WTCR - Még nincs megoldás a BMW számára
Még nincs megoldás a BMW számára

Még nincs megoldás a BMW számára

LantiLanti
2013/08/09 23:33

BMW_Arg_general_2

Bár az optimistább csapatfőnökök Portó után abban bíztak, hogy már Argentínában a közvélemény elé állhatnak valamivel, egyelőre nincs megoldás a BMW-k számára, így továbbra is úgy tűnik, hogy a WTCC egyik legeredményesebb márkája jövőre eltűnik a bajnokságból.

Az FIA júliusi döntésével biztosság vált, hogy 2014-ben jönnek az új S2000-es autók, ám a szövetség egy évre engedélyezi, hogy egy fejlesztő csomaggal a régi technikák is a mezőnyben maradjanak.

A jelenlegi márkák közül a Honda és a Lada új autót épít, a Chevrolet és az RML valószínűleg vállalja az update kit költségeit a Cruze-hoz, és a SEAT is technikai segítséget ígért partnereinek, amíg megérkezik a León új változata (valószínűleg már 2014 során).

Egyedül a BMW helyzete bizonytalan, a bajor márka ugyanis (egyelőre) semmilyen hajlandóságot nem mutat a 320 TC fejlesztésére. Ehelyett a BMW-vel versenyző öt csapat szeretne összefogni (az FIA támogatásával), ám az első számítások szerint egyáltalán nem lesz könnyű versenyképes állapotban tartani (vagy inkább abba hozni) az autót.

Bár hivatalos információt erről még nem adott ki az FIA, de úgy tűnik, a fejlesztő csomag tartalmazhatja majd a 18"-as gumikat, a nagyobb fékeket, és motor erősebbé tételét, minden bizonnyal nagyobb szűkítő engedélyezésével.

A BMW esetében az utolsóval van a baj. A jelenlegi márkák nagy része 2011-ben (vagy később) élt a lehetőséggel, és prototípus motort épített az autókba, a BMW 1.6 turbós blokkja azonban egy szériaalapú darab. A gyártó pedig korábban úgy nyilatkozott, hogy ebből a motorból biztosan nem lehet még 50-60 LE-t kihozni.

BMW_Arg_general

Ráadásul a fejlesztő csomaggal futó autók valószínűleg csak 2014-re kapnak engedélyt, 2015-től már kizárólag az új generációs S2000-esekkel lehet majd versenyezni a WTCC-ben. Egy éves "futamidővel" pedig nehéz lenne bármilyen komoly fejlesztést kifizetődővé tenni.

"Még mindig nem látjuk tisztán, hogy mit hozhat a jövő. Továbbra is dolgozunk, de az biztos, hogy nem egyszerű a helyzet" - mondta Dominik Greiner, a Wiechers Sport csapatmenedzsere Argentína után a WorldTouringCarsnak.

Nem kizárt tehát, hogy a BMW-s alakulatok hamarosan válaszút elé kerülnek. Vagy márkát váltanak (már folynak ilyen tárgyalások a háttérben), vagy elhagyják a bajnokságot. A BMW-hez ezer szállal kötődő ROAL Motorsport, vagy a kevésbé tehetős csapatok könnyen az utóbbi sorsra juthatnak.

"Most nagyon nehéznek tűnik, hogy a BMW megújuljon, de vannak még próbálkozások" - mondta a WTC-nek Tom Coronel, a ROAL pilótája.

A Wiechers viszont mindenképpen maradni szeretne.

"Már vannak ötleteink a következő szezonra. Az elmúlt hetekhez képest azért tisztult valamennyit a kép, és azon dolgozunk, hogy megtaláljuk a legjobb megoldást a Wiechers számára. Egyértelműen az a célunk, hogy jövőre is visszatérjünk" - mondta Greiner a TouringCarTimesnak.

Az előrehozott szabálymódosítás miatt egy márkát (Ford) már elveszített a WTCC, és most nagyon úgy tűnik, hogy a BMW is követi őket az év végen. A különbség annyi, hogy BMW-ből jelenleg hét van a mezőnybe...

Fotó: WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások