is könnyebb lesz a futam végére (ezt nevetve mondta). De komolyan, engem a szagnál sokkal jobban zavart, hogy megint elszállt a kijelző, és nem láttam a ledsort, ami fontos a váltásoknál. Viszont legalább a szervó már nem állt meg, és befejezhettem a versenyt. A benzinfolyásnak volt még egy hátulütője, a futam végére alig maradt üzemanyag a kocsiban. Ha lett volna még egy kör, nekem annyi" - mesélte Norbi.

Michelisz_Hun_csajok

A gumikopás helyett inkább a motorerő hiánya jelenthet némi gondot a Salzburgringen, ami leginkább egy összehajtott pár virslire hasonlít, ergo tele van hosszú egyenesekkel.

"Sajnos motorerőben még mindig elmaradunk a Chevrolet-k mögött. A Hungaroringen és Szlovákiában ez nem jött ki olyan látványosan, de a gyors részeken lehetett érezni a különbséget. Ráadásul nehezebbek is leszünk mint eddig. Ugyan csak 10 kiló pluszt kaptunk, de az emelkedőre fel ezt is megérzi majd az autó. A Honda eddig minden hétvégére hozott valamilyen fejlesztést, talán mostanra is kitaláltak valamit, amivel közelebb juthatunk Mullerékhez."

A hungaroringi hétvége után a zengős srácok ismét töviről-hegyire átnézték a Hondát, ám sajnos megint az FP1-en tudják csak először kipróbálni.

"Jó lett volna egy olyan shakedownt futni, mint amilyent a két gyári autók futottak Olaszországban, de nekünk sajnos nincs ilyenre lehetőségünk" - magyarázta Norbi.

A WTC olvasói közül is sokan feltették a kérdést, miért nem tesztelt a Hungaroring után a Zengő Motorsport. Eredetileg a gyári Castrol Honda csapattal közösen dolgoztak volna két napon keresztül, ám Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro balesete után a nagy testvér visszalépett, és Zengőék sem vállalták a magányos munkát.

"Természetesen felmerült, hogy a gyári autók nélkül is megtartsuk a tesztet, de úgy láttuk, nem lenne sok értelme. A Honda mérnökök és a háttértámogatás csak miattunk maradt volna Magyarországon, azaz mindent nekünk kellett volna fizetni, ami komoly kiadás. A gyári szakemberek és az alkatrészháttér nélkül pedig nem akartunk belevágni a tesztbe. A pálya rendelkezésre állt volna, de mivel előzetesen egy kollektív programot terveztünk, most el kellett halasztani a tesztet. Viszont nagyon bízom benne, hogy a tengerentúli szezon előtt még sikerül összehozni egy közös gyakorlást" - mondta Zengő Zoltán, csapatfőnök a WorldTouringCars-nak.

Egy szó erejéig még visszakanyarodva Salzburgba, Norbi realistán látja saját helyzetét, és két biztos pontszerzést tűzött ki célul az ausztriai hétvégére.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások