WTCR - Marrakeshi elemzés - Honda
Marrakeshi elemzés - Honda

Marrakeshi elemzés - Honda

LantiLanti
2013/04/08 12:10

Tarquini_Race1_Mar

Megint kitaláltunk valamit, kíváncsiak vagyunk, elnyeri-e a tetszéseteket. Arra gondoltunk, hogy a versenyhétvégék után márkánként elemezzük a pilóták teljesítményét, elvégre a WTCC-ben ez a legjobb viszonyítási alap. A Hondával kezdjük a sort, és most elsősorban a gyári csapatra koncentrálunk, hiszen Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport helyzetét már alaposan kitárgyaltuk tegnap.

Gabriele Tarquini pole pozíciója nagyon biztató előjel volt a Castrol Honda számára, bár aggodalomra adhatott okot Tiago Monteiro balesete, amely figyelmeztetett a pálya nehézségére. Az olasz az első futamon tökéletesen jött el a rajtnál, és szépen maga mögött tartotta a Chevrolet armadát. A verseny elején úgy tűnt, el tud húzni Michel Nykjaertől és James Nashtől, ám elég hamar kiderült, hogy a Honda még mindig elmarad motorerőben a Cruze-tól. Az egyenesekben a dán könnyedén jött fel Tarquinire, kihasználva a Civic szélárnyékát, és végül közvetlenül a biztonsági autós szakasz előtt el is ment mellette.

A két autó közti különbséget látva a Honda sokat köszönhet az "öregnek", akinek minden rutinjára szüksége volt, hogy megőrizze a második helyet. Szerencséjükre a safety car sokáig a pályán maradt, így Monzához képest egy helyet feljebb léptek a dobogón. A következő talán már a  győzelem lesz.

"Nyomtam neki, ahogy csak tudtam, de az elöl lévőnek ilyenkor nagyon nehéz dolga van. Egy pici hely volt csak mellettem, de valahogy beférkőzött, és megelőzött. A végén azonban megint nagyon közel jártam hozzá" - mondta Tarquini az első futam után.

A második versenyen Tarquini a tizedik helyről szépen lépegetett előre, és már hatodik volt, amikor megpróbált bebújni Alex MacDowall mellé az egyik sikánban, de a rázókő megdobta, és falnak csapta a Hondát. Más források szerint viszont a balesetet fékhiba okozta. Az olasz állítólag eléggé fájlalta a hátát az csattanás után.

Monteiro_mar_crash

Tiago Monteiro számára viszont egyenesen rettenetes volt a marrakeshi hétvége. Az időmérős zúzás után a Castrol Honda szerelői még éjjel is dolgoztak, hogy kicseréljék a Civic alatt a futóművet. A portugál számára azonban csak öt körig tartott a verseny, hiszen már az első futamon ismét falnak csapta a Hondát. Ezúttal nem ő hibázott, hanem a lengéscsillapító adta meg magát.

"Tudtuk előre, hogy ez a pálya rettenetesen megterheli a futóművet és a gátlókat, az egész hétvége során problémáink voltak. Sajnos az első futamon minden óvintézkedés ellenére a rögzítésnél eltört a lengéscsillapító, és ezért csapódtam neki a betonfalnak. Nem ezt vártuk a hétvégétől, de az autósportban vannak ilyen versenyek" - mondta Monteiro.

Összegezve nem túl vidám a kép. Michelisz, Tarquini és Monteiro elég sok műszaki hibával küzdött. Két fékprobléma, két törött gátló, és akkor még nem beszéltünk Norbi balszerencsés eseteiről. A három Civic közül kettő összetört, és a harmadik is csak épp hogy egyben van. Marrakesh kemény dió, és ezt most a Honda is megtapasztalta, de értékes információkkal, és egy dobogós hellyel térhettek haza.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások