WTCR - Mi már tudjuk!! - Új szabályok

Mi már tudjuk!! - Új szabályok

LantiLanti
2013/06/28 20:30

SEAT_tanulmany_3

Nagy értékű és szupertitkos információ jutott nemrég a birtokunkba, amit most meg is osztunk veletek. Ezt még a külföldi oldalakon sem találjátok meg, úgyhogy abszolút frissek vagyunk.

Egy 100%-ig megbízható forrásnak köszönhetően eljutott hozzánk némi részlet a 2014-es szabályokról, arról, hogy pontosan hogyan változhatnak az autók, és hogy milyen egyéb újítások várhatók jövőre. Elméletileg ezeket hagyta ma jóvá a Motorsport Világtanács. Szóval akkor leplet le!!

Sportszabályok:

- A versenyek hossza fixen 60 km. (Eddig 50/60 km között volt)

- Csak állórajtok lesznek. (Eddig az első futam repülőrajttal indult)

- Eltörlik a kompenzációs rendszert.

- Három részes lesz az időmérő, a Q3-ba a legjobb 5 jut be.

- Valószínűleg megszűnik (vagy átalakul) a fordított rajtsorrend.

- Csak 2015-re várható az előzést segítő push-to-pass rendszer.

Egy kis értelmezés. A repülőrajt eltörlését a BMW szinte biztosra vehető kiszállása indokolhatja, eddig is csak azért volt, mert a hátsókerekes autók sokkal jobbak az állóstartnál.

A kompenzációs rendszer eltörlése a legnagyobb kérdés, egyelőre mi is csak annyit tudunk, hogy valószínűleg megszűnik a rendszer. Jelenleg az adott versenyt megelőző három fordulón elért eredmények alapján osztanak pluszsúlyokat, maximum +40 kilót. Jelentős lemaradás esetén pedig súlycsökkentést is ki lehet szabni, maximum -20 kilóig. A kompenzációs rendszer egy összetett átlagköridő számításon alapszik jelenleg.

A Q3 bevezetése további látványt jelenthet, érdekesebb viszont, hogy eltörölhetik a fordított rajtsorrendet. Yvan Muller korábban már panaszkodott arra, hogy a fordított rajtsorrendes verseny győztese is pontosan ugyanannyi pontot kap, mint aki az időmérőn kiharcolt rajtpozícióból nyer az elsőn. Egyelőre nem tiszta, hogy pontosan milyen változások lesznek.

Technikai szabályok:

- 1100 kg lesz az autók minimumsúlya (jelenleg 1150 kg).

- Kb. 380 LE-re nő a jelenlegi motorok teljesítménye (most kb. 330 LE)

- 1950 mm lesz az autók maximális szélessége.

- Nőhet az első-hátsó túlnyúlás.

- Max. 100 mm hosszú első splitter.

- A hátsó szárny 1050 mm-re lehet a hátsó tengelytől, és elérheti a tető magasságát.

- Egyprofilú lehet a hátsó szárny.

- Engedélyezik a sík fenéklemezt.

- Csak McPherson futómű engedélyezett, mint a 2014-tól a WRC-ben.

- Kasztni modifikációk, mint 2014-től a WRC-ben.

- Nagyobb kerekek (18" x 10") és gumik (660 x 275 mm).

- Nagyobb fékek (380 mm)

A súlycsökkentés fontos a kedvezőbb tömeg-lóerő arány eléréséhez, és mindezt a karosszéria átalakítására valamit a felhasznált anyagokra vonatkozó szabályok enyhítése teszi lehetővé.

A nagyobb motorerőt valószínűleg nagyobb átmérőjű szűkítőkkel érik el.

Az új szabályrendszerben az autó már nagyobb mértékben eltérhet az utcai változattól, mint korábban, ez az agresszívebb megjelenést segíti, akárcsak az aero elemekre vonatkozó előírások megváltoztatása.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások