WTCR - Még egy Norbert Zengőéknél
Még egy Norbert Zengőéknél

Még egy Norbert Zengőéknél

LantiLanti
2013/11/25 20:11

Toth_Norbi_seat

Visszaszámlálás, hangulatkeltés, nagy előkészületek, aztán... Lázas keresgélés az Interneten és a Facebookon. Ki az a Tóth Norbert? Élnézést, távol álljon tőlem, hogy bárkit is meg akarjak bántani, de nem gondoltam volna, hogy a Zengő Junior Team első hivatalosan bejelentett 2014-as SEAT León kupás versenyzőjéről 5-10 percig kell majd keresnem az információkat.

Ám ezzel még nem is lenne semmi gondom. Nem állítom, hogy minden tehetséges magyar autóversenyzőt ismerek (bár azt hiszem, a legtöbbet igen, mert nem olyan rettenetesen nagy választék). Ami sokkal inkább aggodalommal tölt el, az a keresés eredménye.

A nemzetközi autósportos statisztikai oldalak csak üres szemmel bámultak, amikor az újabb Norbiról érdeklődtem, így maradt a jól bevált módszer: beírni a Gugolban hogy "Tóth Norbert autóversenyző". Ki is villant egyből három írás, és sok-sok ferraris fotó. Elolvastam a cikkeket, de sajnos mind idén tavasszal, azaz a szezon rajtja előtt született.

Mindegyik arról szólt, hogy a 14 (most már 15) éves gokartos tehetség idén a Ferrari Challenge-ben indul az Alessandro Lippi vezette Warm Up Racing színeiben. Első olvasatra is nagyon meglepett, hogy valaki jó ötletnek tartja egy 14 éves, kizárólag gokartos múlttal rendelkező kis srácot beültetni egy 570 LE-s, 540 Nm nyomatékú versenyautóba. Még akkor is, ha a Challenge Ferrari nem egy tipikusan agresszív versenyautó, inkább egy kicsit felheccelt utcai Ferka. Ami persze attól még nem kezes bárány.

Na mindegy, megörültem ennek az infónak, mert Ferrari Corse Clientit egész jól ismerem már, úgyhogy egyből rohantam is a hivatalos honlapra, és kerestem Norbi eredményeit. Nem találtam... Ahogy a Facebook oldalán sem. Egyetlenegy szlovákiaringi kétórás endurance futamról találni infókat és fotókat.

Hogy pontosan mi történt a tavaszi cikkek és a mai nap között, az számomra ismeretlen (talán jobb is), ám látszólag mégsem jött össze a ferraris kaland.

SEAT_toth_norbi

IV. Norbert (Michelisz, Kiss és Nagy után :D) tehát gyakorlatilag a gokart üléséből pattan át egyből egy nagyon komoly túraautóba. A zümmögő méregzsákokkal kétségtelenül eredményes volt, az elmúlt évek során sokat versenyzett Olaszországban, 2010-ben például harmadik lett az itáliai döntőben, de nyert futamot az Easykart nemzetközi fináléjában is.

Tóth Norbi tehetsége tehát adott, valahogy mégsem tudom kitörő örömmel ünnepelni ezt a bejelentést. Nem vagyok sem autóversenyző, sem tehetségkutató szakember, de biztos jó ötlet egy autós tapasztalattal tulajdonképpen alig rendelkező 15 éves gyereket egyből egy több mint 300 lóerős, elég komolyan kihegyezett túraautóba bedobni?

Vannak lépcsőfokok, amiket nem lehet és nem is szabad kihagyni. Michael Schumacher a gokart után egy 140 LE-s Formel König autóba ült át, Sebastian Vettel pedig egy 140 LE-s Formula BMW-ben kezdte autós pályafutását. Yvan Muller a kétliteres Formula Renault-t választotta, amely akkor szintén egy kb. 150 LE-s autót jelentett. De maradjunk csak a saját házunk táján: Michelisz Norbi egy alig több mint 100 LE-s Suzukival indított.

Biztos, hogy megéri ennyire sietni?

Persze én megértem mindkét oldalt. A csapatnak olyan pilóta kell, aki tehetséges, és rendelkezik a szükséges anyagi forrásokkal. A Tóth Norbit körülvevők és segítők pedig szeretnék minél gyorsabban a csúcsra juttatni őt. De újra mondom, vannak dolgok, amiket nem lehet, nem szabad siettetni. A cefréből sem lesz egy csapásra minőségi pálinka, csak hogy egy mindenki számára könnyen értelmezhető példát hozzak. :)

Emlékezzetek csak vissza, Ficza Feri és Nagy Norbi sem boldogult könnyen idén a kupás SEAT-tal az ETCC-ben, pedig ők már jó pár évet versenyeztek túraautóval előtte. És attól tartok, az új León még a réginél is komolyabb gép lesz.

Michelisz_toth_norbi

Az aggályaimtól, és félelmeimtől eltekintve viszont nagyon fogok szurkolni Tóth Norbinak, bár tartok tőle, kőkemény szezon áll előtte. Remélhetőleg minél hamarabb megérkezik az autója, és elkezdhet vele tesztelni még a szezonkezdet előtt. Én leszek a legboldogabb, ha sikerül jó bemutatkozó szezont futnia. És legalább nem kell új rigmusokat kitalálni.

Ha már egyébként az autókról beszélünk, úgy tudjuk, összesen négy SEAT-ot rendelt a Zengő Junior Team, és Wéber Gabi továbbra is turbófokozatban tárgyal a szponzorokkal, hogy az egyiket ő vezethesse. A maradék kettőt várhatóan a tavalyi juniorok, azaz Ficza Ferenc és Nagy Norbi kaphatja meg.

Fotó: Zengő Junior Team, Tóth Norbert FB, Czollner Gyula FB

U.i.: a képen látható autó legjobb tudomásom szerint még nem a Zengő csapat SEAT-ja, hanem egy kiállítási darab, ami beutazza egész Európát.

Hozzászólások