WTCR - Először került szóba a jövő évi autószám és pilótafelállás a Cyan Racing Lynk & Co-nál
Először került szóba a jövő évi autószám és pilótafelállás a Cyan Racing Lynk & Co-nál
Fotó: fiawtcr.com

Először került szóba a jövő évi autószám és pilótafelállás a Cyan Racing Lynk & Co-nál

LantiLanti
2020/11/16 19:08
Csodás évet zárt idén a Cyan Racing és a Lynk & Co a Túraautó Világkupán, megnyerték az egyéni és a csapatbajnoki címet is, miközben a pilóták versenyében kettős győzelmet arattak: Yann Ehrlacher mögött Yvan Muller lett a második.

A svéd csapat így folytatta remek sorozatát, azaz már negyedik éve verhetetlenek a gyártók/csapatok bajnokságában. 2017-ben kezdték a Volvóval, aztán 2018-ban folytatták a Hyundai-jal, az elmúlt két évben pedig a Lynk & Co-val jutottak csúcsra. 

A csapat mostanáig a bajnoki cím megszerzésével volt elfoglalva, ám az ünneplés percei után a jövő is szóba került. November közepén még senki ne várjon aranybarnára sült konkrétumokat, de pár érdekesség azért kiderült. 

"Erről most még inkább nem beszélnék sokat. Egyelőre nem döntöttünk arról, hány autót indítunk a következő szezonban; lehet kettő, és lehet négy is. Sok minden múlik azon, milyen jövő áll a bajnokság előtt. Ez a legfontosabb kérdés, és még mi is várjuk, hogy megtudjuk, milyen folytatást tartogat számunkra a WTCR" - mondta Fredrik Wahlén, a Cyan Racing ügyvezetője a TouringCarTimes-nak. 

Ami a pilótákat illeti, egyelőre annyi biztos, hogy az idén alkalmazott négy versenyző közül többnek is van szerződése 2021-re. A hírek szerint a friss bajnok Yann Ehrlacher lehet az egyik. 

Ehrlacher-bajnok-bukosisak.jpg

"Hivatalosan még nem lett megerősítve, de elég nagy rá az esély, hogy jövőre is együtt folytatjuk" - mondta minden idők legfiatalabb FIA túraautó bajnoka a TouringCarTimes-nak. 

Miután unokaöccse az ő támogatásával bajnoki címig jutott, felmerült a kérdés, akar-e tovább versenyezni Yvan Muller, aki évek óta állítja, már nem annyira a saját sikerei motiválják. Úgy tűnik, van rá esély, hogy négyszeres világbajnok jövőre is visszatérjen.

"Talán. Az első túraautós évemet leszámítva minden szezont az első háromban zártam. Idén is ez volt a célom. Nem tudom a pontos számot, de egyhuzamban 14-15 alkalommal végeztem az összetett top3-ban. 2021-el kapcsolatban még nem döntöttem el semmit, de jól érzem itt magam" - fogalmazott Muller. 

A TCT úgy tudja, Thed Björk esélyei is elég jók a maradásra, Santi Urrutia pedig remek bemutatkozó évet produkált. Az első hétvégéjén dobogóra állt, ő az egyetlen, akinek idén összejött, hogy egy forduló mindhárom versenyén felhívják a pódiumra, a legutolsó futamon pedig győzni is tudott. Emellett az időmérős átlagteljesítményben az összes márkatársát felülmúlta. 

Urrutia-vezet-aragon.jpg

"Még nem írtam alá semmit a Cyan Racinggel, de szeretnék maradni, és remélem, lesz is rá lehetőségem. Ez az egyik legjobb csapat, amelynél karrierem során versenyeztem, és ez volt az első profi évem. Semmi okom, hogy távozni akarjak, szeretnék jövőre is visszatérni" - nyilatkozta Urrutia.
"A szezon végén elért győzelem mindig jó, de nem hiszem, hogy a szerződésem szempontjából sok minden változtatna. Remélem, hamarosan arról szólnak majd a hírek, hogy aláírtam."

Az interjúkból és az egyéb értesülésekből most úgy tűnik, elég jó esély van rá, hogy 2021-ben változatlan felállással térjen vissza a Cyan Racing és a Lynk & Co.

Hozzászólások