WTCR - Michelisz: fejlesztésekkel a dobogóra
Michelisz: fejlesztésekkel a dobogóra
Fotó: WTCC Media

Michelisz: fejlesztésekkel a dobogóra

LantiLanti
2014/10/23 19:07

Az egész Honda-család, így benne Michelisz Norbi számára is az év egyik legfontosabb versenye következik a WTCC-ben, a mezőny a hétvégén a japán márka hazai pályájára, Suzukába látogat. Tavaly Norbi élete egyik legfontosabb győzelmét aratta itt, amikor a TC2T-s Civic-kel megnyerte az első versenyt, most azonban picit más lesz a helyzet.

Az elmúlt három évben ugyanis az alig két kilométeres Suzuka-East pályaszakaszon rendezték a Túraautó VB futamokat, most viszont a teljes körön zajlanak majd az események, amely 5.8 km hosszú, és tele van legendás kanyarokkal. A rövid vonalvezetés elméletben kedvezett a gyengébb autóknak, Norbi is sikerrel tartotta maga mögött a komplett Chevrolet armadát 2013-ban, ám a magyar pilóta mégis örül annak, hogy végre megkapják a GP kört.

Saját elmondása szerint ez a pálya volt az egyik kedvence a szimulátoros időszakban, de a Forma-1-es közvetítéseknek köszönhetően is őriz néhány kellemes emléket innen. Ráadásul akadnak biztató fejlemények, így a 10 kilós súlygyarapodás ellenére (ami az autóra és nem Norbira értendő :D) a Zengő Motorsport pilótája ismét jól akar szerepelni Suzukában.

"Suzuka egy kicsit jobban feküdhet nekünk, mint legutóbb Sanghaj, hiszen a lendületes vonalvezetése nem elsősorban a hosszú egyeneseknek köszönhető. Itt az egy körön elért nagy átlagsebességet a nyújtott, gyors kanyarok teszik lehetővé, és a szezon tapasztalatai alapján úgy tűnik, ezekben elég jó a Honda. Tehát papíron még úgyis kicsit közelebb kellene kerülnünk a Citroënekhez, hogy a súlytáblázat alapján 10 kilóval nehezebbek leszünk, mint legutóbb Kínában voltunk, ami önmagában körönként 1–1,5 tizedmásodperces lassulást eredményez" - írta Norbi a michelisz.hu oldalon.

A pálya karaktere mellett van még egy ok a derűlátásra: a motorfejlesztés után úgy tűnik, Japánban már a módosított futómű is megérkezik a privát csapatokhoz.

"A Kínában megkapott motorcsomag egyértelmű előrelépést hozott, ami abból látszott leginkább, hogy a sanghaji hosszú, 1,4 kilométeres padlógázas szakaszon jelentősen gyorsultunk, csak egy-két tizedmásodpercet kaptunk ott a Citroënektől. Legutóbb viszont mi még nem használtuk a futóműfejlesztéseket, amelyeket Szuzukában már valószínűleg a két privát Honda is megkap. Látványos előrelépést nem várok ettől, de a Tarquinitől és Monteirótól kapott visszajelzések alapján könnyebben vezethetőbbé válik tőle az autó."

A többi fordulótól eltérőn a magyar versenyző már rég Japában van, múlt hét vasárnap ült repülőre. Erre elsősorban a hondás programok miatt van szükség, ám jó alkalom arra, hogy Norbi kicsit akklimatizálódjon a hétvége előtt, és tökéletes mentális állapotba kerüljön. Hiszen odahaza mindenki nagy dobást vár a Hondától, a tavalyi siker után pedig jó lenne, ha ez ismét a magyar versenyzőtől érkezne.

"Bár nincsen gond a motiváltságommal, ilyenkor még plusz erőre is kapok, hiszen látom, érzem, hogy a közvetlen környezetemnek is mennyire sokat jelentene a jó szereplés Szuzukában. Mindenképpen dobogóra szeretnék állni a két futam valamelyikén, a másikon pedig a pontszerzés a minimális célom" - zárta Norbi.

A magyar pilóta jelenleg ötödik az összetettben, nyolc ponttal előzi meg a korábbi világbajnok Gabriele Tarquinit, és 18 pont a hátránya Tiago Monterio mögött. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy alulról és felülről is nyitott ez a helyzet.

Hozzászólások