WTCR - Kevin Ceccon szerint vannak még tartalékok az Alfa Romeo Giuliettában
Kevin Ceccon szerint vannak még tartalékok az Alfa Romeo Giuliettában
Fotó: fiawtcr.com

Kevin Ceccon szerint vannak még tartalékok az Alfa Romeo Giuliettában

LantiLanti
2020/01/20 13:26

2018-ban valósággal berobbant a WTCR-be, Szlovákiában megkapta Gianni Morbidelli autóját, és szinte azonnal versenyképes volt azzal a technikával, ami addig a top10 közelébe se nagyon jutott. 

Kevin Ceccont az év végén a szezon újoncának választották, és még olyan híreket is lehetett hallani, hogy Hyundai érdeklődik iránta. Végül maradt a Romeo Ferrarisnál, ahol 2019-ben egy igen vegyes évet futott. 

"2019 egyszerre volt édes és keserű számomra. Nem indult rosszul, de elég sok problémába futottam bele az év közepén, ami megakadályozta, hogy jó eredményeket érjek el. Ezt támasztja alá, hogy miután Kínában kétszer is motort cseréltünk az autóban, minden hétvégén dobogóra állhattam. Suzukát leszámítva, de ott is csak egy fura öt másodperces büntetés miatt" - mondta Ceccon az Eurosport magyar nyelvű oldalának. 
"Valóban nagy volt irántam az érdeklődés a 2018-as bemutatkozás után, de jól éreztem magam a Team Mulsanne-nál és a Romeo Ferrarisnál, úgyhogy maradtam. Szerintem amúgy a két év nem különbözött olyan nagyon egymástól, mert a Veloce csomaggal alig tudtunk tesztelni. Végeredményben számomra mindkét szezon pozitív mérleggel zárult."

765749c3ef361357815de12c34c7d7b9.jpg

Kívülállóként a Giulietta TCR egy elég kétarcú autónak tűnik. Egyes pályákon, mint a Szlovákiaring vagy Suzuka, kifejezetten versenyképes, máshol viszont hajlamos beleszürkülni a középmezőnybe. Ceccon azonban a kevés tesztlehetőség fényében ezt egy kicsit más szemüvegen keresztül látja.

"Szerintem szinte minden pályán eredményesek voltunk, hiszen Németország után mindenhol bejutottunk a Q2-be. Az Alfa Romeóval sokkal kevesebbet tudtunk tesztelni, mint az összes többi márka, és emiatt minden tavalyi siker felértékelődik számunkra."
"Hihetetlen volt, hogy az egész évben felvettük a harcot a VW Csoport autóival, és némelyiket meg is előztük. Figyelembe véve, hogy Romeo Ferraris mennyivel kisebb, mint ezek a gyártók, ez egy rendkívül figyelemreméltó eredmény."

2018-ban egyértelműen Ceccon volt az Romeo Ferraris húzóembere, idén viszont, bár pontszámban előtte zárt, csapattársa, Ma Qing Hua az eredményekben elé került. Az olasz viszont állítja, ez őt a legkevésbé sem zavarja, nem volt köztük rivalizálás. 

"Ma egy nagyon rendes srác, és jól éreztük magunkat együtt. Nem volt köztünk verseny, nem érezem magam győztesnek, mert végül több pontom lett, mint neki. Amikor megérkeztem a WTCR-be, mindenki aggódott az Alfa Romeo teljesítménye miatt, de pár hónappal később futamot nyertünk Suzukában."

52b9ae80451e3d3bdbbeeff9a388758a.jpg

"Ezzel kijelöltük a fejlesztés irányát 2019-re, és ennek köszönhetően volt lehetőség rá, hogy Ma versenyt nyerjen Szlovákiában. Ahol amúgy én kétszer is dobogóra álltam."

Az Alfa Romeo az egyetlen márka a WTCR-ben, amely semmilyen formális támogatást nem kap az anyacégtől. Ceccon szerint ezért nagy kár, mert a rajongók imádják az autót, és van még benne tartalék.

"Azt gondolom, mind a Romeo Ferrarisban, mind az Alfa Romeóban vannak még kihasználatlan képességek és lehetőségek. Sajnos az Alfa számára a Forma-1-es szerepvállalás most máshova helyezi a hangsúlyt. Pedig az átlag ember egészen máshogy viszonyul a túraautókhoz, hiszen ezek a gépek hasonlítanak az utcai modellekhez. Az Alfa rajongók pedig jobban kötődnek ehhez, mint az F1-hez."

Ceccon az sepangi idényzárón elég sokatmondó nyilatkozatot tett, amelyből nem volt nehéz kihallani, egyelőre állást keres 2020-re.

"Igen, ez jó észrevétel. Örülnék, ha mondhatnék valamit erről, de egyelőre semmi nincs papírra írva. Tárgyalások vannak, de most még semmi konkrét. Szeretném megmutatni a tehetségem a bajnokságban, amire egy kicsivel több teszt mellett lenne esélyem."

f977041769fd92e0e38ee24a5bf896b7.jpg

"Jelenleg viszont a bajnokság sincs egyszerű helyzetben, de bízom benne, hogy Francois Ribeiro és az Eurosport Events megtalálja a módját, hogy idén is erős maradjon a sorozat."

A promóter idén új szabályokkal próbálja még igazságosabbá tenni a Túraautó Világkupát. 2020-tól csak az időmérőn futott körök alapján osztják majd a kompenzációs súlyokat, ami Ceccon szerint egyrészt jó, másrészt kockázatos is lehet.

"A BoP-ről nekem mindig nehéz beszélni, leginkább azért, mert nem vagyok mérnök. Az én dolgom, hogy minden alkalommal a legtöbbet hozzam ki az autóból. Egyrészt jó, hogy az új rendszerben senki sem rejtheti el a teljesítményét, másrészt viszont lehetnek speciális helyzetek. Mint például idén Suzukában, amikor szakadt az eső egy nagyon rövid pályán" - zárta Ceccon.

A 2020-as WTCR mezőnyről egyelőre nagyon keveset tudunk, mostanáig csak a Honda jelentette be, hogy változatlan pilótafelállást küld a bajnokságba. A Romeo Ferraris valószínűleg az elektromos TCR bajnokságra helyezi át a figyelmét, így Cecconnal új csapatot kell találnia, ha maradni szeretne a Túraautó Világkupán. 

Hozzászólások