WTCR - Makaói edzések
Makaói edzések

Makaói edzések

LantiLanti
2013/11/15 07:03

Michelisz_honda_makao_teszt

Idén utoljára virrasztottunk WTCC szabadedzés miatt, de megérte, Makaó ugyanis nem hazudtolta meg magát. Az FP2-n kétszer is előkerült a piros zászló, és könnyen lehet, hogy eldőlt az összetett második hely sorsa.

Tom Chilton már az első edzésen is pendített egy hajmeresztőt, a Mandarin kanyarban kis híján odacsapta a Chevrolet hátulját, de akkor még bravúros reflex-szel mentett. Pár órával később viszont a Teddy Yip után kicsivel már nem sikerült megfognia az autót, odaverte a bal elejét, majd a jobb hátulját, és végül újra a bal elejét. Az Chevyt elnézve csoda lenne, ha az RML elkészülne vele az időmérőig, de ha valaki, akkor ők képesek lehetnek rá.

Chilton egyébként 22 pont hátránnyal áll Gabriele Tarquini mögött a harmadik helyen, ám ha a kvalira nem lesz tökéletes a Chevy, lemondhat az álmokról, sőt a dobogót is elbukhatja, hiszen James Nash mindössze hét ponttal van lemaradva tőle.

De térjünk át a benneteket leginkább foglalkoztató témára. Michelisz Norbi egyik edzésen sem volt szerencsés. Az első elején féket vasalt, majd épp elkezdte volna próbálgatni a beállításokat, amikor a Lisszabon kanyar előtt Tarquini hátulról belement a Zengő Hondába. Tropára ment a lökös, sérült a hátfal és a padlólemez, de a srácok megcsinálták, és Norbi az utolsó pillanatban futott egy 13. időt.

A második edzésen aztán a frissen feltett lökhárítót is összetaknyolták, ezúttal Pepe Oriolának nem sikerült időben a fékre lépni a Moorish Hill kanyarban. Most csak a Honda bal hátulja sérült, ám a srácok ismét nekiláthattak szerelni. Norbi sokáig az első ötben tartózkodott, végül azonban a nyolcadik helyig csúszott vissza. Nem baj, a Q1-ben elég a top12, aztán a Q2-ben bármi lehet. Most talán megérné taktikázni...

Michelisz_honda_makao_hatso

Csak tömören a többiekről. Az RML szokás szerint erős, ám most Oriola is nagyon elemében van, úgy tűnik bizonyítani szeretne a szponzornak (Cali Macau). Rob Huff megint csodát tesz a SEAT-tal (harmadik és ötödik), és ezúttal a csapattárs Marc Bassenget is húzza magával (kilencedik és negyedik). A német elképesztően jól megy a gyors részeken, és ha ráérez a kanyargós szektorra, még sokra viheti Makaóban.

A Hondák rendben vannak, bár Muller és Oriola elérhetetlen volt a két edzésen. James Thompson hatodik lett az FP1-ben, de már akkor bajok voltak a szervóval. A második edzésen aztán csak egy felvezető kört tudott futni, és utána végleg a boxban ragadt. Fontos kilométereket veszített egy olyan pályán, ahol még sosem járt a Lada Granta.

A Bamboo továbbra is nyökög, de az időmérőn úgyis jók lesznek.

A teszten mutatott ígéretes köridők után sehol sincsenek a BMW-k, úgy tűnik, a top10-be sem lesz könnyű bekerülni velük. Attól tartok, a néhány éve világverő 320-ra csúfos búcsú vár Makaón.

A kétliteres autók között az FP1-ben Filipe de Souze (Chevrolet Cruze), az FP2-ben pedig Henry Ho (BMW 320si) volt a leggyorsabb.

Az első szabadedzés végeredménye:

Makao_FP1

A második szabadedzés végeredménye:

Makao_FP2

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások