WTCR - Mariani: mi adjuk az alkatrészt
Mariani: mi adjuk az alkatrészt

Mariani: mi adjuk az alkatrészt

LantiLanti
2013/02/05 13:06

Honda_teszt_valencia

A Juni Gyurival készített interjú során felmerült a kérdés, hogy a hivatalosan privát színekben versenyző Zengő Motorsport milyen formában juthat hozzá cserealkatrészekhez a versenyek során. A SEAT-os időkben egyszerű volt a helyzet, fixen ment legalább hét León a futamokon, a spanyolok pedig mindenhova vitték a "kifogyhatatlan" kamiont. Ha valami elromlott, csak odasétáltál, és vettél egy másikat.

A BMW-nél viszont egészen más volt a helyzet. Mivel a Zengő Motorsport a gyári csapat kivonulása után csatlakozott a bajorokhoz, semmiféle helyszíni alkatrészbázissal nem számolhatott. Tulajdonképpen annyi tartalék volt, amennyit a csapat magának felhalmozott, illetve amennyit a többi BMW-s istállótól kunyerálni lehetett végszükség esetén. Ki ne emlékezne a legendás összeragasztgatott autóra a Hungaroringen, amikor például Engstler papáéktól kaptak első lökhárítót Norbiék.

Michelisz_legendas_ragasztas

Most, hogy a Zengő Motorsport csatlakozott a Hondához, ismét visszatérnek a régi idők, ezt tudtuk meg Alessandro Marianitól, a JAS Motorsport csapatfőnökétől.

"A gyári istálló és a Zengő Motorsport közti gyakorlati együttműködés részleteit még nem dolgoztuk ki, ám az természetes, hogy minden lehetséges segítséget megadunk, hogy Norbert a lehető legversenyképesebb legyen az autóval. Ez a Honda érdeke. Hamarosan lesz egy komolyabb egyeztetésünk Zengő úrral, és akkor fogunk megállapodni a részletekben. Ami az alkatrészeket illeti, a zengős autónak is a JAS Motorsport biztosítja majd a hátteret a versenyeken" - mondta Mariani a Túraautó Hírblognak.

Január közepén a Honda több mint 800 tesztkilométer tett meg a 2012-es Civic-kel, amelyre már az idei évre fejlesztett alkatrészek is felkerültek.

"Abszolút pozitívan zártuk az valenciai napokat, szépen haladtunk a kitűzött munkával, és sokat tanultunk az autóról. Valóban a 2012-es kocsival teszteltünk, de kipróbáltunk több új alkatrészt. Részleteket nem szeretnék elárulni, de a Civic nagyon jól reagált a fejlesztésekre, egyértelműen előrelépést jelentettek az új elemek. A következő tesztünkön a Motorland Aragonon (Alcaniz) már a komplett 2013-as kocsit is kipróbálhatjuk, és mondanom sem kell, nagyon izgatottan várjuk a pillanatot, amikor az új Civic először pályára gurul."

Honda_teszt_valencia_2

Mariani azt is megerősítette, hogy közben a távolabbi jövővel, az új szabályok szerit épülő autóval is elkezdtek már foglalkozni.

"2014-ben az új szabályok miatt egy teljesen más autóra lesz szükségünk, mint a mostani. Nem csak részleteiben, hanem alapjaiban fog különbözni a 2013-as Civictől, de természetesen felhasználjuk majd a tavalyi és az idei autóval szerzett tapasztalatokat. Olaszországban és Japánban is elkezdődött már a munka, de ez nem meglepő, hiszen egy új technika kifejlesztése sok időt vesz igénybe" - fogalmazott Mariani.

Arra kérdésre pedig, hogy milyen teljesítményt vár a Hondától 2013-ban, a csapatfőnök röviden, de érthetően válaszolt: "azt várom, hogy NAGYON versenyképesek leszünk."

Fotó: Honda, WTCC Media

Hozzászólások