WTCR - Mariani: elvesztettük a tesztautót
Mariani: elvesztettük a tesztautót

Mariani: elvesztettük a tesztautót

LantiLanti
2014/04/18 12:11

Tarquini_morbidelli_marr

Pusztán a Citroen marrakeshi erőfölénye miatt sincs könnyű helyzetben a Honda, ám Gabriele Tarquini marokkói balesete (a második szabadedzésen ütközött Gianni Morbidellivel) további gondokat okozhat a japán gyártó számára.

Az csak egy dolog, hogy a Marrakesh és Le Castellet közti néhány nap őrült munkával telt a szervizcsapat számára, hiszen át kellett költöztetni Tarquini autóját egy új kasztniba. Ennél sokkal nagyobb probléma, hogy a JAS elveszített egy kasztnit, amit eredetileg a tesztautónak szántak volna.

Hogy pontosan értsük a jelenlegi szituációt, érdemes megnézni, a gyári csapatok hogyan dolgoznak a fejlesztés során. Első körben megépítenek egy prototípust, amellyel megkezdik a téli fejlesztő tesztmunkát. Ezen az autón - egyszerűen szólva - fúrnak, faragnak, variálnak, miközben a különböző felmerülő lehetőségeket próbálgatják.

A prototípusok általában nem is felelnek meg teljesen a WTCC előírásainak, például több szenzor kerül rájuk az előírtnál, és még előfordulhat pár apróság. Ideális esetben éppen ezért a gyári csapatok nem szoktak versenyezni a prototípussal.

Tarquini_honda_torott_marr

A Citroennél például - információink szerint - két tesztautó áll a garázsban, tehát a franciák Marrakeshig öt C-Elysée-vel készültek el. Ám mint tudjuk, ők óriási lépéselőnyben voltak. A Ladánál például - tudtommal - egyáltalán nem volt idő prototípust építeni, de hasonló a helyzet a Hondánál is.

A japánok tavaly egyetlen futamon küldték versenybe a prototípust, hazai pályán Takuya Izawa kedvéért. Idén más  a helyzet, a rendkívül szűkös időterv miatt nem volt idő négy új autót legyártani a szezonkezdet előtt, így a Hondánál úgy döntöttek, Gabriele Tarquini a prototípussal kezdi meg az évet.

Ezalatt Arlunóban elkészült volna az olasz maestro zsír új versenygépe, (a most felhasznált kasztniból) a prototípus pedig ment volna a tesztcsapatnak, a szezonközi fejlesztésekhez. Csakhogy ezt a kasztnit Marrakeshben leírták.

"Nem könnyíti meg a helyzetünket, hogy tönkrement az a kasztni, amelyet a tesztcsapatunk használt volna" - vázolta röviden a helyzetet Alessandro Mariani, a JAS Motorsport csapatfőnöke.

Az olasz istálló így most kénytelen új kasztnit építeni, hiszen a szezonközi fejlesztések mellett (kétszer lehet egy évben) már a 2015-ös évre is dolgozni kell. És még ott van a NIKA Racing számára gyártandó Civic is. Húzós időszak elé néznek Arlunóban.

Fotó: Honda Racing

[ad#2]

Hozzászólások