WTCR - Lada: fejlesztések Salzburg előtt
Lada: fejlesztések Salzburg előtt
Fotó: WTCC Media

Lada: fejlesztések Salzburg előtt

LantiLanti
2014/05/08 16:20

A magyarországi WTCC hétvégét követően a gyári Lada csapat is maradt a Hungaroringen, és a keddi napot végigtesztelték két autóval. Rob Huff ment a legtöbbet, az ő gép készül ugyanis el először, így az övé a legüzembiztosabb, de James Thompson is igyekezett gyűjteni a kilométereket. Mikhail Kozlovskiy ellenben csak a partvonalról figyelhette az eseményeket, az ő Grantájában ugyanis motort kellett cserélni.

JT sajnos elég sokat küszködött az autóval, valahogy nem akar összeállni az ő Ladája, mihelyst elhárítanak egy műszaki hibát, egyből jön a következő. Huffé ellenben egész jól ment, és kereken egy másodperce javított a hétvégi legjobb idejéhez képest.

Kedd este a pilóták igen hamar leléptek (valószínűleg még hazasiettek a szlovákiai hétvége előtt), a Lada Sport Lukoil csapatfőnöke viszont röviden elemezte nekünk a teszt tanulságait.

"A tél folyamán szinten semmilyen érdemi tesztmunkát nem tudtunk végezni, így most alapvető kérdésekkel foglalkoztunk. Elsősorban a gumik viselkedését tanulmányoztuk, különböző guminyomásokat és dőléseket próbálgattunk. A gumik működésének megértése kulcsfontosságú ahhoz, hogy lássuk, milyen irányba érdemes menni a fejlesztésekkel" - mondta Victor Shapovalov a WTCC Blognak.

"Az ehhez hasonló alapvető információknak köszönhetően remélhetőleg felgyorsul számunkra a fejlődési folyamat, eddig ugyanis főleg azzal voltunk elfoglalva, hogy egyáltalán összeálljanak az autók."

Shapovalov_arc

Ahogy csökken a logisztikai teher a csapaton, úgy válik egyre dinamikusabbá a fejlesztőmunka; a Lada a hétvégi szlovákiai futam után is tesztel majd a felvidéki pályán.

"Reméljük, a Szlovákiaringen már a mostaninál is nagyon tempóban tudunk haladni a fejlesztéssel. Ami a hosszabb távú terveket illeti, egy vagy két jokert valószínűleg még a salzburgi hétvége előtt ki fogunk használni, és további komolyabb fejlesztések lehetnek Spa előtt."

A Granta rövid tengelytávján viszont így sem tudnak majd változtatni, nem véletlen tehát, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a sokat emlegetett új típussal, a Vestával kapcsolatban.

"Egyelőre még igen kevés konkrétumról lehet beszámolni. Annyi biztos, hogy a Lada gyár új modellekkel lép piacra valószínűleg 2015-ben, és ebből az egyik típus, a Vesta lehet a következő WTCC autó alapja. Ennél többet most még nem lehet biztosra mondani, majd meglátjuk" - zárta Shapovalov.

Jó hír tehát, hogy a Lada végre elkezdhetett az autó finomhangolásán dolgozni, ám ahogy Thommo mondta pár napja: 3 másodperc hátrányt nem lehet egy pillanat alatt eltüntetni, azaz hosszú út áll még az oroszok előtt.

Pár felvétel a keddi tesztről:

Hozzászólások