WTCR - Lopez a Citroen harmadik pilótája

Lopez a Citroen harmadik pilótája

LantiLanti
2013/12/17 12:13

Citroen_wtcc_bemutato

A WTCC szempontjából két igazán fontos bejelentés hangzott el a hétfői versailles-i Citroen Racing sajtótájékoztatón. Az egyiket már szinte mindenki biztosra vette: az argentin José Maria "Pechito" López lett a márka harmadik egész szezonra szerződtetett gyári pilótája.

A másik, hogy a Citroen az utolsó három ázsiai futamra egy negyedik C-Elysée-t is benevez majd, amivel egy kínai versenyző indulhat. Jelenleg is folynak a tárgyalások a jelöltekkel, és várhatóan még idén nyilvánosságra hozzák a negyedik pilóta kilétét.

A Citroen Hungáriának köszönhetően különleges környezetben követhettem nyomon a franciaországi sajtótájékoztatót. A magyar márkaképviselet ugyanis egyedülálló módon saját rendezvényt szervezett a versailles-i sajtótájékoztatóval egy időben, ahol egy kellemes ebéd mellett közösen néztük meg a bejelentés közvetítését, majd Wéber Gabival beszéltük át a jövő évi esélyeket.

Az pedig már az első percekben gyorsan kiderült, miért volt annyira fontos ez az esemény a Citroen Hungáriának. A C-Elysée 2013 februári bevezetése óta a francia márka legsikeresebb magyarországi típusa lett, és további emelkedést várnak tőle. Ráadásul a WRC-vel ellentétben a WTCC-nek köszönhetően Magyarországon is szélesebb körben válhat ismertté a Citroen sporttevékenysége.

Citroen_wtcc_bemutato_pilotak

Maga a versailles-i sajtótájékoztatón egyébként nem volt nagy felhajtás. Először megszólaltak a márka raliversenyzői, majd Yvan Mullert és Sebastien Loeböt is a színpadra szólították. Ezt követően jött Pechito bejelentése, majd zárásként a negyedik autós infó. Ahogy az lenni szokott, nagy újdonságokat senki sem mondott.

"Ahogy az a korábbi sportprogramjainkra is jellemző volt, megpróbáltuk a legjobb versenyzőket megszerezni. Yvan Muller nagy mértékben részt vett az autó fejlesztésében, és óriási löketet adott a munkának. Az új szabályok miatt most még nincs viszonyítási alapunk, de Yvan szerint jó az autó, és helyes az irány" - mondta Yves Matton, a Citroen Racing vezetője.

"Tíz évet töltöttünk Sebastien Loebbel a rali világbajnokságon, és izgatottak várjuk, milyen lesz a közös történetünk újabb fejezete."

"De komoly várakozásokkal tekintünk José Maria López érkezése elé, hiszen a tesztek alatt nagyon biztatón ment az autóval" - zárta Matton.

Citroen_wtcc_bemutato_2

López idén mutatkozott be a WTCC-ben, amikor a Wiechers Sport BMW-jével rajthoz állt hazai versenyén, Termas di Rio Hondoban. A második futamon a poleból indulva sikeresen megőrizte a vezetést, és a szerencse is a kezére játszott, hiszen ez erősebb autóval őt üldöző Yvan Muller kilökte Tiago Monteirot. A portugál visszacsúszott, a franciát megbüntették, az argentin pedig köszönte szépen, megnyerte a versenyt.

A magyarországi sajtóbeszélgetés egyik központi kérdése az volt, vajon mire mehet képes Lopez a két szupersztár mellett.

"Szerintem nagy hiba lenne azt gondolni, hogy a Citroen 2014-ben csak Mullerről és Loebről fog szólni. Lópezt annak idején nem véletlenül választotta első számú pilótájának a USF1 csapat - amelyből azután sajnos nem lett semmi. Véleményem szerint akár a világbajnoki címért is harcban lehet, ha a Citroen ütőképes autót tud építeni" - mondta Wéber Gabi, aki a negyedik C-Elysée hallatán viccesen meg is jegyezte, reméli, a hungaroringi futamig elkészülnek vele.

Citroen_hun_sajtaj

De ha már visszakanyarodtunk a negyedik autóhoz: valószínűleg ezzel ment volna Robert Kubica is, amennyiben a Citroen ralicsapatához szerződik. Mint megtudtuk, a lengyel esetében két szponzor, pontosabban két üzemanyaggal és kenőanyagokkal foglalkozó cég érdekütközése okozta az egyik nagy problémát.

Évek óta a Citroen fontos partnere a szintén francia Total cég, Kubica főtámogatója pedig a lengyel Lotos. A baj csak az hogy a két vállalt egymás piaci riválisainak számít. Információink szerint a Total hajlandó lett volna bizonyos engedményekre, de végül nem sikerült megegyezni.

Kubica így az M-Sporthoz került, a Citroennél pedig kicsit lazább lesz a program, hiszen a negyedik autó elég ha elkészül az őszi sanghaji versenyig.

Fotó: Citroen Racing

Hozzászólások