WTCR - Michelisz: keveset mehettem
Michelisz: keveset mehettem

Michelisz: keveset mehettem

LantiLanti
2013/03/27 11:35

Michelisz_monza_4

Néhány nappal a felemásra sikeredett monzai hétvége után már egy nyugodtabb Michelisz Norbival beszélgettünk, aki rendezte kicsit magában az első hétvége tapasztalatait. A Honda Monzában még messze járt az RML Chevrolet-k teljesítményétől, a Zengő Motorsport pilótája számára azonban ennél is nagyobb gondot jelentett, hogy egymást érték a műszaki gondok a narancs-fekete Civicnél.

Fék- és gázpedál problémák a szabadedzésen és az időmérőn, vészüzemmódba álló motor (leszabályozta a fordulatszámot, mintha Norbi benyomta volna a limitert) az első futamon és lerobbanó párátlanító ventilátor a második versenyen, csak hogy a legfontosabbakat említsem.

"Most már picit sikerült rendeznem magamban a dolgokat, és nyugodtabban tudok beszélni a hétvégéről. Felemás lett a monzai forduló, voltak benne biztató pillanatok, és nagyon bosszantó percek is. Azt mindenki tudja, hogy az utolsó pillanatban lett kész az én autóm, ami mindig kockázatos, ám hogy őszinte legyek, arra nem számítottam, hogy ennyi gondunk lesz. Nem ez volt az első 2013-as Civic, amit a JAS legyártott, ezért abban bíztam, hogy rendben lesz az autó."

"Leginkább az zavar, hogy keveset tudtam menni a kocsival, hiszen alig volt olyan etap, amikor problémamentesen futott a Honda. Szárazon rendkívül keveset vezethettem, pedig jó lett volna végre kicsit feszegetni a határokat. Marrakeshben biztosan nem fog esni, és hiányozni fognak ezek a tapasztalatok" - mondta Norbi a WorldTouringCarsnak.

Zengo_jas_szerelok

A Zengő Motorsport és Norbi helyzetét csak tovább nehezítette, hogy a gyári csapat élete sem volt egy rózsás kert Monzában. Nekik is megvolt a maguk baja, így egy picit kevesebb figyelem jutott a kistestvérre.

"A Honda részéről minden rendben volt, küldtek egy mérnököt, aki a komplett hajtásért felelt, és bármit kértünk, megcsinálta. A JAS Motorsport is kirendelt mellénk egy szakembert, viszont az volt az érzésem, hogy ő egyedül kevés volt. Ha kértünk valamit, nagyon lassan jött a megoldás, ami a WTCC feszített tempójánál elég problémás. Bár keveset láttam a gyári csapatból, de azt tudom, hogy számukra is egy őrült rohanás volt az egész hétvége."

Gyári csapatként a Honda egyik erőssége éppen a folyamatos fejlesztés lehet, bár a WTCC-ben ez egyáltalán nem olyan "könnyű", mint a Forma-1-ben. Egyelőre Norbi sem tudja, hogy mit hoz a jövő.

"A Honda és a JAS egyelőre nem mondott semmit azzal kapcsolatban, hogy mikor érkeznek fejlesztések az autóhoz, de abban biztos vagyok, hogy a motorral kezdeni fognak valamit. Egy újabb sok egyenessel tűzdelt pálya következik Marokkóban, ahol megint a motorerő lesz a döntő, úgyhogy a japánok biztosan kitalálnak valamit."

Michelisz_monza_1

A Honda gyári csapata csalódásként élte meg, hogy a Civic látványosan elmaradt teljesítményben a Chevrolet mögött, Norbi viszont valami hasonlóra számított.

"Gyanítottam, hogy a szezon eleje nem lesz könnyű, és teljesítményben körülbelül azt kaptam, amit gondoltam. Elég rövid idő volt az autó megtervezésére, és a Civic még nincs egyéves, miközben a Chevrolet már nyolc év tapasztalatot és fejlesztői munkát tudhat a háta mögött. Egyébként meggyőzödésem, hogy ha nem Monzában indul a szezon, most egészen más lenne a hangulat. Én inkább azt sajnálom, hogy nem mehettem eleget az autóval, így Marrakeshben sem leszek sokkal közelebb az igazsághoz. Viszont amíg Tarquini és Monteiro közelében tudok maradni, addig szerintem nincs okom aggódni."

"Abban azért  bízom, hogy a hungaroringi futamig minden a helyére került, mert itthon már a győzelemért szeretnék harcba szállni" - zárta Norbi.

Fotók: Sági Elemér, Zengő Motorsport

Hozzászólások