WTCR - Kétarcú a Lada Granta Makaón
Kétarcú a Lada Granta Makaón

Kétarcú a Lada Granta Makaón

LantiLanti
2013/11/16 13:33

Thompson_Mac_lada_teszt

Itt a WTCC Blogon számtalanszor írtam már a Lada Granta legalapvetőbb problémájáról, nevezetesen arról, hogy az utcai változat túl rövid és keskeny ahhoz, hogy jelentős változtatások nélkül igazán jó túraautót lehessen építeni belőle. És mivel az idei technikai szabályok csak kevés eltérést engedélyeznek a sorozatgyártású modelltől, a Lada a feje tetejére állhat, akkor sem tud jelentősen előrelépni (ám jövőre ez sokat változhat a megengedőbb szabályok miatt).

Az autó méreteiből kifolyólag a Granta elsősorban a gyors kanyarokban válik nagyon instabillá, és ez Makaóban sajnos kegyetlenül ki is jön. Elég csak egy pillantást vetni a szektoridőkre vagy a végsebesség adatokra, és máris teljesen tiszta a kép. Az első szektorban még az erősnek számító Lada/Oreca motor ellenére is komoly hátrányban vannak Thompsonék. A kanyargós középső szektorban viszont életre kel a Granta.

"Az első szektorban a miénk a leglassabb autó. Az első kanyarban nagyon szenvedünk, és a Mandarinban is rettenetesen viselkedik a Granta. Ám ahogy elindulunk fel a hegyre, és különösen fenn, a gyors részen remekül működik. Az első szektor borzasztóan nehéz számunkra, és ez ellen most semmit sem tehetünk. Aerodinamikában sehol sem vagyunk, mindent a gumik végeznek el nálunk (a gyors kanyarokban)" - mondta Thompson a TouringCarTimes-nak.

Ajánlom mindenki figyelmébe JT fedélzeti kamerás felvételét. Aki valaha ment szimulátoron Makaóban, az le fog döbbenni, hogy mennyire el kell vennie a gázt a Reservoire és a Mandarin (első és második) kanyarban.

 

Ennek ellenére a szerencse most a ladások mellé állt, hiszen Thommo kilencedik lett az időmérőn, és így az első sorból rajtolhat a második futamon. Pont, mint az idénynyitón, Monzában, csak akkor Alexei Dudulako megtorpedózta a szép reményeket.

"Örülök a jelenlegi helyezésünknek, mert nem hiszem, hogy a jelenlegi helyzetünkben a Lada jobb lenne ennél hat Chevrolet és három Honda ellen. Szerencsére elég kevés gumit használtunk el a Q2-ben, hiszen egyetlen gyors körrel értem el a kilencedik helyet."

Az már más kérdés, hogy ha ilyen hátrányban van az első szektorban, akkor meddig tudja majd tartani a dobogós helyezést. Kétségtelen, a makaói pálya leghosszabb része a kanyargós "hegyi" szakasz, ám az egyetlen érdemi előzési pont (a Lisszabon kanyar), közvetlenül az első szektor végén, a hosszú egyenes után található. Isten óvja a Ladát! :)

Mikhail Kozlovskiy számára ez a hétvége is a tanulásról szó, és bár a fiatal orosz most sem tudta megközelíteni a Q2-t, folyamatosan gyorsult, ami egyértelműen jó jel.

"Minden egyes szett gumin gyorsultam, az FP2-höz képest 2.7 másodperccel volt jobb az időmérős köröm. Sajnos az utolsó próbálkozásomnál nekimentem kicsit a korlátnak, ami rontott valamennyit az időn" - mondta Kozlovskiy.

 

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások