WTCR - Kiss Norbi megnyerhette volna!!
Kiss Norbi megnyerhette volna!!

Kiss Norbi megnyerhette volna!!

LantiLanti
2014/04/20 11:08

KissNorbi_pr_qp_2

Tudom, az autósportban ilyet leírni nagy bátorság (talál felelőtlenség), most mégis megteszem: Kiss Norbi az 1.6 turbós autók között is megnyerhette volna a paul ricardi első ETCC futamot az Unicorse szívó kétezres Alfa Romeojával.

Vasárnapra ugyanis megérkezett az eső, ami nem kedvez sem a hátsókerekes sem a turbós autóknak, ellenben nagyon is jól jön az olyan tapasztalt és gyors pilótáknak, mint Norbi. A magyar versenyző a negyedik helyről indulhatott, és pillanatok alatt előre lépett egyet.

Nem sokkal a rajtot követően be kellett küldeni a biztonsági autót, az újraindítást után azonban Norbi hamar felért az élen harcoló Igor Skuz - Nikolay Karamishev chevys kettősre (Yvan Muller és Alain Menu korábbi WTCC-s autóiról van szó!!!), sőt elkezdte támadni őket.

Az ötödik-hatodik kör környékén csodát látott a világ, Kiss Norbi átvette a vezetést az Alfa Romeoval, igaz, nem sokkal később a jóval erősebb turbós autók visszatámadtak. Ekkor történt a baj, Norbi ütközött Mato Homolával (aki történetesen Michelisz Norbi korábbi BMW-jével megy), és leesett az Alfa vezető oldali ajtaja.

Neil Hudson, a TouringCarTimes helyszínen tartózkodó újságírója szerint Norbi nem a balesetben veszítette el az ajtót, hanem látszólag magától esett le. A mögötte haladó pedig Homola ráment, ami súlyos károkat okozott a BMW-ben.

Az Unicorse pilótája, gyanítom, így is folytatta volna, ám erre természetesen nem volt lehetőség, hamarosan jött a fekete zászló narancs koronggal, azaz műszaki hiba miatt kiintették. A balesetig Norbi mindenkinél gyorsabb időket futott, ezért merem állítani, hogy az abszolút győzelem is benne volt a pakliban.

Nagynorbi_pr_qp_3

Némi vigaszt jelenthetett a magyar szurkolóknak, hogy Nagy Norbi remek felzárkózást mutatott be. Az MGS Racing autójában tegnap este olajfolyás miatt meg kellett bontani a motort, ami 10 rajthelyes büntetést vont maga után. Norbi a 29 helyről indulva végig stabilan versenyzett, és több előzésnek valamit a riválisok hibájának köszönhetően végül a kiváló kilencedik helyen ért be a Chevrolet-vel.

Norbi folyamatosan gyorsult, ezt mutatja, hogy az utolsó körben futotta meg saját legjobb idejét. Az S2000-es kategóriában ez egy hatodik helyet jelentett.

Az 1.6 turbósok között Karamyshev, az S2000-ben Petr Fulin, a kupás SEAT-oknél Aku Pellinen, a S1600-ban pedig egy hölgy, Ulrike Kraft győzött.

A második futam 11:10-kor rajtol, és egyelőre kérdéses, sikerül-e új ajtót varázsolni Kiss Norbi autójára.

Az első ETCC futam végeredménye:

ETCC_pr_r1

Fotó: ETCC Media

[ad#2]

Hozzászólások