WTCR - Menu visszatérne 2014-ben
Menu visszatérne 2014-ben

Menu visszatérne 2014-ben

LantiLanti
2013/05/11 10:48

Menu_weber_hun

1991 és 2012 között mindössze egyetlen olyan szezon volt, amely során Alain Menu nem túraautóval versenyzett. A svájci Tanár úr két brit bajnoki címet szerzett még a SuperTouring érában, egyet a gyári Renault csapat pilótájaként, egyet pedig a felejthetetlen szépségű Ford Mondeoval. 2004 után azonban ismét egy túraautók nélküli szezon következik. A gyári Chevrolet csapat megszűnése után Menu nem talált helyet magának a WTCC-ben, és a Porsche Szuperkupában indul idén. A Tanár úr a hungaroringi hétvégén meglátogatta a WTCC mezőnyét, és többek között a Zengő Motorsportot, akikkel jó barátságban van.

"Az RML szerette volna megtartani mindhárom gyári versenyzőjét, de ahhoz rengeteg pénzre lett volna szükségük. Ugyanez volt a helyzet a többi csapattal, köztük a Bambooval. Pénzt kellett volna vinnem, de az elején megmondtam nekik, hogy el sem kezdek szponzorokat keresni. Nem azért, mert nagyképű vagyok, hanem mert tudtam, nem leszek képes fél millió eurót összeszedni. Őszinte voltam mindenkivel, és ez elég sok ajtót bezárt előttem" - mondta Menu a TouringCarTimesnak.

"A Bamboo elég sokáig küzdött értem, Richard (Coleman) nagyon szerette volna, ha összejön, de minden a pénztől függött. Aztán jött ez a lehetőség a Porsche Szuperkupában, és úgy éreztem, talán itt az idő valami újat kipróbálni."

Menu a svájci FACH Auto Tech csapatnál versenyez majd, és már az első tesztek során kiderült, nem is lesz olyan könnyű a váltás.

"Három hete rendeztek egy kétnapos tesztet Barcelonában, ahol 21. lettem másfél másodperc hátránnyal. Egyszerűen képtelen voltam hiba nélkül összerakni egy kört. Persze akadtak gondok az autóval is, a Porsche a második napot kénytelen volt lefújni a váltó problémái miatt."

"A hét végén rendezik az első fordulót, és nem állok valami jól - úgy érzem, az elmúlt húszon-pár szezon során még sosem voltam ennyire felkészületlen" - ismerte el a svájci.

Menu_Porsche

"Változtatnom kell a vezetési stílusomon. Tudom, hogy még nem vagyok elég gyors, de a másfél másodperc azért túlzás. Amikor 2004-ben először mentem a Porsche kupában, egyből gyors voltam, igaz, abban a kocsiban még volt ABS. A szuperkupás autóval nagyon nehéz úgy fékezni, hogy ne blokkoljanak az első kerekek."

A bajnokság idén új technikát kapott a Porschétől, ami kicsit könnyebbé teheti Menu dolgát.

"Az új autó elméletileg mindenkit azonos szintre hoz, de azt nem tudom, hogy mennyire hasonlít majd a tavalyihoz vezethetőségben és beállításokban. Annyira sok mindent azért nem lehet állítani a kocsin. Szét-összetartást, dőlést, hasmagasságot és a stabilizátort, összesen hét különböző állás létezik. Illetve ott van még a hátsó szárny. Nem cserélhetsz viszont gátlót és rugót, úgyhogy papíron nagyon hasonlóak az autók."

Ahogy azt korábban a WorldTouringCars-nak is kifejtette, Menu 2014-ben szívesen visszatérne a WTCC-be. Egyelőre nagyon képlékeny a helyzet, rengeteg gyártó érdeklődéséről hallani (Citroen, Renault, Subaru), és úgy tűnik a Honda valamint a Lada mellett a SEAT is maradna, ám azt még senki sem tudja megmondani, végül hány gyári ülés lesz jövőre.

"Nem adtam fel a dolgot. Imádok versenyezni, és ezt a bajnokságot ismerem a legjobban, úgyhogy remélem, jövőre visszatérhetek. A fejlesztő munkát is nagyon szeretem, korábban a Renault-nál és a Chevrolet-nál is volt részem benne, és szerintem van is érzékem hozzá. Rengeteg tapasztalattal rendelkezem, úgyhogy elméletben sokat nyerhet velem egy gyártó. Majd meglátjuk."

A svájci nemrégiben a Citroen elő-prototípus autóját is tesztelte, amelyben több 2014-re tervezett újítást próbáltak ki, ám ahogy azt korábban a WorldTouringCars-nak is elmondta, ez egyelőre egyszeri alakom volt, a Citroennek kellett egy tapasztalat versenyző, ő pedig éppen ráért.

Fotó: Racecam.de

Hozzászólások