WTCR - Loeb: Makaó és a rali
Loeb: Makaó és a rali
Fotó: WTCC Media

Loeb: Makaó és a rali

LantiLanti
2014/11/12 15:02

A hétvégén a legendás makaói utcai pályán zárul a 2014-es WTCC szezon. A bajnokság már eldőlt, José Maria López Suzukában behozhatatlan előnyre tett szert, a második helyért viszont papíron még lehet meccs, Yvan Mullert és Sebastien Loeböt ugyanis 30 pont választja el, miközben összesen még 55 szerezhető.

A kilencszeres ralivilágbajnok a szezon elején nagyon bekezdett, egyből megnyerte második versenyét Marrakeshben, majd Szlovákiában ismét győzött a szakadó esőben. Azóta viszont picit visszaesett a teljesítménye; ugyan négyszer állt a dobogón, de egyszer sem jutott feljebb a harmadik fokánál.

Ez elsősorban annak tudható be, hogy csupa ismeretlen pályán kellett mennie, és az olyan extrém körülmények is elkerülték a WTCC-t, mint a szlovákiai felhőszakadás. Az ilyenekhez ugyanis a ralisok valamivel könnyebben alkalmazkodnak. Loeb szerint viszont Makaóban ismét eljöhet az ő órája, több okból is.

"Tavaly már elindultam egy versenyen Makaón (Porsche Carrera Cup Asia), hogy felkészüljek az idei évre. Nagyon élveztem a pályát. Elég nehéz a ralit és a pályaversenyzést összehasonlítani, de ha valami közel áll az általam megszokott műfajhoz, akkor az Makaó. Az időmérő edzésnek minden eddiginél nagyobb jelentősége lesz, és szeretném egy jó eredménnyel lezárni az első WTCC-s szezonomat" - mondta Loeb.

A három Citroen versenyző közül Yvan Muller az egyetlen, aki már vezetett WTCC-s autót Makaón (igaz nem TC1-est), ám a négyszeres világbajnok ennyi év után is nagy tisztelettel beszél a kaszinóvárosi pályáról.

"Semmi sem fogható hozzá. Néhány kilométeren belül átmész a szezon leggyorsabb és leglassabb kanyarján. Szerintem az átlagsebesség szempontjából ez lesz az idei év leggyorsabb fordulója. Makaó minden más pályánál nagyobb elszántságot igényel a versenyzőtől, és a többi utcai helyszínnel ellentétben itt valódi előzési pontok is akadnak. A kulcs a Mandarin Orientale kanyar, amin a lehető legnagyobb tempót kell átvinned a Lisszabon kanyar előtti féktávhoz. Az egész pálya szűk, és nincs hely a hibázásra. Makaó a világ egyik legveszélyesebb köre" - fogalmazott Muller.

Muller_macau_2007

A francia pályafutása egyik legnagyobb drámájára is visszaemlékezett a hétvége előtt.

"Ez a pálya sokszor volt kegyes hozzám (kétszer nyert és 11-szer állt a dobogón), de éltem át itt hatalmas csalódásokat is. Például 2007-ben, amikor úgy vesztettem el a világbajnoki címet, hogy az utolsó körben állt meg az autóm."

A Citroen harmadik állandó pilótájának már inkább csak jutalomjáték lesz az idényzáró, bár Makaón egy friss világbajnoki címmel a zsebben sem lehet lazítani.

"Minden reggel hatalmas mosollyal az arcomon ébredek. Nagyon élvezem mostanság az életet, és próbálok minden gratuláló üzenetre és médiamegkeresésre reagálni. Argentínában hatalmas őrület indult el, hiszen Juan Manuel Fangio utolsó világbajnoki címe óta rengeteget kellett várni. Sokakat nagyon megérintett, hogy a teljes Citroen Racing a mi nemzeti színeinket viselte. Én is meghatódtam, amikor láttam, hogy az első futam után mindenkin világoskék-fehér póló volt."

"Makaóba már nyugodt lelki állapotban érkezem, de mindenki tudja, milyen vagyok, ha egyszer beülök a Citroen C-Elysée-mbe, akkor csak az érdekel, hogy 100%-os teljesítményt nyújtsak" - mondta López.

Az idényzárón ismét ott lesz a mezőnyben a negyedik Citroen Ma Qing Huával a volán mögött, aki elmondta, nagy megtiszteltetés számára, hogy részt vehet Ázsia legkomolyabb motorsportos eseményén, azt viszont nem tudja, pontosan milyen eredményt várjon magától egy ilyen semmihez sem hasonlítható utcai pályán.

Hozzászólások