WTCR - Lőttek az Ázsia Kupa izgalmainak
Lőttek az Ázsia Kupa izgalmainak

Lőttek az Ázsia Kupa izgalmainak

LantiLanti
2013/10/25 12:07

Veng_suzuka_chevrolet

Ezt talán egy picit jobban át kellett volna gondolni, legalábbis nézői szempontból látva a problémát. Mert az ugye adott volt évek óta, hogy a három ázsiai fordulóra marokszám érkeztek a helyi pilóták a régi 2.0 literes autókkal. Mivel az 1.6 turbósok ellen esélyük sem volt, adta magát az ötlet: csináljunk nekik egy külön értékelést, és akkor nem csak bosszantó, a mezőny végén pilinckázó elemeknek tűnnek majd.

Így született meg idénre az Eurosport Ázsia Kupa, amelynek kiírást azonban elég érdekesen fogalmazták meg: mindenki beleszámít, aki ázsiai és nem az egész szezonra nevez. Ezzel gyakorlatilag agyon is csapták az egészet. De legalábbis kiirtották belőle az izgalmakat.

Mert az eddig is tudtuk, hogy 1.6 turbós autóból kevés van (épp ezért jönnek az ázsiai huszárok a régebbi, 2.0 literes szívó gépekkel), ám ha csak egy is beszabadul az Ázsia Kupába, akkor ott tarolni fog. És pontosan ez történt.

Suzukában Yuki Taniguchi a Wiechers 1.6 turbós BMW-jével indult, Maszaki Kano Engstler papa autójával, Hiroki Yoshimoto a Nika Chevyvel, Takuya Izawa pedig a prototípus Hondával. Mellettük labdába sem rúgtak a 2.0 literes autók. A japán hétvége után azonban még abban reménykedtünk, a hátralévő két fordulókban már a 2.0 literes autókra terelődhet a figyelem, de nem.

Yuki Taniguchi ugyanis nemrég bejelentette, Sanghajban is rajhoz áll, a kínai hétvégére kibéreli a Campos Racing kihasználatlan 1.6 turbós SEAT Leónját. Ami annyit jelent, hogy ha Taniguchi nem áll fejre Sanghajban, akkor tuti mindkét futamon megnyeri az Ázsia Kupa értékelést, és ezzel olyan komoly előnyre tehet szert, amit Makaón nagyon nehéz lesz ledolgozni. Főleg, mivel a legendás utcai pályán is lesz két 1.6 turbós autó az kupa mezőnyében.

Taniguchi_Jpn_arc

És ez nem Taniguchi hibája, ő csak él a szabályok adta lehetőségekkel. De talán értelmesebb lett volna megszabni, hogy az Ázsia Kupába csak 2.0 literes autóval lehessen nevezni, és akkor izgalmassá is válhatna a pontverseny. Így viszont szinte biztos, hogy Taniguchi és Yoshimoto között dől el a meccs, hiszen ők azok, akik egynél több hétvégén állnak rajthoz 1.6 turbós autóval.

Persze tudom én, hogy az Ázsia Kupa valódi célja nem is az izgalom volt, hanem, hogy rávegye a helyi legényeket, hogy mindhárom fordulóra nevezzenek. A pénzt meg ugye nem érdekli az izgalom...

Taniguchi mellett így fest majd az Ázsia Kupa mezőnye Sanghajban:

Jerónimo Badaraco (Son Veng Racing - Chevrolet Cruze LT)

Filipe de Souza (China Dragon Racing - Chevrolet Cruze LT)

Ng Kim Veng (China Dragon Racing - Chevrolet Cruze)

Mak Ka Lok (RPM Racing - BMW 320si)

Henry Ho (Liqui Moly Team Engstler - BMW 320si)

Az összetettet jelenleg Taniguchi vezeti 16 ponttal, Kano a második 15-tel és Izawa a harmadik 13-mal. Izawávát már nem látjuk idén többet, Kano viszont Makaón visszatér, de már egy szívó 2.0 literes BMW-vel.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások