WTCR - Kell két BMW?

Kell két BMW?

LantiLanti
2013/02/02 20:59

Az új autóról már beszéltünk eleget, ma még nehéz megmondani, mire lesz jó a Civic, de azért az sejthető, hogy jó lesz. Szó volt már a költségvetésről is, ami feszes, de stabil. Amiről még nem írtunk, az a két BMW. Az idén használt két 320TC a Zengő Motorsport tulajdona. Norbinak Augusto Farfus, Gabinka pedig Christian Poulsen korábbi versenygépét vásárolta meg a csapat, utóbbival ráadásul rengeteg tartalék alkatrész is az istállóhoz került. A Honda érkezése azonban a BMW-k távozását is jelenti egyben.

Felmerült, hogy a Civic mellett Zengő Zoliék miért nem versenyeztetnek egy BMW-t is a WTCC-ben. Ez a megoldás sajnos több szempontból is életképtelen. Egyrészt a hondás projekt teljes mértékben lefedi a csapat költségvetését, de legalább ennyire kizáró tényező az, hogy két eltérő típusról van szó. Elég csak belegondolni, hogy milyen műszaki és logisztikai rémálom lenne ezen a szinten két teljesen más autót versenyeztetni. Egészen más szerszámok, más alkatrészek kellenek a BMW-hez és a Hondához. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy marketing szempontból mennyire problémás lenne két rivális márka futtatása. Egy szó mint száz, ez az út nem járható.

Maradt tehát az eladás. Ami szintén nem könnyű feladat, hiszen valami válság van mostanság világszerte. Európában gyakorlatilag csak a WTCC-s csapatok jöhetnek szóba. Információink szerint a Wiechers Sportnál felmerült, hogy Stefano D'Aste autója mellett egy második BMW-t is csatasorba állítanak, így őket talán érdekelheti az egyik zengős 320TC. A Proteam állítólag újjáépíti a Felice Tedeschi által Sonomában rommá tört BMW-t, és ismét két autóval érkeznek. Ugyanez várható a ROAL-nál.   Engstlerék már be is jelentették, hogy szintén két autót indítanak 2013-ban, ám ők az ázsiai piacon is érdekeltek, úgyhogy talán szóba jöhetnek.

Merthogy az ázsiai piac jelenleg az ex-WTCC-s autók legnagyobb felvevőpiaca. A régebbi RML Chevrolet-k közül szinte mindegyik a Távol-Keletre került, és a folyamat csak folytatódik. Főleg, hogy tavaly óta 1.6 turbós autókkal is lehet indulni például a kínai bajnokságban (CTCC). Úgyhogy az sem lepne meg, ha végül Ázsiába kerülne a két narancs-fekete Bömbi.

Természetesen a Zengő Motorsport csapatmenedzserét, Juni Györgyöt is megkérdeztük arról, mi a helyzet az autókkal.

"Eladók. Miért, kell? De komolyra fordítva a szót, természetesen szeretnénk eladni a két BMW-t, hiszen sem technikailag, sem marketing szempontból nem járható út, hogy együtt versenyeztessük őket a Hondával. Az a helyzet, hogy ezen a szinten kereslet mindig van, üzlet viszont csak akkor lehet, ha akad kínálat is. Vannak érdeklődők a BMW-kre, és reméljük, hamar sikerül új tulajdonos találni, már csak anyagi szempontból is" - fogalmazott Gyuri.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások