
Lopez jött és győzött
Jöttem, láttam, győztem - a legenda szerint ezt üzente Julius Caesar a római szenátusnak, miután megverte a pontoszi király hadait. Az argentin WTCC hétvégét José María Lopez egy sima "jöttem, győztem" kombóval is elintézhette volna, a második futamon aratott sikere előtt ugyanis mindössze három órán keresztül ismerkedhetett a BMW 320 TC-vel, ami ezen a szinten messze nem fedi le a "láttam" fogalmát.
"Pechito" Lopez győzelme annak ellenére szenzációs, hogy mindenki tudja, a szerencse is kellett hozzá. A második futamon szenzációsat rajtolt a Wiechers Sporthoz egy futamra beugró argentin, csak a starttal két másodperces előnyre tett szert. Ám mihelyst megnyugodtak mögötte a kedélyek, Tiago Monteiro és Yvan Muller öles léptekkel (körönként 1 másodperc) kezdte ledolgozni a hátrányt.
Még a brit Eurosport sokat látott kommentátora, Martin Haven is arra számított, hogy a két veterán előbb megküzd a helyi huszárral, és csak utána akasztják össze a bajuszt, de - mint tudjuk - nem így történt. Muller hibázott, és kilökte a portugált, majd mehetett letölteni a rá kiszabott áthajtásos büntetést.
Lopez pedig hirtelenjében ott találta magát az élen öt másodperc előny birtokában négy körrel a leintés előtt. Erre mondják, hogy onnan csak elveszíteni lehet, de ő inkább megnyerte.
A hétvége során Csuti Lacival többször is elmondtuk, hogy Pechito teljesítménye kicsit görbe tükröt tarthat a többi BMW-s elé. Az elmúlt hónapokban mindenki arról beszélt, hogy a 320 TC már nem elég versenyképes, egyedül Tom Coronelnek sikerült egy-két értelmes eredményt kipréselni belőle. Aztán jött Lopez, és egyből agyonverte az összes márkatársat (ő egyedül 35 pontot gyűjtött, míg a többi BMW-s összesen hármat). Nem lennék most Fredy Barth helyében, aki eddig csak küszködött a Wiechers BMW-vel.
Szóval egy hatalmas WTC-hátbaverést küldünk Pechitonak, ez klasszis teljesítmény volt (főleg, hogy az első versenyen a 10. helyről indulva ötödik lett), és várjuk jövőre a teljes szezonra.
Az első futamon Yvan Muller győzött, aki csak magának köszönheti, hogy nem sikerült Monza után ismét lesöpörnie a padlást. Megint remekül tette-vette az autót a második verseny elején, és három kör alatt a tizedikről a harmadik helyre jött fel. Teljesen nyilvánvaló volt, hogy akkor előzi meg Monteirot, amikor akarja, nem is értem, miért nem volt türelmesebb...
Az első futam alatt beszéltem arról, hogy a háromszoros világbajnok idén nem hibázott még olyat, mint tavaly többször is, hiszen semmiféle nyomás nincs a vállán, aztán tessék... Yvan, leszel szíves magyar Eurosportot hallgatni, hogy ne hozz többet ilyen helyzetbe. :)
Bár futamot ezúttal nem nyert, Pepe Oriola volt a hétvége egyik legjobbja, az első versenyen második, a másodikon pedig harmadik lett. A spanyol tini tehát golyófejjel sem lett lassabb, és először sikerült egy hétvége mindkét futamán dobogóra állnia.
Jól ment Gabriele Tarquini is a gyári Hondával, és nem mellesleg egy egész kondányi malaca volt. Az elsőn James Nash pont előtte lökte ki Norbit, az olasz pedig mindkettejüket megelőzte. A másodikon aztán Muller kajlaságának és Monteiro balszerencséjének (is) köszönhette, hogy dobogóra tudott állni. Ám, ahogy a mondás tartja, a szerencsét is ki kell érdemelni...
Ha valakit, akkor Tiago Monteirot nagyon lehetett sajnálni Argentínában. A hétvége egy motorcserével kezdődött, így az első versenyen a mezőny végéről indult. Élete egyik legjobb futamát teljesítette, ám ebből szinte semmit nem mutattak a kamerák, és a jutalom is mindössze egyetlen sovány pontocska lett. De jött a második verseny, ahol a portugál szeretett volna pontot tenni az elmúlt hónapok balszerencsés időszakának végére. Ám amikor végre összeállt a Civic, és ő sem hibázott, akkor érkezett Muller, és mindent elrontott. Monteiro becsületből még visszaküzdötte magát a hatodik helyre, de nem volt őszinte a mosolya.
Ami a többi chevyst illeti: Michel Nykjaer az egész hétvégét a darálóban töltötte. A második futamon az első sorból indulva jó esélye lehetett volna a győzelemre, ám mikor Tarquini elfékezte magát mellette ő is visszacsúszott, és végül csak negyedik lett.
A bamboos srácok a kedvező rajthelyek ellenére nem tudtak maradandót alkotni Termasban. Alex MacDowall mindkét futamon hamar kicsúszott a top10-ből, és egyetlen pontot sem szerzett. James Nash sem élete hétvégéjét futotta, de egy kilencedik és egy hetedik hellyel legalább nem üres zsebbel ment haza.
Komoly elismerés jár viszont Rob Huffnak, akinél szintén motort kellett cserélni, és mivel az időmérőre nem állt össze a SEAT, a címvédő mindkét versenyt a mezőny végéről kezdte. Az elsőn a nyolcadik helyig verekedte magát előre, és a másodikon is már a pontokért csatázott, amikor ütközött James Thompsonnal. A Lada pont a León futóművét találta el, ami rossz szokásához híven azonnal kitört.
Thommo még nála is balszerencsésebb volt Argentínában. Az első versenyen Coronellel akadt nézeteltérése, a másodikon pedig az ő autója is megsérült a Huffal történt ütközésnél. Mindkétszer idő előtt ért véget számára a verseny.
A top10-be ezen a hétvégén egyetlen meglepetésember került be, Hugo Valente a második futamon nyolcadik lett, és ezzel első WTCC-s pontjait zsebelte be.
Az első futam végeredménye:
A második futam végeredménye:
A bajnokságban a kiesés ellenére Yvan Muller 10 ponttal tudta növelni előnyét, ami most 132 pont. A második helyért viszont rendkívül szoros a meccs, Nykjaer mögött Tarquini 14 pont lemaradással érkezik, akit Nash 20 pontra követ, Huff hátránya pedig 7 pont a bamboos mögött. Az ingadozó teljesítmények miatt Chilton sem lehet teljesen leírni, ő kilenc pontra követi a címvédőt, Oriola lemaradása pedig 5 pont az RML-estől. Lesz még itt verekedés a hátralévő négy fordulóban.
A következő versenyt egy hónap múlva rendezik Sonomában.
Fotó: WTCC Media
Írta: Lanti