WTCR - Matton: sokkal olcsóbb a WTCC
Matton: sokkal olcsóbb a WTCC

Matton: sokkal olcsóbb a WTCC

LantiLanti
2014/03/25 09:22

Citroen_rali_wtcc

Amikor először felmerült, hogy a Citroën szerepet vállalna a WTCC-ben, sokan szerették volna tudni a pontos okokat. Azóta már több információnk van és tisztább a kép. Az egyik ok kétségtelenül az, hogy Sebastien Loeb új kihívásokra vágyott. Az Autosport magazin szerint a kilencszeres világbajnok annyira akarta a váltást, hogy nagyon közel jár a megállapodáshoz a Volkswagen ralicsapatával.

A Citroën számára viszont létfontosságú volt, hogy megtartsa legnagyobb ikonját, a márka egyik arcát, és így belevágott a WTCC-s kalandba, ami Loeb fantáziáját is izgatta.

Ez azonban csak egy az okok közül. A másik fontos tényező, hogy a WTCC olcsóbb mint a Rali Világbajnokság (WRC), ráadásul sokkal erősebb televíziós háttérrel rendelkezik az Eurosportnak köszönhetően. Azt eddig is tudtam, hogy a túraautózás nem visz el annyi pénzt, mint a rali, ám amikor kiderül, pontosan mennyivel is kerül kevesebbe, nekem is elállt a lélegzetem egy pillanatra.

"Vegyük az alapoktól, hiszen csak úgy lehet összehasonlítani a kettőt. Ha egy gyártó ma úgy dönt, nulláról fel akar építeni egy WRC csapatot, az négyszer annyiba kerül, mint ha ugyanezt a WTCC-ben szeretné megtenni. Ez a teljes költségvetésre vonatkozik, autók, logisztika, pilóták, minden" - mondta Yves Matton, a Citroën Racing vezetője a WTCC Blognak.

És ne felejtsétek el, ez már a TC1-re vonatkozik, tehát korábban még ennél is nagyobb volt a különbség. Ahogy arról egy korábbi cikkünkben már írtunk, a pletykák szerint a Citroën nagyjából 16 millió eurót költ a WTCC-ben. Mi ez a Forma-1-es csapatok több százmilliós büdzséjéhez képest?

Ezért szoktunk autósportos barátaimmal négyszemközti beszélgetések során úgy fogalmazni, hogy egy gyártó számára egy WTCC-s program a köröm alatt a piszok, a marketing költségvetés egy apró töredéke. Nem elsősorban a márka anyagi helyzete számít, hanem, hogy akarnak egy jönni vagy sem. Ha akarnak, jönnek, mert - ezen a szinten - ez 'aprópénz'.

Fotó: Citroën Racing

[ad#1]

[ad#2]

Hozzászólások