WTCR - Marrakeshi reakciók - dobogósok
Marrakeshi reakciók - dobogósok

Marrakeshi reakciók - dobogósok

LantiLanti
2013/04/10 13:54

Tarquini_marra_r1

Tegnap már összegyűjtöttük, miként élték meg a marrakeshi hétvégét a győztesek, azaz Michel Nykjaer és Pepe Oriola. Most újabb négy versenyző következik, egészen pontosan a maradék négy dobogós, azaz Gabriele Tarquini, James Nash, Yvan Muller és Tom Chilton.

Gabriele Tarquini (Castrol Honda), második az első futamon. Az olasz pilóta a poleból indulva sokáig vezetett az első versenyen, ám közvetlenül Tiago Monteiro balesete előtt egy pici helyet hagyott maga mellett, és Nykjaer megelőzte. A safety car után próbálta ugyan támadni a dánt, de már nem bírt vele, viszont így is a Honda idei legjobb eredményét érte el. A második futamon viszont egy fékhiba miatt falnak csapta a Civicet, így összességében nem volt túl bőbeszédű.

"Úgy nyomtam neki, ahogy csak tudtam, de az elöl lévőnek ilyenkor nincs könnyű dolga. Csak egy picit helyet hagytam magam mellett, de ez is elég volt arra, hogy megelőzzön. A végén viszont nagyon közel jártam hozzá" - mondta Tarquini.

Nash_Mar_race

James Nash (Bamboo Chevrolet), harmadik az első futamon. James Nash egy helyet ugyan veszített a rajtnál, és végül "csak" harmadik lett, ám így sem volt oka panaszra, hiszen megszerezte élete első dobogós helyét a WTCC-ben. Nem véletlen, hogy a futam után a versenymérnöke folyamatosan azt mondogatta neki: örülj, mert máshogy is alakulhatott volna. A brit hol támadásban volt, és Nykjaert majd Tarquinit kóstolgatta, hol pedig védekezésbe ment át, amikor Muller túl közel került hozzá. A második futamon kiválóan rajtolt, a kilencedikről a hatodik helyre ugrott előre, és már a harmadik pozícióban is járt, ám Chilton lökött rajta egyet, és ezzel két helyet veszített. A végén Marc Bassenget még visszaelőzte, így negyedik lett, amivel megőrizte vezető helyét a Yokohama kupában.

"Ez volt az első valódi gördülőrajtom a Chevrolet-vel, és megdöbbentő élmény volt az első sorban lenni. Sajnos nem sikerült kihoznom a pozíciómból a maximumot, ami kicsit elszomorított" - mondta Nash a TouringCarTimesnak.

Később azonban már megfogadta versenymérnöke tanácsát, és tudott örülni a hétvégének.

"Jó érzés volt megszerezni életem első dobogós helyét. Rengeteg szép emlék köt Marrakeshez a tavalyi szezonból, de most, hogy pár kupát is szereztem, még jobban éreztem magam. Kicsit bosszant, hogy csak negyedik lettem a második futamon, de erről inkább most nem mondanék többet" - füstölgött kicsi a brit a Chilton-féle pöckölés miatt.

Vasárnap este aztán a TouringCarTimesnak annyit még annyit tett hozzá, hogy "Tom nem segített azzal, hogy meglökött, és emiatt szélesen kellett fordulnom. Versenybalesetnek is lehet minősíteni a dolgot, de szerintem egy kicsit durvább volt annál."

A felügyelők megvizsgálták az esetet, és úgy határoztak, hogy további intézkedés nem szükséges.

Muller_huff_mar

Yvan Muller (RML Chevrolet) második a második futamon. Muller az első futam rajtjánál veszített egy pozíciót Nykjaerrel szemben, majd Rob Huff is megelőzte. A címvédőnek még visszavágott egy látványos kifékezéssel, onnantól kezdve viszont meddő csatát folytatott James Nash-sel a harmadik helyért. A második versenyen kiváló startot fogott, és miután a SEAT-ok egymás golyózták ki, hamarosan a második helyen találta magát, Pepe Oriola mögött. Csapattársával megegyeztek, hogy nem abajgatják egymást, ám egy alkalommal Chiltont meglökték, és majdnem összeütköztek.

"(Az első futamon) valaki durván meglökött az egyenes végén, és emiatt elvétettem az érintési pontot, Rob pedig ezt kihasználva megelőzött. Jó és tiszta meccset vívtunk, aminek a végén sikerült visszaszereznem a helyem, ám a biztonsági autó miatt már nem volt esélyem dobogóra állni" - idézi Mullert a TouringCarTimes.

"(A második futam) bizonyos szakaszában Pepe mögött haladva megállapodtunk Tommal, hogy várunk, és nem csinálunk semmi butaságot. Egy alkalommal viszont valaki belement Chiltonba a lassító előtt, és nekem le kellett vágnom a sikánt, hogy ne ütközzünk össze" - tette még hozzá a háromszoros világbajnok.

Chilton_Race2_Mar.

Tom Chilton (RML Chevrolet), harmadik a második futamon. A brit legnagyobb bánata még vasárnap délután is az volt, hogy nem sikerült megszereznie a pole pozíciót, pedig két lila szektora volt az utolsó körében, ám a végét elrontotta. Az első futam elején belement Mullerbe, és megsérülhetett a hűtő, mert motormelegedési gondok miatt kiállni kényszerült. A második versenyt sem úszta meg koccanás nélkül, ezúttal Nash-t tolta meg, majd elvette tőle a harmadik helyet. Az esetről sokat elmond, hogy utána az RML boxban még egy ideig tanakodtak azon, talán vissza kéne engedni Nasht. Csakhogy közben a britet Basseng is megelőzte. Chilton tehát maradt harmadik, bár egyszer rajta is taszajtottak egyet, amitől majdnem belement Mullerbe, ám végül meglett a dobogó.

"Egy ilyen helyen rendkívül óvatosnak kell lenned, ezért Yvannal megpróbáltunk összedolgozni, nehogy valami baj legyen. Mint például az első futamon, amikor hibáztam a hármas kanyar féktávján, megtört az autóm eleje, és ki kellett állnom. Inkább a pontokra koncentráltam, mint arra, hogy hős legyek."

"Az utcai pályákon óriási jelentősége van az időmérő edzésnek. A falak miatt nincs hely, ha esetleg hibáznál, és előzni is borzalmasan nehéz. Ha sikerült volna az első sorba kvalifikálnom magam, egészen máshogy alakulhattak volna a dolgok. A bemelegítő edzésen én voltam a leggyorsabb, és a második futamon, miután letisztult előttem a helyzet, szintén enyémek voltak a legjobb köridők. A tempónk tehát megvan, csak be kell fejezni a versenyeket" - mondta Chilton.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások