WTCR - Magyarországon, Győrben készül az új Audi RS 3 LMS TCR motorja
Magyarországon, Győrben készül az új Audi RS 3 LMS TCR motorja
Fotó: Fotó: Ferdi Kräling, Motorsport-Bild GmbH

Magyarországon, Győrben készül az új Audi RS 3 LMS TCR motorja

LantiLanti
2021/02/05 19:42
Hosszú várakozás után az Audi Sport ma (február 5-én) bemutatta második generációs TCR-autóját, amely az elődhöz hasonlóan az A3 modell alapjaira épül, és továbbra is az RS 3 LMS nevet viseli. 

Az ügyfeleknek egyelőre várniuk kell, hogy kipróbálhassák a német márka legújabb versenygépét, mivel 2021 első felében még sűrű tesztprogram vár az autóra, mielőtt megkezdődne az értékesítés. 

A bemutató alkalmával azonban az Audi Sport szakemberei részletes beszámolót tartottak a legfontosabb módosításokról. A figyelem középpontjában a leendő ügyfelek igénye volt, azaz a márka továbbra is ragaszkodik az ügyfélversenyzés klasszikus modelljéhez. 

"Mindenekelőtt az anyagi szempontokat tartottuk a figyelmünk középpontjában, és igyekeztünk kihasználni a Volkswagen Csoporton belüli együttműködési lehetőségeket. Minden fontosabb elem élettartamát növeltük, és az ügyfeleink továbbra is számíthatnak kiterjedt támogatási hálózatunkra" - mondta Dr. Andrea Milocco az Audi RS3 LMS projektigazgatója. 

A TCR kategória szabályai előírják, hogy az autó kasztnija és motorja is szérialapú legyen. Utóbbi az Audi esetében ismerős helyen készül. 

Audi-uj-tcr-auto6.jpgFotó: Ferdi Kräling, Motorsport-Bild GmbH

"A karosszéria egyenesen Ingolstadtból érkezik, a motorok pedig a magyarországi gyárunkból, Győrből."
"A 350 LE-s, 2 literes, négy hengeres motor alapja a soros négy hengeres motorjaink negyedik generációja. Ennek elődjével az ügyfeleink több tízezer versenykilométert tettek már meg probléma nélkül."

Az utcai modell által nem, vagy kevésbé megkötött területeken is fontos változások történtek. 

"Az új hűtőrendszert úgy alakítottuk ki, hogy kevésbé legyen érzékeny az alulról érkező ütésekre. Az új váltónk nagyon masszív, a fejlesztett kuplung pedig könnyebb, mint az elődje. Mindez az új féltengelyekkel kiegészítve jelentősen növeli az autó futásteljesítményét."

Audi-valto.jpgFotó: Ferdi Kräling, Motorsport-Bild GmbH

A féltengely az utóbbi időben a régi modell Achilles-sarkává vált. A tavalyi WTCR szezonban, ha egy Audi lelassulva félre állt, szinte biztosak lehettünk benne, féltengelytörés áll a háttérben. A fejlesztések során erre is igyekeztek megoldást találni. 

Az új utcai modell stíluselemeinek alkalmazása mellett hatékonysági szempontból is változott az aero-csomag. Erről már az autó főtervezője beszélt. 

"Több aerodinamikai variációt is kipróbáltunk, hogy a lehető legjobb legyen a levegő áramlása a motortérben, és csökkenjen a légellenállás" - mondta Detlef Schmidt, az Audi RS 3 LMS műszaki projektvezetője. 
"A TCR-ben minden a gyorsaságról szó. A versenyzőnek gyorsnak kell lennie, de a szerelőknek ugyanúgy. A futómű beállításánál gyorsan cserélhetők az új hézagolók, és ezzel könnyebben állítható a dőlés és a szét-összetartás."
"Teljesen új fékrendszert terveztünk, amelyben javítottunk a hűtésen azzal, hogy közvetlen féknyereg hűtés is került a rendszerbe. Ez növeli a fékerőt, és javítja a fékhatás egyenletességét."

Audi-fek.jpgFotó: Ferdi Kräling, Motorsport-Bild GmbH

Módosítások történtek a beltérben, melyek mindegyik a versenyző kényelmét és biztonságát szolgálja. 

"Az autó belsejében is próbáljuk minél jobban kiszolgálni az ügyfelet. Ott van a központi vezérlő modul a kormányon, és egy középkonzoli kapcsolótábla 12 fő funkcióval. A cél, hogy a versenyző komfortosan érezze magát az autóban, és minél kevesebb figyelmet vonjon el a kapcsolók kezelése."

Audi-kozepkonzol.jpgFotó: Ferdi Kräling, Motorsport-Bild GmbH

"A biztonság mindig is első az Audi Sportnál. A biztonsági versenyülést beljebb helyeztük el, közelebb a kasztni középvonalához. Megvannak a védőhálók, és az ajtókba is energiaelnyelő elem került. Veszélyhelyzet esetén egy biztonsági nyílás nyitható az autó tetején, amin keresztül a beavatkozók óvatosan levehetik a bukósisakot, és behelyezhetik a KED-et."

Versenyzői szemmel az Audi Sport gyári pilótája, a WTCR-ben korábban futamot nyerő Frederic Vervisch mondott véleményt az autóról. 

"Az egyik fontos változtatás, hogy a második generációs autón gyorsabban tudjuk változtatni a beállításokat. Ezen kívül az Audi mindig is nagyon komolyan vette a biztonságot. A belső kialakítás is jobban segíti a versenyző életét. A csapatok és a versenyzők szeretni fogják" - mondta a belga pilóta. 

Audi-vervisch.jpgFotó: Ferdi Kräling, Motorsport-Bild GmbH

Az új Audi RS 3 LMS bizonyos elemeit egyelőre álcafestés fedi; ennek oka, hogy megjelennek rajta olyan stílusjegyek, amelyeket még az utcai A3-nál sem hoztak nyilvánosságra. 

Az ügyfelek tehát az év második felében veheti át a megrendelt új TCR Audikat, ám ez nem feltétlenül zárja ki, hogy a Túraautó Világkupán már hamarabb is megjelenjen a fejlesztett modell. Korábban lehetett arról pletykákat hallani, hogy a Comtoyou Racing idén már ezekkel mehet, és mivel a szezon csak június közepén rajtol, addig további a tesztelésre is lenne idő. 

A bemutatóról készült teljes videó:

Hozzászólások