WTCR - Ladások: jobb, ha nincs repülőrajt
Ladások: jobb, ha nincs repülőrajt

Ladások: jobb, ha nincs repülőrajt

LantiLanti
2014/02/03 16:35

Thompson_kozlovskiy_marrakes

2014-ben az új autók megjelenése mellett néhány fontos sportszabály módosítása jelent majd komolyabb változást a WTCC-ben. Egyrészt eltörlik a repülőrajtot, és idén már mindkét futamon álló helyzetből indulnak a pilóták (eddig az első futam gördülőrajtos volt).

Ezen kívül az időmérő edzésen bevezetik a Q3-at (harmadik szakasz), ahova a Q2 legjobb öt helyezettje jut be, és ahol már mindenkinek egyetlen lehetősége lesz egy teljesen magányos gyors köt megfutására.

A Lada Sport Lukoil csapat életében már a műszaki változások is rengeteg újdonságot jelentenek majd, általános vélekedés ugyanis, hogy a TC1-es előírások az orosz márka számára hozhatják a legtöbbet a konyhára. Erről azonban már viszonylag sok szó esett, így a Lada gyári pilótái ezúttal inkább a fent említett újdonságokról mondtak véleményt. Elsőként a repülőrajt eltörléséről.

"Hogy őszinte legyek, sosem voltan nagy rajongója a gördülőrajtnak, és ennek több oka is van. A többi autó közelsége miatt ilyenkor gyakorlatilag lehetetlen látni a lámpát, tehát aki nem az első sorból indul, az csak a többiek mozgásából tudja meg, mikor engedték el a mezőnyt. Ezen kívül a repülőrajt sokkal veszélyesebb, hiszen az első kanyarhoz egy rakásban érkezik meg a boly" - magyarázta James Thompson.

"A túraautó versenyek hagyományosan állórajttal szoktak indulni, a repülőrajtot csak azért vezették be, hogy ellensúlyozzák a BMW előnyét (a kedvezőbb átterhelődés miatt a hátsókerekes autókkal sokkal könnyebb jól eljönni az állórajttól). Ez a helyzet azonban mostanra megszűnt. Az állórajt egyébként is sokkal izgalmasabb, mivel nehezebb. Nagy kihívás anélkül eljönni a rajttól, hogy ne pörögjenek ki a kerekek, úgyhogy ez nagyobb hangsúlyt helyez a versenyzői képességekre" - tette hozzá Rob Huff.

Huff_Lada_shapovalov

"Versenyzői szempontból a repülőrajt egyértelműen könnyebb, úgyhogy ez a változtatás izgalmas helyzeteket szülhet" - fogalmazott Mikhail Kozlovskiy.

Akár csak a repülőrajt eltörlése kapcsán, a Q3 bevezetéséről is egyhangú véleményt fogalmaztak meg a gyári Lada pilóták: jót tesz a shownak, és egyenlő esélyeket ad a kisebb csapatoknak is.

"Az időmérőket eddig többször megzavarta, hogy a legjobb köridőket szélárnyékozással lehetett elérni, így a több autóval rendelkező csapatok dominálhattak a szervezett összedolgozás miatt, míg az egyautós alakulatok nehéz helyzetben voltak. Az időmérő első szakaszában ennek továbbra is nagy jelentősége lesz, de örülök, hogy az első öt között már a pilóták valós képessége számít majd. Az Eurosport közvetítése szempontjából is előnyös, hogy minden versenyzőt nyomon követhetnek a nézők" - vélekedett Thompson.

"Látványosabbá teszi majd az időmérőt, és nagyobb hangsúlyt helyez az egyéni képességekre" - foglalta össze véleményét tömören Huff.

"Versenyzői szempontból nem hoz majd nagy változást ez a módosítás, hiszen eddig is minden etapban nyomtuk neki. Viszont meg kell változtatni a gumistratégiát, hiszen a Q3-ra félre kell tenni egy szett új gumit, tehát még kevesebb hibalehetőségük lesz a Q1-ben és a Q2-ben" - töprengett Kozlovskiy.

Lada_kamion_tel

És ha már a Ladánál tartunk: az oroszok egyes számú kamionja, gyomrában az új Grantával, elindul Magny-Coursba. A csapatmenedzser Max Maximenko beszámolója szerint kellemes -25 fokos hidegben zajlott a bepakolás, ám ha minden a tervek szerint halad, az egység szombaton megérkezik Franciaországba.

Fotó: WTCC Media, Lada Sport Lukoil

Hozzászólások