WTCR - Mégsem kell aggódni a Volvo miatt
Mégsem kell aggódni a Volvo miatt
Fotó: Polestar

Mégsem kell aggódni a Volvo miatt

LantiLanti
2014/12/18 17:50

A magyar és a nemzetközi túraautós közvéleményben is nagy megrökönyödést okozott a Volvo marketing igazgatójának eheti bejelentése, amely a márka és motorsport kapcsolatát helyezte igen nehezen értelmezhető kontextusba.

Alain Visser úgy nyilatkozott, a Volvo alapvető értékei nem egyeztethetők össze az autósporttal, és a svéd márka szeretne kivonulni a Skandináv Túraautó Bajnokságból, mihelyst a szerződéses kötelezettségek ezt lehetővé teszik. Ezt követően elterjedt a hír, hogy az STCC mellett az ausztrál V8 Supercars programot is elmeszelik, a beharangozott WTCC-s tervekről pedig ne is álmodjunk.

A WTCC Blog éppen ezért megkeresett egy, a Volvónál magas pozícióban lévő ismerőst, aki tisztázta a helyzetet, és akit most neve elhallgatásával idézünk csak. Ha egy mondatban akarom összefoglalni a lényeget, akkor nem kell izgulni a WTCC-s tervek miatt.

Visser ugyanis - véleményem szerint igen szerencsétlenül - csak részben fejtette ki az előttünk álló változásokat, ami így félreérthető volt. A Volvónál valóban kommunikációs váltásra kerül sor hamarosan, hiszen a márkát még inkább a biztonságosság fogalmával szeretnék összekapcsolni. Ez viszont messze nem jelenti azt, hogy a Volvo nem akar motorsportos programot.

Változás lesz viszont, hogy a motorsport és teljesítmény vonalát a Polestarral, vagy ahogy ők mondják a "kék kockával" kívánják összekapcsolni. Tudjuk, hogy a Polestar a versenyautók mellett a svéd márka tuningprogramjáért is felel, a két cég kapcsolata pedig még intenzívebb lesz a jövőben.

Tehát minden ami gyors, erős és sportos, az a kommunikációban inkább a Polestarhoz kötődik majd, amely önálló marketing és PR tevékenységet folytat, az eddiginél jobban elválasztva a Volvótól.

Kicsit olyan lesz a Polestar a Volvo számára, mint az Alpina a BMW-nél, vagy az AMG a Mercedesnél.

Ezt az átszervezést látva már érthető, miért akarnak kivonulni a Skandináv Túraautó Bajnokságból (ahol inkább a Volvót erősítenék), és miért lenne jobb nekik egy nemzetközi program, mondjuk a WTCC, amely megismertethetné a világgal az új almárkát, a "kék kockát".

Hozzászólások