WTCR - Lada bajnok egy SEAT-ban (videó)
Lada bajnok egy SEAT-ban (videó)
Fotó: Lada Granta Kupa

Lada bajnok egy SEAT-ban (videó)

LantiLanti
2014/06/01 14:14

A citroenes Ma Qing Hua mellett egy másik elsőáldozó is rajthoz áll az egy hét múlva esedékes moszkvai WTCC hétvégén. Az orosz Nikita Misyulya tavaly megnyerte hazájában a Lada Granta kupát, amelynek fődíja egy WTCC-s vendégszereplés volt. Bár sokan egyértelműnek tartották, hogy egy TC2-es Lada Grantával, mostanra kiderült, hogy egy SEAT Leónnal.

Nincs ezzel semmi gond, Misyulya pályafutása egyébként sem a szokásos mederben csordogál, sőt, maga a srác sem egy átlag figura. Ez kicsit később Ti láthatjátok. De vissza a pályafutáshoz, mert érdekes és meglehetősen rövid út vezetett a Granta Kupa megnyeréséig.

"Gyermekkori álmom volt az autóversenyzés, és nem akármilyen módon vált valóra" - mondta Misyulya a WTCC Blognak.

"Tavalyelőtt egyik reggel édesapám felhívott, és azt mondta, menjek be hozzá a munkahelyére, mert van valamije a számomra. Mikor beértem, közölte, hogy lenne lehetőség benevezni egy orosz pályaautó bajnokságba, és hogy a költségeket ő valamint egy családi jó barát, Alexey Dolmatov állja."

"De hozzátett még valamit: 'ez egy egyéves projekt; 2013 után elfelejtheted az autóversenyzést!'"

"Ennek ellenére elképesztően boldog voltam, aznap éjjel szinte egyáltalán nem aludtam."

Misyulya rendesen átnézte a bajnokság kiírását, amiből kiderült, a győztes egy egy futamra szóló meghívást kap a Ladától a WTCC oroszországi versenyére. A rendkívül elszánt Nikita fejében pedig összeállt a terv.

"Tudtam, mekkora áldozatot vállal édesapám azért, hogy elindulhassak a Granta Kupában, ezért azt mondtam magamnak: ez az egyetlen esély, most vagy soha. A terv a következő: megnyerem a bajnokságot, és megszerzem a jogot a WTCC-s induláshoz. Ott a legjobbamat nyújtom, és bízom benne, hogy valaki felfigyel rám, és profi autóversenyző válhat belőlem" - folytatta Misyulya.

Misyulya_granta_kupa

A terv nem hangzott rosszul, ám volt egy kis bökkenő, Nikita soha nem gokartozott előtte, de még amatőr versenyeken sem indult. Tíz éven keresztül triálozott, de ez minden, tehát a szó szoros értelmében az utcáról érkezett a versenypályára.

"Másnap bementem édesapám irodájába, és közöltem vele, meg akarom nyerni a bajnokságot. Nagyon motivált voltam, és komolyan is gondoltam. Majd hozzátettem, összeállítottam egy listát, hogy mire lesz szükségem a győzelemhez: két autó, egy csapat, 140 darab gumi és tíz tesztnap a szezon kezdete előtt."

"Meglepődött, hiszen ő azt hitte, csak egy jót akarunk szórakozni a bajnokságban, de én ragaszkodtam hozzá, hogy nyerni akarok. Ránézett a listára, elmosolyodott és bólintott."

A többi pedig - ahogy mondani szokás - már történelem. Misyulya megnyerte az idénynyitó egyik futamát, és végül a bajnokság zárásakor is a tabella élén állt.

"A szezon minden egyes percét élveztem az autóban. Kemény év volt, és a legvégéig harcolunk kellett, de sikerült elérni a kitűzött célt, és bajnok lettem."

Ezzel a történettel a háta mögött Misyulya hamar ismertté vált az orosz szurkolók körében, főleg, mivel hazájában egyre népszerűbb az autósport. Az orosz viszonyokról nem akart beszélni, saját versenyzői filozófiáját viszont szívesen megosztotta a WTCC Bloggal.

Misyulya

"Egy dolog hajt: utálok veszíteni. Jobban utálok veszíteni, mint amennyire nyerni szeretek."

Egy TC2-es autóban ülve az abszolút győzelemre nem lesz esélye Moszkvában, a Yokohama Kupában viszont ismét villanthat. A pályát jól ismeri, az autót viszont kevésbé, hiszen a tavalyi Lada Granta helyett egy SEAT Leónnal indul. A megállapodás egyelőre egy futamra szól, ám Misyulya reméli, a döntéshozók meggondolják magukat.

Az viszont már a WTCC vendégszereplés előtt eldőlt, hogy a Granta Kupával nem ér véget az orosz pilóta pályafutása, idén ugyanis benevezett a Ralikrossz Világbajnokságra, ahol egy Skoda Fabiával indul az S1600-as géposztályban, és az első versenyén egyből második lett. Tud valamit ez a srác...

Emellett pedig a szó pozitív értelmében nem komplett. Íme egy általa készített szponzorfogó videó:

Hozzászólások