WTCR - Lada: újabb 3 év, a Vestával
Lada: újabb 3 év, a Vestával
Fotó: AvtoVAZ, Bo Andersson Twitter

Lada: újabb 3 év, a Vestával

LantiLanti
2014/07/06 18:44

Örömteli hírt hallottunk a Lada háza tájáról, a WTCC Blog a napokban úgy értesült, az orosz márka svéd elnöke, Bo Inge Andersson megerősítette, a továbbra is maradni kívánnak a Túraautó Világbajnokságon, és legalább három évre terveznek az új Vestával.

Eddig elég sok bizonytalanság lengte körül az orosz márka régóta emlegetett új B-kategóriás autóját (amely a Priora helyét veheti át), ám szombaton Kazanyban Andersson kijelentette, a következő két év során három vadonatúj típussal, köztük a Vestával jelentkezik a Lada.

"A Vesta fogja helyreállítani az AvtoVAZ büszkeségét" - idézte több orosz sajtóorgánum a svéd elnök Tatárországban elhangzott mondatát.

"Nehéz megjósolni, mennyire lehet sikeres a Lada Vesta, de ismerve az induló árát, versenyképesnek ígérkezik. Az autó megfelel az európai biztonsági előírások színvonalának, és a VAZ valamint a Renault közösen fejlesztett motorjai kerülnek bele. A kategória legjobbjai közé emelkedhet, és a legkedvezőbb lehet az ár-érték arány szempontjából" - tette még hozzá Andersson.

Kazanyban azt is elmondták, jelenleg 33 darab készül a gyártósoron, augusztusban pedig kezdődnek a közúti tesztek, így szeptembertől bárki összefuthat velük az orosz közutakon. Ha minden rendben megy, 2015 szeptember 25-én indulhat a sorozatgyártás.

Ami a leendő TC1-es változatot illeti, WTCC Blog úgy tudja, a Lada vezetősége már meg is bízta a túraautós csapat egy szakemberét, hogy jövő héten "néhány alkatrésszel" utazzon Torinóba, ahol egy helyi dizájn stúdióban elkezdhetnek dolgozni a új autó megjelenésén.

Minden jel arra utal tehát, hogy a Lada már a 2015-ös WTCC szezonban is a Vestával szeretne indulni. Bár a tavalyi évig érvényben lévő TC2-es homologizációs szabályok egy bizonyos legyártott darabszámhoz (2500 db, 12 hónapon át tartó folyamatos sorozatgyártás) kötötték, hogy mely közúti típusból épülhet WTCC-s autó, az új TC1-es előírásokból ez a passzus hiányzik, így értelmezésünk szerint nem jelenthet gondot a Lada számára, hogy a Vesta piacra dobása előtt bő fél évvel már versenyezzen vele a világbajnokságon.

Arról egyelőre nincs információnk, hogy ki építheti a 2015-ös Ladát, ám az idei év viszontagságai után logikus döntés lenne egy profi nyugati műhelyre bízni a feladatot, és úgy tudjuk, van erre irányuló törekvés a csapaton belül is. Ami a pilótákat illeti, James Thompson és Rob Huff is hosszútávú szerződéssel rendelkezik.

Visszatérve még egy kicsit az utcai változatra: az előzetes hírek arról szóltak, hogy Kazanyban már egy kész Vestát is láthat a közönség, ám ez végül kacsának bizonyult; Bo Andersson mindössze egy kis részletet fedett fel a Lada felvirágoztatójának szánt autóból.

Andersson_Lada

Hozzászólások