WTCR - Michelisz az új szabályokról
Michelisz az új szabályokról

Michelisz az új szabályokról

LantiLanti
2013/07/06 19:12

Michelisz_horiucsi

Bár a technikai- és sportszabályok végleges változata továbbra sincs a kezünkben, a portói hétvége során végre megtudtunk ezt-azt arról, mi várható 2014-ben. A WTC kíváncsi volt arra, hogyan látja Michelisz Norbi az újításokat, melyek azok, amiknek örül, és van-e olyan, amit nem tart jó ötletnek.

A sportszabályok terén három fontos változás lesz jövőre, az egyik, hogy az eddigi 50-60 km közti távolságról stabilan 60 km-re nő a versenyek hossza. A szurkolók jelentős része szerint azonban ennél hosszabb futamok kellenének.

"Érthető, hogy a nézők szeretnék minél tovább élvezni a versenyeket, ám én mégis azt gondolom, hogy a 60 kilométeres táv pont megfelelő. Az autóban ülve ez egy olyan időtartamot jelent, melyet maximumon lehet teljesíteni. Ha ennél hosszabbak lennének a versenyek, szerintem csak több idő állna rendelkezésre, hogy "pihenjenek" a pilóták, visszahűtsék a gumikat, és ez nem feltétlenül a jó versenyt szolgálná" - mondta Norbi a WorldTouringCarsnak.

A másik nagyobb horderejű változás az időmérőt érinti, az évek óta használt kétlépcsős kvali egy harmadik fordulóval egészül ki, a Q3-ba a legjobb öt versenyző kerül be.

"Ez az újítás nagyon tetszik, olyasmi lesz a rendszer, mint a DTM-ben. A Q3-ba bejutó öt pilóta teljesen egyedül, tiszta pályán futhat majd egy gyors időt, ami kedvezhet nekem, hiszen az egyik erősségem pont az, hogy jól össze tudok rakni egy kört."

A harmadik újítás, hogy eltörlik a repülőrajtot, mindkét futam állóstarttal kezdődik majd, aminek szintén örül a Zengő Motorsport pilótája.

"Ezt csak halkan mondom, de szerintem minden alkalommal a mezőny körülbelül 80%-as szabálytalanul indul a repülőrajtnál. Elég következetlenül szoktak büntetni, néha kiemelnek valakit, máskor meg hagyják az egészet. Szerintem jó ötlet, hogy eltörlik a gördülő rajtot, mert elég veszélyes is, sok nagy balesetet láttunk már" - folytatta Norbi.

A sportszabályoknál sokkal jelentősebb változások lesznek a technikai előírásokban, az 1.6 turbós motorok például körülbelül 50 lóerővel erősebbek, az autók pedig 50 kilóval könnyebbek lesznek.

"Szerintem a motorerő növekedéséből nem sokat fogunk érezni egy 1100 kilós autónál, ráadásul van egy olyan érzésem, hogy a Chevrolet motorja már most simán tudja azt a teljesítményt. A mínusz 50 kiló sem jelent majd nagy változást."

És mi a helyzet az új gumikkal? Nagyobbak és szélesebbek lesznek.

"Inkább azon múlhat sok, hogy milyen keveréket készít a Yokohama. Én annak örülnék, ha továbbra is oda kéne figyelni a gumikopásra, mert ez egy plusz taktikai elemet jelent a versenyben. Nem szeretném, ha túl könnyű lenne beosztani a gumikat. Remélem, a nagyobb mérethez az eddiginél kicsit lágyabb keverék társul majd, és akkor ez a változó is megmaradhat" - zárta Norbi.

Beszélgetésünk harmadik részét hétfő este olvashatjátok, amelyben a jövőről, és egy esetleges gyári szerződésről lesz szó.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások