WTCR - Jövőre újra fizetnek a privát csapatoknak
Jövőre újra fizetnek a privát csapatoknak

Jövőre újra fizetnek a privát csapatoknak

LantiLanti
2014/08/26 11:29

Meghallgattattak Roberto Ravaglia könyörgései. A ROAL Motorsport társtulajdonosa néhány hete a WTCC Blognak beszélt arról, vissza kellene állítani a Yokohama kupa eredeti rendszerét, és ezen keresztül lehetne segíteni a nehéz anyagi helyzetben lévő privát csapatokat.

A 2013-as szezonig a legeredményesebb független pilótákat (Tom Coronel, Michelisz Norbi, Pepe Oriola stb.) leszámítva valamennyi privát versenyző pontot szerezhetett a Yokohama kupában, és az eredményeket pénzdíjjal jutalmazták. A TC1-es szabályok bevezetésével viszont változott a helyzet, és a japán gumigyár által támogatott pontversenyt a régi TC2T-s versenyautókkal indulók számára írták ki.

Ezzel pont azok a privát csapatok szenvedtek anyagi hátrányt, akik vállalták a nagyobb befektetést, és TC1-es versenyautót vásároltak vagy béreltek. Az Eurosport Events felismerte ezt a problémát, és jövőre helyre áll a Yokohama kupa korábbi rendje.

"A 2014-es átmeneti évet követően, amelyben még együtt mennek a TC1-es és TC2 Turbós autók, újracsoportosítjuk a forrásainkat, és jövőre a privát TC1-es csapatokat kívánjuk támogatni. Lesz pénzdíj, külön pontverseny, külön eredményhirdetés, és számukra elkülönített promóció is, ahogy ez 2006 óta a Yokohama segítségével már igen sikeresen megvalósult" -  vázolta a terveket Francois Ribeiro, az Eurosport Events motorsport igazgatója.

A WTCC hivatalos gumipartnerének köszönhetően 2015-ben 240.000 eurót osztanak majd szét a privát csapatok között, azaz hétvégenként 20.000 eurót terítenek szét. A két futamon szerzett pontok összesítése alapján így oszlik majd el a pénzdíj:

1. 8.000 euró

2. 6.000 euró

3. 3.000 euró

4. 2.000 euró

5. 1.000 euró

Az eddigiekhez képest egy újdonságot is bevezet az Eurosport Events: az a csapat, amely a 2015-ös privát bajnokot adja, a rákövetkező szezonban egy autót ingyen nevezhet be a WTCC-be, ami közel 40.000 eurós (kb. 12 millió forint) megtakarítást jelent. Ha ez az intézmény korábban is létezett volna, a Zengő Motorsport tavaly nevezési díj nélkül mehetett volna a világbajnokságon.

Hozzászólások