WTCR - Matton: jövőre Volvo, később Alfa Romeo
Matton: jövőre Volvo, később Alfa Romeo
Fotó: Citroen Racing, WTCC Media

Matton: jövőre Volvo, később Alfa Romeo

LantiLanti
2014/10/29 12:37

Ha őszinte vagyok, nem számítottam arra, hogy a Citroen Racing belga főnökétől, Yves Mattontól hallom majd az első konkrét információkat a WTCC iránt közvetlenül érdeklődő gyártókkal kapcsolatban, ám mégis így történt.

A Sanghajban a gyártói, Suzukában pedig az egyéni világbajnoki címet is bezsebelő márka első embere egy francia lapnak nyilatkozva meglepően nyíltan beszélt a közeljövő várható történéseiről, és mivel szavait más források is megerősítették korábban, nincs okom kételkedni bennünk.

Matton az interjúban hosszasan taglalja a Citroen 2014-es sikertörténetét, beszél arról, hogy a két franciát Yvan Muller és Sebastien Loeböt mennyire meglepte José Maria López remeklése, ám sportszerűen "viselték" az argentin diadalmenetét. Azt is kiemeli, hogy Pechito nem csak gyors és profi, de nagyon szerencsés is volt, ahogy ő fogalmaz: mellette állt a bajnokok szerencséje, miközben Muller pályafutása egyik legpechesebb évén lesz túl Makaón.

Szóba került természetesen Loeb is, akinek Matton szerint meg kell tanulnia több kockázatot vállalni. Ez picit furcsán hangozhat egy kilencszeres ralivilágbajnokkal kapcsolatban, hiszen aki látta már Loeb WRC-s fedélzeti kamerás félvételeit, annak minden eszébe jut vele kapcsolatban, csak az óvatosság nem. A csapatfőnök szerint azonban a ralisok sosem mennek, sosem mehetnek határon, a pályaversenyen viszont ez kötelező. Ilyen szempontból kell többet vállalnia Loebnek.

Ezt követően a riporter elővette a jövőt firtató kérdést, Matton pedig váratlanul őszintén beszélt csapat és a bajnokság előtt álló legfontosabb eseményekről. Először nézzük, mit mondott a Citroen Racingről.

"Tudom, hogy a riválisaink közül többen már most nagyon keményen dolgoznak, keményebben, mint mi. Ami bennünket illet, vannak dolgok az autón, amiken még lehetne javítani, de közben fejlesztési fázisba érkezett a WRC-s programunk is, és ez elég sok erőforrást leköt a tervező részlegünkben" - idézi Mattont a Le Point.

Mindezek ellenére a Citroen elszántságát és profizmusát ismerve nem aggódom, hogy jövőre a sor végén somfordálnak majd a C-Elysée-k. A csapatfőnök viszont ezután egy mondatban a lehetséges érkezőkre is kitért, méghozzá őszintébben, mint az eddig bárki tette.

"Jelenleg arról van szó, hogy a 2015-ös szezon második felére érkezik a Volvo, és valamivel hosszabb távon lehet számítani az Alfa Romeo beszállására is."

A magyar olvasók számára inkább a Volvo neve lehet meglepő, pedig a svédekről nagyon régóta pletykálnak a háttérben. A 2011-es C30 projektnek köszönhetően már rendelkeznek egy igen erős 1.6 turbós világmotorral, ráadásul az új TC1-es szabályok az S60-nak is kedveznek. Márpedig a márka sportprogramjának középpontjában ez a típus áll. Jelenleg eredményes programot futtatnak a skandináv bajnokságban és az ausztrál V8 Supercarsban, ám információm szerint a tulajdonosok szeretnének egy nemzetközi projektet is.

Az Alfa Romeo visszatéréséről az idei év eleje óta pusmognak. Az olasz márka intenzív reklámkampányba kezdett a WTCC által nyújtott lehetőségeket kihasználva, egy Alfa Romeo 4C idén a hivatalos biztonsági autó, amely több alkalommal is feltűnik a bajnokságról készült magazinműsorokban (Inside WTCC kvíz, pályabejárás).

Az olasz márka visszatérése azonban valószínűleg lassabb ütemben halad, ők ugyanis öt éve szálltak ki a Túraautó Világbajnokságról, azóta pedig sok minden változott a WTCC-ben. Az alfás értesülést megerősíteni látszik az a pletyka, mely szerint Francois Ribeiro a moszkvai autókiállításon azt mondta a ladásoknak: jó, hogy színt váltottak, mert hamarosan érkezik egy piros márka a világbajnokságra.

Hozzászólások