WTCR - Megszerezte első nagy győzelmét a WTCR-be igyekvő márka
Megszerezte első nagy győzelmét a WTCR-be igyekvő márka
Fotó: tcr-series.com

Megszerezte első nagy győzelmét a WTCR-be igyekvő márka

LantiLanti
2020/11/24 12:10
A hétvégén rendezték a világhírű Makaó GP-t, amelynek az utóbbi években - egy-két kivétellel - a Túraautó Világbajnokság / Világkupa is részese volt. 

Idén a koronavírus járvány miatt a WTCR nem tette ki a lábát Európából, így a makaói kirándulás is elmaradt. A helyi túraautó versenyt viszont megrendezték, méghozzá a Kínai TCR-bajnokság idényzárójaként. 

Összesen 36 autót neveztek, nagyrészt helyi versenyzőkkel, de azért akadt egy-két nemzetközi hírű sztár is. A legnagyobb név kétségkívül a pálya királya, Rob Huff volt, aki egy MG6 XPower TCR-el futott neki a tizedik makaói győzelem megszerzésének. 

Első számú riválisának a WTCC-futamgyőztes Ma Qing Hua számított, aki a kínai Teamwork csapat színeiben egy Lynk & Co 03 TCR-el vette célba a bajnoki címet. Mindketten sikerrel jártak, már szombaton.

Az időmérőt Huffy nyerte Ma előtt, a kínai pilóta viszont a rajtnál át tudta venni a vezetést. Igaz, csak a Mandarin kanyarig, ahol a brit visszaelőzte, és onnantól az zöld-fekete MG kirobbanthatatlan volt az élről. Huff ezzel saját rekordját megdöntve már tizedszer győzött a volt portugál gyarmaton.

Huff-mg-makao-vezet.jpg

Nem is Makaóról lenne szó, ha nem történtek volna drámák: az első futamon kétszer is mozgósítani kellett a biztonsági autót. Ma végül második lett, amivel bebiztosította a bajnoki címet. 

A vasárnapi második, főfutamon a Lynk & Co megint lerajtolta az MG-t, ám a második kör elején Huff ismét visszaelőzte Ma-t a Mandarinban, ahol a kínai a korlátnak csapódott. Hosszú piros zászló, új rajt, rövidebb piros zászló, Huff győzelem - röviden ez volt a folytatás. 

Később viszont a felügyelők megvizsgálták Huff és Ma ütközését, és a brit pilótát hozták ki hibásnak, aki így a 11. makaói győzelmét végül elveszítette. A második futamot hivatalos Ma csapattársa, Jason Zheng nyerte a Lynk & Co-val. 

Az MG6 XPower TCR így is figyelemreméltó első teljes évet zárt. A kínai SAIC Motor tulajdonában lévő márka elég hamar felvette a kesztyűt a Lynk & Co-val a TCR Kínában, főleg azután, hogy a WSC technikai osztály felülvizsgálta az autó BoP számait, és 10 mm hasmagasság csökkentést engedélyezett. A két márka testvériesen megosztozott a győzelmeken, mindkettőnek 6-6 siker jutott. 

Az autót gyártó MG XPower csapat vezetője, Michael Ma tavaly év végén úgy nyilatkozott, 2020 a fejlesztésről szól majd a TCR Kínában, és ha minden jól alakul, 2021-ben akár a WTCR-ben is bemutatkoznának. Hat győzelemmel úgy hiszem, kijelenthetjük, jól alakult. És már egy világbajnok pilótájuk is van. Érdemes lesz figyelni rájuk.

Hozzászólások