WTCR - Megnéztük a Hondát

Megnéztük a Hondát

LantiLanti
2012/08/29 22:48

Nem kis megtiszteltetésben volt része tegnap a Túraautó Hírblog stábjának, a Honda Magyarország meghívására Kőváry Anettel részt vehettünk az új Honda Civic S2000 tesztjén a Szlovákiaringen. Élőben, testközelből figyelhettük, hogy hogyan készül egy igazi gyári csapat a világ meghódítására.

A magyar Honda csapat ráadásul nem hagyta, hogy „mezítláb” menjünk a tesztre, tettek alánk egyet a Civic legújabb változatának sport verziójából. Én nem vagyok autó újságíró, nem tudok olyanokat írni, hogy „fantasztikus a beltér ergonómiája”, vagy olyat, hogy „a váltó óramű pontossággal veszi a sebességeket”. Mezei autórajongóként csak azt tudom mondani, hogy az új Civic vezetése legalább akkora élmény volt, mint kint lenni a teszten. Amikor este leparkoltam vele a ház előtt, egy ideig még törtem a fejem, hogy biztos nem kell-e elmenni valahova. Sajnos nem kellett, pedig de örültem volna…

Szóval megérkeztük a Dunaszerdahely melletti pályára, ahol egy mértéktartó, de profin kialakított sátor várt, alatta székekkel, asztalokkal, ebéddel. Pont jókor érkeztünk, alig tébláboltunk kicsit, máris hozták az olasz fogásokat, sok zöldséggel, hússal, lázánnyával. :)

Olyan közhelyeket, hogy mindenki kedves és segítőkész volt, már szinte le sem írok, hiszen az egész olyan természetes volt, mint egy osztálytalálkozón. Amikor megérkeztünk, éppen Gabriele Tarquini körözött az autóval, Tiago Monteiro pedig a vendégekkel beszélgetett. Kérdeztük, ő mikor ül be. „Majd meglátjuk” – válaszolta. „Egy ilyen teszt során, ha elkezdünk valamin dolgozni, akkor célszerű, hogy az egész folyamatot ugyanaz a pilóta vigye végig. Úgyhogy most Gabriele megy.”  (Végül egész nap az olasz körözött).

Monteiro pedig adta az interjúkat, egyiket a másik után. Nem zavarta, hogy egymás után négyszer kérdezik meg tőle: „mit vársz az autótól jövőre”, ő mindenkinek a tőle megszokott mosollyal válaszolta, hogy „a program jelenlegi fázisban még nagyon nehéz lenne konkrét következtetéseket levonni, de az biztos, hogy a kocsi egy jó kiindulópont.”

Nekem volt egy kis helyzeti előnyöm, amit, pontosabban, akit Anettnek hívtak. :) Tiago nagyon megörült neki, fotózkodás, minden. Nagyon jó fej volt. Totál laza, vette a poénokat, nevetgéltünk kicsit, Anettel hármasban elcsacsogtunk, aztán ment a dolgára. Hogy mi mindenről beszélgettünk vele, azt a következő napokban Ti is megtudjátok.

Tarquinit már egy kicsit nehezebb volt levadászni, elvégre Ő dolgozott is. De természetesen vele is beszélgettünk, és erről sem maradtok le. Az interjú során ismét kiderült, amit már eddig is tudtunk: van humora az öregnek.

Egyébként az egész teszten érezni lehetett a japán-olasz kevert stílust. Az autó versenyeztetéséért az olasz JAS Motorsport felel, de legalább a csapat fele Japánból érkezett. És láss csodát, működik. Nem törték le a kilincset a nagy sietségben, de amit csináltak, azt pontosan, és terv szerint tették. Alessandro Mariani, a JAS főnöke néha barátságosan – és olaszosan - hátba vert egy-egy szerelőt, viccelődtek, nevetgéltek… De a munkát, azt vérprofin csinálták.

Tarquininek az interjú után mennie kellett: „vár rám a csapat” – mondta. Stefan Zieglerrel, a Motorsport-Total újságírójával elkísértük. „Ne siess annyira” – mondtam neki, „az autó megvár. Nélküled úgysem megy sehova”. Nevetett, „az lehet, de a csapat megölhet, ha megvárakoztatom őket.” „Benne van a szerződésedben?” – kérdezte Stefan. „Benne” – hangzott a válasz egy újabb nevetés kíséretében. Aztán még gyorsan legurított egy kávét – úgy olaszosan, bukó fel, és ment az „irodába”, a kormány mögé.

És hogy min dolgozott a csapat? Az ember azt gondolná, valami borzasztó összetett dolgon. Pedig nem. Amíg ott voltunk gyakorlatilag azt szimulálták, hogy mi történik, ha elkezd túlmelegedni a motor. Részben lefedték a légbeömlő nyílásokat, és ömlött az adat a számítógépekbe. Ismerkedtek a géppel, ennyi.

Persze ők megtehetik, Suzukáig még négyszer fognak tesztelni, és az ázsiai három futamot is edzésnek szánják. „Még csak ismerkedünk az autóval. Egy picit sem közelítettük még meg az az autó teljesítményének maximumát” – magyarázta Tarquini. „Lesz még két hosszú menetünk, de a teljesítményt nem is fogjuk figyelni. Csak az érdekel bennünket, hogy minden stabil-e az autón” – tette hozzá a 2009-es világbajnok.

Nyugalom, jókedv, precizitás és lazaság. Ez a négy egyszerre volt jelen a Szlovákiaringen. A csapat minden mozdulatán érződött, hogy tudják, mit csinálnak, merre tartanak, és hogyan fognak elérni oda. Így működik egy gyári csapat. Engem lenyűgöztek, és meggyőztek.

Zárásként Anett nevében is szeretnék köszönetet mondani Szabó Gábornak és a Honda Magyarországnak, hogy lehetővé tették ezt a tesztlátogatást.

U.i.: A teszten egy váratlan ismerőssel is összefutottunk, a 200 m mellúszás olimpiai bajnoka és világcsúcstartója, Gyurta Dani is ott volt, mint a Honda arca. A WTCC-s sztárok is szívesen fotózkodtak vele,  sőt, Monteiro egy körre is elvitte.

Fotó: Bernard Asset és Túraautó Hírblog

Hozzászólások