WTCR - Lopez elverte a világbajnokokat
Lopez elverte a világbajnokokat

Lopez elverte a világbajnokokat

LantiLanti
2014/04/12 18:27

Lopez_qp_marr_citroen

A négyszeres túraautó világbajnok Yvan Mullert és a kilencszeres rali világelső Sebastien Loeb-öt is megelőzve a Citroen "harmadik számú" pilótája, José Maria Lopez nyerte az év első WTCC-s időmérő edzését Marrakeshben.

A korábban az F1 kapujáig is eljutó argentin a superpole rendszerben zajló Q3-ban 18 ezreddel volt jobb mint Muller, és további 97 ezredet adott Loeb-nek, a rajtsorrend viszont nem feltétlenül Citroen 1-2-3 lesz a holnapi első futamon.

Gyors körében a címvédő ugyanis levágta a második sikánt, amivel jogosulatlan előnyhöz jutott, és ezért törölni kell a körét. Néhány perce meg is érkezett a hivatalos bejelentés, mely szerint Mullert a másodikról a negyedik helyre sorolták vissza.

Azért nem az ötödikre, mert a Q3-ba nem kis meglepetésre bejutó Dusan Borkovic mögötte marad, ugyanis a szerbet már a felvezető körén kizárták, mivel túl hamar ment ki a pályára. A szabály szerint a superpole-nál egy versenyző csak akkor jöhet ki a felvezető körére, ha az előtte induló már megkezdte gyors körét. A Camposnál ezt eltévesztették, de biztos, hogy most egy életre megtanulták. Ettől függetlenül Borkovic megérdemli az elismerést, hiszen első WTCC-s hétvégéjén egyből bejutott a Q3-ba.

Chilton_arc_marr

Állítólag a Muller helyét megöröklő Tom Chilton szemtelen módon egyből az időmérő után besétált az interjúszobába, annyira biztos volt benne, hogy végül nem negyedik hanem harmadik lesz.

Még egy szó erejéig visszakanyarodva a Citroenhez: eddig folyamatosan arról beszéltünk, hogy majd az időmérőn... Ez volt tehát az igazság pillanata, és a leglassabb Citroen is több mint egy másodperccel volt gyorsabb mindenkinél. Innen már nincs magyarázkodás, Marrakeshben ez a fájó realitás, ennyivel jobbak a franciák.

Ha már adásban felvetettem az összehasonlítást: 2012-ben, amikor a gyári Chevrolet csapat egész évben dominált, Marrakeshben Gabriele Tarquini elverte őket a SEAT-tal. De ha kivesszük az olaszt, a három Chevy akkor is csak 4 tizedet adott a mezőnynek, nem 1.1 másodpercet...

Ami pedig Lopez győzelmét illeti: a három citroenes közül tényleg ő a legkevésbé ismert, de aki tudja, honnan jött, az nem lepődött meg a teljesítményén. Három argentin túraautó bajnoki címet nem adnak csak úgy.

Vándoroljunk kicsit hátrébb, és nézzük a többieket. Mondhatnám, hogy nézzük a futottak még kategóriát, hiszen a Citroenek mellett ma mindenki epizodista volt.

Michelisz_teszt_honda

Kezdjük természetesen Michelisz Norbival és a Zengő Motorsporttal. A csapat kiválóan mérte fel, hogy az első futamra jelenleg lehetetlen jó rajthelyet szerezni a Hondával, ezért az első pillanattól kezdve a fordított rajtrács, azaz a Q2 tizedik helye lebegett a szemük előtt.

Norbi végül nyolcadik lett, amiben volt egy pici balszerencse is, hiszen ha Hugo Valente a végén még felér egy gyors körre, akkor lehetett volna belőle kilencedik, azaz első sor is. Nem baj, így is jó. Ott lesz előttünk Tom Coronel, aki a tizedik helyre játszás nagy mestere, és Mehdi Bennani, akivel griffmadarat lehetett volna fogatni az időmérő után, annyira boldog volt.

A Citroenek versenytempója még ismeretlen, ám ha vasárnap is ekkora lesz az előnyük, akkor a fordított rajtrács sem lesz akadály számukra.

Coronel_elmos_marr_Chevrolet

Szívesen ünnepelném René Münnich hatodik helyét, hiszen magasan pályafutása legjobb eredménye ez, ám gyanítom, a német mögött végző Tiago Monteiro, Norbi, Bennani, Coronel négyest sokkal jobban érdekelte a tizedik hely, mint hogy az All-Inkl.com Racing tulajával versenyezzenek.

A Q2-ben egyébként volt még egy érdekes jelenet. Normál esetben az utcai pályákon hosszabb a Q1 és a Q2 is (20 és 10 perc helyett 30 és 15), de ezt most valamilyen oknál fogva megváltoztatták (a szabálykönyvben még mindig benne van). Így aztán az edzés második szakaszában mindenkinek csak egy gyors körre volt ideje, ami többek között James Thompsonnal és Valentével is kitolt.

A Q1-ben kisebb meglepetést okozott, hogy a hétvége eddigi legjobb ladás pilótája, Rob Huff nem jutott tovább, ám mint egy TV-s interjúból kiderült, gondjai voltak az első szett gumival, utána pedig balszerencsés volt a piros zászló miatt (nem sokkal a Q1 vége előtt Petr Fulin csapódott falnak a SEAT-tal).

Engstler_bmw_qp_marr

A Yokohama kupás (tavalyi autók) pilóták versenyét Franz Engstler nyerte, a német veterán 2.2 másodpercre volt a Q2-től. Kevesebbre, mint amire előzetesen számítottak.

Ha valaki lemaradt volna az előzményekről: Gabriele Tarquini és Gianni Morbidelli összeütközött a második szabadedzésen, így egyikük sem vehetett részt az időmérőn. A Hondánál már be is jelentették, hogy az olasz a futamokon sem indulhat, Morbidelli csapata viszont megpróbálja felvenni a versenyt az idővel.

Az Q1 végeredménye:

Marr_14_Q1A Q2 végeredménye:

Marr_14_Q2A Q3 végeredménye (még a módosítás nélkül):

Marr_14_Q3Az új szabályok értelmében holnap nem lesz bemelegítő edzés, így a program magyar idő szerint 17:00-kor kezdődik az első versennyel, amelyet az Eurosport élőben közvetít.

Fotó: WTCC Media

[ad#2]

Hozzászólások