WTCR - Mi lesz a Forddal?

Mi lesz a Forddal?

LantiLanti
2012/10/16 07:40

Tegnap érkezett a bejelentés, hogy a 2012-es szezon végeztével, 16 év után a Ford gyári szinten kiszáll a Rali Világbajnokságról. Az amerikai márka a brit M-Sporttal karöltve 52 győzelmet aratott ebben az időszakban, és kétszer (2006, 2007) szerezték meg a gyártók világbajnoki címét. A Ford európai részlegének vezetősége a nehéz gazdasági helyzettel indokolta a döntést.

"Jelenleg úgy látjuk, hogy a cégnek, és a Ford márkának jobb, ha csökkentjük jelenlétünket a WRC-ben, és más területekre összpontosítjuk az erőforrásainkat" - mondta az Autosport magazinnak Roelant de Waard, a Ford of Europe alelnöke.

Több helyen is olvastam, hogy ez jó hír a WTCC szempontjából, hiszen a raliprogram leépítése megnyithatja az utat a Team Aon számára a gyári támogatás felé. Az kétségtelen, hogy a "más területek" jelenthetik egy másik bajnokságot is, amely valószínűleg a WTCC lenne, ami olcsóbb mulatság, mint a WRC (főleg, ha Jari Matti Latvala a pilótád :D),  ám erre nincs semmi garancia. Sőt, az M-Sport vezetője éppen az ellenkezőjére utalt.

"Megértjük, hogy kemény döntéseket kellett hozni annak érdekében, hogy biztosítsák a Fordnál dolgozó emberek állását. Elfogadjuk, hogy jelenleg kereskedelmi szempontból ez a realitás" - nyilatkozta az Autosportnak Malcolm Wilson.

Idézném még Neil Hudson, a TouringCarTimes újságírójának véleményét is: "Ha egy gyártó gazdasági okok miatt száll ki  valahonnan, az ritkán szokott úgy folytatódni, hogy új terveket jelentenek be."

Ettől azért még nem zárnám ki teljesen annak a lehetőségét, hogy a Team Aon előre léphet a raliprogram bezárása után. Gondoljunk csak a Citroenre, ahol komoly anyagi gondok vannak, mégis nemrég jelentették be, hogy 2014-ben gyári csapatot akarnak indítani a WTCC-ben Sebastien Loebbel. Az autógyártók útjai kifürkészhetetlenek...

Nem teljesen kizárt, hogy a WTCC alacsonyabb költségei elég spórolást jelentenének a gyár számra (főleg, hogy az Arena Motorsport mögött ott áll az Aon cég, tehát nem a gyártónak kéne egyedül finanszírozni a csapatot), a WRC-ben pedig már nem látnak marketing lehetőségeket. Kilenc éven át üldözték Loeböt, de nem sikerült megverniük. A francia jövőre távozik, és bárki is jöjjön a helyére, ellene versenyezni, és esetleg őt megverni már nem akkora dicsőség.

Ha végül mégis gyári támogatást kapna a Ford, akkor viszont biztosan szét kell néznie a pilótapiacon, és sürgősen igazolnia kell egy tapasztalt versenyzőt, aki a fejlesztésekben is nagy hasznukra lehet. Jelenleg van ilyenből bőven szabadon igazolható: Alain Menu, Rob Huff, Fabrizio Giovanardi...

Aztán ott van Petter Solberg, aki idén a Fordnál versenyzett a WRC-ben. A norvég neve elsőre meglepő felvetésnek tűnhet, ám két évvel ezelőtt már elég konkrétan felmerült, hogy a WTCC-be igazolna.

"Tudom, hogy mire vagyok képes a pályán, ezért gondolkozom a WTCC-n. Szívesen tesztelnék pár autót, kíváncsi vagyok, milyenek. Mentem már Forma-1-es valamint Le Mans-i kocsival is, és nem voltam rossz. Jelenleg elég nehéz a helyzet a WRC-ben, ezért nézek más lehetőségek után, és a WTCC tűnik a legjobbnak" - nyilatkozta még 2010 szeptemberében Solberg a TouringCarTimesnak.

Ha így folytatjuk, lassan a komplett WRC mezőny átjöhet a Túraautó Vb-re. :)

Fotó: WTCC Media és Ford

Hozzászólások