WTCR - Menu egy másik nemzetközi sorozatba készül
Menu egy másik nemzetközi sorozatba készül

Menu egy másik nemzetközi sorozatba készül

LantiLanti
2013/02/23 12:33

Menu_Usa_arc_buko

Bár meglehetősen nehézkesen, de úgy tűnik rendeződik a Chevrolet gyári pilótáinak sorsa a Túraautó Világbajnokságban, vagy azon kívül. Yvan Muller biztosan maradt a WTCC-ben, sőt gyakorlatilag azt is elkönyvelhetjük, hogy az RML privát alakulatánál megy majd. Rob Huff körül egyelőre nagy a csend, ám ha létrejön Ray Mallock álomcsapata, akkor ő is maradhat eddigi kenyéradójánál, bár valószínű, hogy innentől neki kell hoznia a kenyeret.

Alain Menuről viszont elég keveset tudunk. Szűk egy hónapja beszéltünk vele utoljára, akkor elég lehangoltan csak annyit mondott, minimális esély van arra, hogy a vb mezőnyben maradjon, mivel szabad gyári ülés nincs, a privát csapatokhoz pedig pénzt kell vinni. Ez a helyzet azóta sem változott, mi több, kiszállt a Ford, a Bamboo pedig mindkét versenyzőjét nyilvánosságra hozta, azaz megszűnt két olyan lehetőség, amelyet sokat emlegettek Menuvel kapcsolatban.

Legutóbbi üzenetváltásunk óta pedig azt is tudjuk, hogy a svájci már nem a WTCC-ben maradással foglalkozik, hanem a világbajnokságon kívül keres magának versenyülést.

"Szinte biztos, hogy idén nem a WTCC-ben fogok versenyezni. Viszont alakulóban van egy nagyon izgalmas projekt egy másik nemzetközi bajnokságban, és most ezen dolgozom minden erőmmel. Sajnos ennél többet még nem árulhatok el" - mondta Menu a Túraautó Hírblognak.

Szóval egy másik "nemzetközi bajnokság"... Vegyük csak sorba a komolyabb túraautó sorozatokat. Menuvel kapcsolatban szóba hozták az argentin TC2000-et, ám az nem nemzetközi. Ugyanez igaz a BTCC-re (ahol kétszeres bajnok a svájci), az ausztrál V8 Supercarsra és a Skandináv Túraautó Bajnokságra (STCC) is. A kisebb sorozatoktól most eltekintünk, úgyhogy marad a DTM és a Superstars. A Német Túraautó Bajnokság is többször felmerült Menuvel kapcsolatban (két teljes és két fél szezont ment ott korábban), csakhogy a DTM-ben már minden hely elkelt, az Audi, a BMW és a Mercedes is nyilvánosságra hozta komplett pilótafelállását.

BPES

Úgyhogy marad az olasz Superstars, ahol viszont még bőven van kiadó hely, és sokkal olcsóbb is, mint akár a WTCC, akár a DTM. Vagy szóba jöhet egy komolyabb váltás, mondjuk a GT sport irányába. Menu egyik személyes szponzora a Blancpain, amely egy komoly Endurance bajnokságot támogat, és valószínűleg érdekelt lesz az idén indulót GT Sprint Seriesben is.

Fotó: WTCC Media, Blancpain Endurance Series

Hozzászólások