WTCR - Változtatott a Lynk & Co, itt az első pilótapáros
Változtatott a Lynk & Co, itt az első pilótapáros
Fotó: Cyan Racing

Változtatott a Lynk & Co, itt az első pilótapáros

LantiLanti
2020/03/26 11:15
Bejelentette első két WTCR-versenyzőjét a kínai Lynk & Co márkával versenyző Cyan Racing, és bár két olyan pilótáról van szó, aki tavaly is náluk ment, egy kis csavar azért van a dologban. 


Ma hivatalossá vált, hogy Yvan Muller és unokaöccse, Yann Ehrlacher 2020-ban is a kékek autóját vezeti, ám míg egy éve külön "csapatban" tették ezt, idén mindketten a Cyan Racing Lynk & Co istállónál mennek majd. 

Ez persze inkább csak formalitás, hiszen a Cyan Racing teljes egységben dolgozva készíti fel a négy autót, és csak azért szedik szét hivatalosan két különálló alakulatra, hogy így növeljék az esélyüket a csapatbajnoki címre. Ettől függetlenül tény, 2019-ben Muller Thed Björkkel alkotott párost a Cyan Racing Lynk & Co-nál, míg Ehracher társa Andy Priaulx volt a Cyan Performance Lynk & Co csapatnál. 

"Eddig is egy rendszerben voltunk, rengeteg időt töltöttünk együtt, és mivel közel lakunk egymáshoz, általában együtt utaztunk. De nagyon örülök, hogy mostantól a csapatképeken is Yannal lehetek" - mondta Muller.

A négyszeres világbajnok hozzátette, a versenyzést még mindig nagyon élvezi, ám most már legalább annyira fontos neki, hogy minél több tudást átadjon unokaöccsének. 

"Sokat fejlődött, de még mindig van hova. Még csak 23 éves, de már több tapasztalata és nagyobb kapacitása van, mint a legtöbb versenyzőnek. Persze még mindig tud tovább fejlődni a munkamódszerekben, a vezetés és a technika terén. Amióta elkezdett versenyezni, az a célom, hogy ebben segítsem."
"Amióta visszatértem (2017-ben egy évre visszavonult) rájöttem, hogy még mindig nagy örömöt ad a versenyzés. De amióta Yann is megy, a célom, hogy segítsem a fejlődését, és ez még több elszántságot ad. Ennek köszönhetően tudok versenyképes maradni, ahogy az a tavaly is látszott."

muller-ehrlacher-2020.jpg

Ehrlacher számára Muller jelenléte olyan előny, ami nagyon kevés versenyzőnek adatik meg. A motorsport világában nem hemzsegnek az irgalmas szamaritánusok, mindenki szorosan magánál tartja a lapjait, és igyekszik a lehető legkevesebbet segíteni a riválisoknak. Egy ilyen világban aranybánya egy Mullerhez hasonló nagybácsi, aki egyrészt mindent tud, másrészt az a célja, hogy ezt át is adja.

"Gondoljanak bármilyen olyan helyzetre, ami a motorsportba előfordulhat, és biztos, hogy Yvan volt már olyanban, akár a pályán, akár azon kívül. Én három éve vagyok ebben a világban, de ez még a 10%-át sem éri el az ő pályafutásának. Hatalmas lehetőség, hogy annyi tapasztalatot szívhatok fel mellette, amennyit csak tudok" - fogalmazott Ehrlacher.
"Hét éve voltam először WTCC versenyen, és ha akkor valaki azt mondja, egy nap a legjobb csapatnál versenyezhetek, és a nagybátyám lesz a társam, azonnal aláírtam volna."

Cathy Muller (Yvan nővére) fia tavaly hatszor állt a dobogón a WTCR-ben, idén viszont már komolyabb tervei vannak.

"Cél a csúcs, ez egyértelmű! Tavaly tanultam. Nehezen indult a szezon, utána pedig beáldoztuk magunkat a csapattársak pontjaiért. Remélem, idén jobban kezdődik majd az évad, és a bajnokság derekán az elejében leszek. Akkor lehet esélyem a bajnoki címért harcolni."

A Cyan Racing korábban már bejelentette, idén is négy autót indít a WTCR-ben, a másik két pilótát viszont később nevezik meg. Azt szinte mindenki biztosra veszi, hogy a 2017-es világbajnok Thed Björk marad, és korábban olyan híreket lehetett hallani, hogy a háromszoros világbajnok Andy Priaulx is közel áll a hosszabbításhoz. 

Nemrég viszont felröppentek pletykák, hogy a tavalyi év végén a szintén háromszoros világbajnok José Maria Lópezt többször is látták együtt flangálni a Lynk & Co embereivel. Erre bizonyítékunk nincs, de az információt érdemes eltárolni, hátha...

Így fest most a 2020-as WTCR nevezési lista

nevezesi-lista-2020.jpg

Hozzászólások