WTCR - Káosz az időmérőn
Káosz az időmérőn

Káosz az időmérőn

LantiLanti
2013/03/23 17:21

QP_Muller_monza

Nem állítom, hogy a WTCC történetének össze időmérő edzését láttam, de abban biztos vagyok, hogy régen rendeztek ennyire őrült kvalit a Túraautó Világbajnokságon. Monzában csak úgy röpködtek a milliók - kifele az ablakon - volt, hogy csapattársak törték rommá egymás autóját és olyan is, hogy valaki felvezető körön írta nullára az esélyeit. Mindeközben az RML és a Bamboo istálló maga volt a nyugalom szigete, nem véletlen tehát, hogy földbe döngölték a komplett mezőnyt.

Bár az edzések elemzésénél inkább személyenként mintsem kronológia sorrendben szoktunk haladni, most mégis követjük az idő fonalát. Körülbelül két perce tarthatott az edzés, amikor a címvédő Rob Huff egy ártalmatlannak tűnő helyzetben - felvezető körön - nekiment Fredy Barthnak, de úgy, hogy az angol SEAT-jából kifordult a bal első futómű. Piros zászló, Huffy pedig mehetett zuhanyozni. A svájci azt mondta, ő nem csinált semmit, és egyszer csak hátulról belementek, az angol pedig Barthra mutogatott, mert szerinte a BMW-s kiterelte őt a pályáról. Mindez még a FELVEZETŐ körön történt.

Szóval piros zászló, megnyugvás, kezdjük elölről. Második nekifutásra már sikerült mindenkinek gyors kört futnia, ám a második nekirugaszkodás előtt Alexei Dudukalo valami ordas módon belement a saját csapattársába, James Thompsonban. Az orosz Grantája a helyszínen maradt, mivel kiszakadt a bal első futóműve, az angol viszont bekecmergett a boxba egy Mariana-árokkal a kocsi oldalán. Én ilyet még nem láttam időmérőn. Dudukalo olyan lehetetlen féktávot vett, amilyet óvodás gyerekek szoktak, amikor először a szimulátor elé könyörgik magukat. Szegény Thompson meg csak fordult békésen, és egyszer csak jött oldalról a torpedó...

És ezzel még nem volt vége, hiszen az utolsó másodpercekben Gabriele Tarquini csúnyán megtolta szegény René Münnichet a Parabolicában, aki a sóderágyba menet még megpöckölte a kétségbeesetten menekülő Fernando Monjet. Ez volt tehát a Q1, úgy, hogy a kisebb kicsúszásokról és koccanásokról most inkább hallgatunk. De maradt a munícióból a második részre is, amikor például Tarquini az egyes kanyarban "tarkón tolta" szegény James Nasht...

Szóval ennyit az ámokfutásról, most nézzük, hogy alakultak a köridők. Kezdjük Michelisz Norbival, bár sok jót nem fogunk tudni mondani. Keveset láttuk az edzés alatt, és nem azért, mert az operatőrök magyarellenesek. Amikor Dudukalo kinyírta Thompson autóját, még biztos pályán volt, mert az orosz pont mögüle bújt ki. Aztán kb. ennyi. 21. lett a Q1-ben, mint később megtudtuk azért, mert ismét beesett a fékpedál, és hiába légtelenítettek, nem oldódott meg a probléma. Ennél ezért sokkal többet vártunk...

Az egy percig sem volt kérdés, hogy kié lesz a pole pozíció, Yvan Muller reggeltől estig oktatta a komplett mezőnyt. Már a második szabadedzésen pályacsúcsot ment, amit a Q1-ben és a Q2-ben is megjavított. Végül 1:56.4-nél állt meg az óra, ami hét tizeddel jobb, mint Tarquini tavaly futott csúcsa. Hét tized egy olyan autóval, amin azóta semmit sem fejlesztettek. Na ezek után nem mondja senki, hogy tavaly nem lecsavarva mentek a Cruze-ok...

Chilton annak rendje és módja szerint kísérte a főnököt, jók voltak a szélárnyékok, és végül nyolc tizedet kapott Mullertől. Alex MacDowall pedig közben egy harmadik hellyel jelezte, hogy a Bamboo is ott van a kondér közelében. Most pedig jöhet az óriási kalapemelés, mert Pepe Oriola nagyot ment a SEAT-tal, és James Nash valamint Michel Nykjaer Chevy-ét megelőzve negyedik lett! Legalább ekkora elismerést érdemel Marc Basseng (az egyetlen All-Inkl.com-os, ami nem törte össze az autóját), hiszen élete első WTCC-s időmérőjén bejutott a Q2-be, mi több nyolcadik lett.

A kilencedik helyet James Thompson szerezte meg a Ladával, ami kisebb fajta csoda. Az oroszok ugyanis összeütötték az autót a Q1 alatt, és mivel JT idejét csak kevesen tudták felülmúlni, az angol ott lehetett a második felvonásban is. A Granta masszivitásból jelesre vizsgázott, és dicséret az orosz csapatnak is! Jutalmuk egy első soros rajthely a második futamon.

A mázlieső ezúttal Darryl O'Youngra hullott, aki egész hétvégén szépen terelgette a BMW-t, most pedig tizedik lett, azaz holnap övé lesz a pole a második futamon.

Végül jöjjenek azok, akik kimaradtak. A legmeglepőbb név nyilván Tiago Monteiroé, akit feltartottak a gyors körén, és így lecsúszott a top12-ről. De pórul járt Tom Coronel is, a holland 17.-ként zárt.

A Q1 végeredménye:

Q1_Monza

A Q2 végeredménye:

Q2_Monza

Holnap 9:00-kor a bemelegítő edzéssel folytatódik a WTCC hétvége programja.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások