WTCR - Már rakják össze Michelisz Hondáját
Már rakják össze Michelisz Hondáját

Már rakják össze Michelisz Hondáját

LantiLanti
2014/03/07 18:41

Honda_paulricard_oldalrol

Van egy jó és egy rossz hírem Michelisz Norbival kapcsolatban. A jó, hogy a JAS Motorsport elkezdte összeszerelni a magyar pilóta Hondáját, a rossz pedig, hogy minden emberi számítás szerint Norbi nem ülhet autóba a valenciai kollektív teszten.

Ezzel gyakorlatilag eldőlt, hogy a Zengő Motorsport pilótája maximum nagyon röviddel a marrakeshi szezonkezdet előtt vezetheti először az autót, de az sem kizárt, hogy megint az idénynyitón lesz az első találka a Hondával.

Mielőtt beindulna a JAS Motorsport és Honda heves szidalmazása, engedjétek meg, hogy megpróbáljak válaszolni néhány olyan kérdésre, amit ugyan még nem tettetek fel, de valószínűleg sokatokban felmerült, vagy felmerül majd.

Miért volt kész sokkal hamarabb a Citroën autója, mint a Hondáé?

A válasz a francia nemzet összetartásában rejlik. Igen, mondjuk ki, a WTCC-t szervező Eurosport Events nem kis hátszelet adott a Citroënnek. A franciák már jóval a nyári bejelentés előtt ismerték a TC1-es szabályokat, így sokkal hamarabb kezdhettek a dolgozni az C-Elysée-n. Ezt mondjuk nem volt nehéz kitalálni abból, hogy egy hónappal az új regulák nyilvánosságra hozatala után a Citroen már tesztelte is új autóját Val de Viennében. Egy hónap alatt még a bekólázott UFÓ-k sem építenek versenyautót...

Ezért lehet utáni a franciákat, de ne legyünk álszentek. Ha a Honda vagy a Lada lett volna hasonló helyzetben, valószínűleg ők sem utasították volna vissza ezt a lehetőséget.

Citroen_paulricard_ketto

Hogyhogy nekik már két C-Elysée-jük van, amikor nekünk csak egy Civicünk?

Az előbb említett helyzeti előny a többi autó gyártásánál is nagy segítséget jelentett. Ahogy arra Norbi is utalt korábban, a Citroën jóval hamarabb tudta véglegesíteni a C-Elysée-t, mint a Honda a Civic-et, hamarabb jöhetett a homologizációs eljárás, és így hamarabb állhattak neki a többi autó legyártásának.

Gondolom magától értetődő, hogy amíg nem végleges az első autó, addig nincs értelme összerakni a többit, hiszen ha valami változik, az jelentős pluszmunkát eredményez. Amíg tehát nem véglegesítették az első Hondát, addig csak az üres kasztnikat készítették elő a JAS műhelyében.

És az hogy van, hogy Monteiro már az ülést próbálja?

Úgy, hogy ő a gyári pilóta. Ezt el kell fogadni. Persze mi Michelisz Norbit szeretjük és a Zengő Motorsportot, és azt akarjuk, hogy nekik legyen a legjobb, de meg kell érteni, hogy mindenkinek meg van a helye ebben a hierarchiában. Elismerik a magyarokat, hálásak a suzukai győzelemért, de továbbra is egy privát partner vagyunk, és ez az élet rendje. Kár ellenne ágálni, akkor is így marad.

Monteiro_ulesproba_kicsi

Hogy áll most Norbi autója?

Ezzel kapcsolatban tegnap megkerestem Alessandro Marianit, a JAS Motorsport csapatvezetőjét, aki röviden vázolta a helyzetet.

"Tegnap fejeződött be a homologizációhoz szükséges FIA inspekció, tehát az autó végleges állapotban van, így zajlik a munka a többi Hondán is. Norbi autójából egyelőre a kasztni van kész, mivel meg kellett várnunk az Civic véglegesítését. Ez megtörtént, a homologizáció lezárult, úgyhogy jöhetnek a további folyamatok. Közben a beszállítóktól is várunk még néhány alkatrészt" - mondta Mariani a WTCC Blognak.

Mint megtudtuk, várhatóan március végére készül el Norbi autója, és mivel a marokkói idénynyitót április második hétvégéjén rendezik, egyelőre nemigen látom, hogy mikor lehetne tartani egy röpke tesztet.

Mariani azt is elárulta, hogy Norbi minden valószínűség szerint nem ül majd autóba Valenciában, bár ismét ott lesz a helyszínen. Szó szerint így hangzott a főnök válasza arra a kérdésre, hogy Norbi vezethet-e Spanyolországban: "I don’t think so."

Honda_paulricard_3

Akkor most ugyanaz vár ránk, mint tavaly év elején?

Teljesen nem lehet kizárni, de azért véleményem szerint jobb a helyzet. A Honda és a JAS már sokkal több tapasztalattal rendelkezik mint egy éve, így talán bízhatunk abban, hogy akkor sem lesz annyi gond Norbi autójával, ha csak Marrakeshben ülhet be először.

Persze benne van a kockázat, de talán egy utolsó pillanatban tartott olaszországi shakedown vagy teszt még belefér majd, mielőtt a Honda kihajózik Marrakeshbe, és ott sikerül rendbe tenni a gyermekbetegségeket.

Szerettük volna, ha idén kevésbé feszített a március, ám úgy tűnik, erről lemondhatunk. Marad tehát a bizakodás, de az maradjon! Ne kezdjetek el nekem sopánkodni, mert attól nem lesz jobb sem nektek, sem a csapatnak. Tessék szépen reménykedni, bátorítani egymást és a csapatot, és szurkolni mint az ÁLLAT!!! :)

Fotó: WTCC Media, Honda Racing, Tiago Monteiro

Szólj hozzá a WTCC Blog Facebook oldalán, ITT.

Hozzászólások