WTCR - Michelisz: második autó pro és kontra
Michelisz: második autó pro és kontra

Michelisz: második autó pro és kontra

LantiLanti
2013/10/03 21:43

Michelisz_usa_honda

A Zengő Motorsportnak elővásárlási joga van egy második Honda Civic-re, ami annyit tesz, hogy ha sikerül összeszedni rá a költségvetést, akkor mindenképpen a magyar csapat versenyeztetheti. Ezt már mindenki tudja, több mint egy hónapja a csapból is ez folyik, ha a WTCC-ről esik szó. És ez jól van így.

Olvashattátok már Zengő Zoli és Wéber Gabi véleményét is itt a WTCC Blogon, egy szereplő azonban eddig még nem szólalt meg a kérdésben, maga Michelisz Norbi. Eddig! A suzukai futamgyőztes nagyon őszintén beszélt arról, mit gondol a második Hondáról, milyen előnyöket és milyen veszélyeket rejthet magában egy kétautós program.

"Nem olyan egyszerű ez a kérdés, mint elsőre tűnik. Felszínesen megközelítve természetesen azonnal azt mondaná az ember, hogy jöjjön a második Honda, hiszen milyen jól mutatna újra egy kétautós Zengő Motorsport a WTCC-ben" - kezdett bele Norbi a témába egy nagy sóhaj kíséretében.

"Vannak kétségtelen, egyértelmű előnyei a második autónak. Ilyen a szélárnyékozás, illetve az, hogy egyszerre két pilóta gyűjti az adatokat, és ketten próbálgatjuk a beállításokat, ami gyorsabbá és hatékonyabbá teszi munkát."

Ekkor már lehetett érezni, hogy hamarosan jön az a bizonyos 'DE'.

"De nem vagyok meggyőződve arról, hogy a jelenlegi lehetőségek ismeretében ez lenne a legjobb döntés. Pontosabban nem mindenáron. Kizárólag csak azért, hogy két autónk legyen, nincs értelme megszakadni a második Civic-ért."

A "jelenlegi lehetőségek" alatt Norbi azt értette, hogy jövőre egy bajnoki címre is esélyes autóval, a már meglévő tapasztalattal, valamint a Honda erős támogatásával a hátuk mögött komoly esélye lehet a világbajnoki címért harcolni.

"Remélem senki nem érzi majd úgy, hogy nagyképű vagyok, de csak akkor szeretném a második autót, ha az nem rontja az én esélyeimet. A költségvetés, a logisztika és a szervizháttér szempontjából komoly plusz nehézséget jelentene két Hondával versenyezni, és szerintem ezt a kockázatot csak akkor szabad vállalnunk, ha biztosan előnyünk származik belőle."

Nem, Norbi, ettől senki nem fog nagyképűnek gondolni, sőt. Bőven eleget letettél már ahhoz az asztalra, hogy a csapatod (legyen az bármelyik csapat) maximálisan mögötted álljon. És a Zengő Motorsport ott is áll, emlékezzetek csak, mit mondott Zengő Zoli Suzukában: "a célunk továbbra sem változott, Michelisz Norbival akarjuk megnyerni a világbajnokságot."

"A legjobb az lenne, ha ide tudnánk hozni egy igazi világsztárt, akitől én is, a csapat is sokat tanulhatnánk. Aki a kritikus pillanatokban irányt tudna mutatni, és akivel kihívás lenne összemérni magam" - folytatta Norbi.

Kit?

"A jelenlegi helyzetben Alain Menu vagy Rob Huff lenne a tökéletes választás, ám őket nagyon nehéz megszerezni. Még ha vállalnák is, hogy nem kapnak fizetést, valahonnan elő kéne teremteni az autó költségeit."

Ami pedig nem kevés, valahol 700 ezer euró fölött kell keresni a helyes számot egy évre. Mi ehhez képest az 100 ezer, amit Menu idén összekapart volna. Egy klasszistól pedig nem várhatja az ember, hogy magának finanszírozza az autót.

"Bár a WTCC szintjén sztárokról van szó, arra nem számítok, hogy a magyar szponzoraink mélyen a zsebükbe nyúlnának egy külföldi pilótáért. Ők valószínűleg magyar versenyzőt szeretnének."

Egy igazi túraautós klasszist tehát hatalmas feladat lenne elcsábítani, de láttunk már csodát Zengő Zoliéktól... Ha azonban ez nem járható út, akkor csak Wéber Gabi!

"Nagyon jó volt együtt dolgozni Gabival tavaly, és nagyon megérdemelné, hogy kapjon még egy lehetőséget a WTCC-ben" - zárta Norbi.

A lényeg tehát: jó lenne a második autó, de nem mindenáron, csak ha ténylegesen előnyt jelent a csapat számára. Mintha Zolit hallanám két héttel korábban... Kicsit csapategység... :)

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások