WTCR - Menu kis csapathoz is elmenne

Menu kis csapathoz is elmenne

LantiLanti
2012/11/21 13:48

A Túraautó Világbajnokság idei ezüstérmese a Chevrolet távozásával ülés és állás nélkül maradt, és mivel jelenleg egyetlen gyári csapatnál sincs szabad hely, könnyen lehet, hogy alább kell adnia a svájcinak. Az Autosport magazinnak adott interjújában Menu arról beszélt, szívesen lenne tesztpilóta egy gyári programban, és arra is utalt, hogy akár egy kisebb istállóhoz is elszegődne 2013-ra.

"Nem tudom, hogy lehetséges-e, hogy egy gyári csapatnak teszteljek, és közben egy kisebb istállóval versenyezzek" - mondta Menu.

A svájci egyébként nincs rossz helyzetben, a boxutcai pletykák szerint ugyanis sokan érdeklődnek iránta.

"A paddock-hírek szerint a Fordnál, a Bamboonál vagy a Ladánál fogok versenyezni, azaz úgy tűnik, hamarosan döntenem kell" - viccelődött.

Van azonban egy negyedik lehetőség is, amely Menu érdeklődését is felkeltette. Egyes hírek szerint a Citroentől is megkeresték az ötödik X-hez közeledő klasszist, és ő lehet Sebastian Loeb csapattársa, amikor a francia márka 2014-ben gyári szinten beszáll a WTCC-be. Addig pedig a fejlesztő pilóta szerepe hárulhat rá, hiszen bár Loeb kétségkívül zseniális versenyző, túraautós tapasztalata nincsen, így az autó fejlesztésében nemigen lehet a Citroen segítségére.

"Szeretek tesztelni és fejleszteni. Mikor az RML-hez igazoltam a Chevrolet program elején, az volt az egyik legfontosabb motiváció, hogy tiszta lapról indultunk. A Citroenen kívül ki más tervezi, hogy beszáll? Egy gyári tesztpilótai állás tökéletesen megfelelne a pályafutásom jelenlegi szakaszában, közben pedig néhány versenyen is rajthoz állhatnék."

Menu az is elismerte, hogy akár Európát is elhagyná, ha ezen múlna, hogy folytatni tudja pályafutását. Bár az argentin TC2000-es vonal megszakadni látszik. Menu korábban a Chevrolet vendégpilótájaként futamot is nyert Dél-Amerikában.

"Maximum sokat kell majd várakoznom repülőtereken, ami jó kis élet. Kerestem lehetőségeket Argentínában, de egyelőre nem találtam semmit. (A TC2000) egy jó kis sorozat, és ha adódik valami Amerikában, akkor miért ne" - fogalmazott Menu.

A tanár úr a 2012-szezonról is beszélt, amelyben megélt pár balszerencsés pillanatot. Sonomában tönkrement a szervó, a Salzburgringen defektetet kapott, a Szlovákiaringen is az egyik kerék sérült meg, Sanghajban pedig saját csapattársa, Yvan Muller lökte ki. Ja, és ott volt még Monza.

"Monzában megszegték az egyességünket. Abban állapodtunk meg, hogy ha valaki kilöki az egyik csapattársát - aminek nem szabadna megtörténnie - akkor nem használja ki a helyzetet előnyszerzésre. Rob és én kerék a keréken mentünk, és leterelt a pályáról. Hatodikként zártam a versenyt, szóval szereztem pár pontot, de általában ha hátrányba kerülsz, akkor ott is maradsz. Egyébként jó kis szezon volt, de Sonoma és Sanghaj... ding, ding, ding..."

Ám legalább a búcsú szép volt, hiszen Menu szerezte a Chevrolet utolsó gyári futamgyőzelmét Makaón.

"Jó volt így befejezni a bajnokságot, és az RML-nél eltöltött nyolc évet. Kiváló szezonom volt idén a nyolcas autóval és a srácokkal, ha pedig kicsit kevesebb balszerencse ér, akár még jobb is lehetett volna" - zárta Menu.

Kedves tanár úr, én tudok egy kis csapatot, ahova jöhetnél... :)

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások