WTCR - Jön még valaki idén?

Jön még valaki idén?

LantiLanti
2013/09/29 11:55

General_WTCC_95

Renault, Subaru, KIA, Volvo, Nissan, Ford, Alfa Romeo - ha az utolsó kósza pletykát is figyelembe vesszük, nagyjából így néz ki az érdeklődők névsora. Van, akit valószínűleg csak egy figyelemhiányos újságíró dobott be a köztudatba (Alfa), és akadnak olyanok is, akikről tudjuk, részt vettek az új WTCC szabályok kidolgozásában (Renault, Subaru).

Az érdeklődés azonban egy dolog; azt ma még nehéz lenne megmondani, hogy a felsorolt gyártók közül melyikkel futhatunk majd össze ténylegesen egy WTCC közvetítés során.

Ami 2014-et illeti, a Honda, a Lada és a Citroen helyzete biztos, mindhárom márka gyári alakulattal vesz részt a világbajnokságon. Negyedik márkaként marad a Chevrolet is, ám az RML által épített Cruze-okat privát csapatok versenyeztetik majd, mint például a Bamboo. De ki csatlakozhat hozzájuk, és legfőképpen mikor?

A télen Andrea Adamoval beszélgettem arról, hogy mennyi idő nulláról felépíteni egy WTCC-s túraautót, most beidézem, amit akkor mondott a Honda Civic főtervezője:

“Azt mondanám, hogy egy év és három-négy hónap kell egy jó autó összerakásához. Ebből legalább hat hónap a tervezés, és még hat a fejlesztői munka valamint a tesztelés. A többi időt az építés és a logisztika emészti fel.”

Ebből kiindulva, és az áprilisi szezonrajtot figyelembe véve azt mondom, 2014-re már nem valószínű új gyártó érkezése. Ha valaki szeretne ott lenni a jövő évi startnál, annak lassan kész versenyautóval kell rendelkeznie, hogy időben elkezdhesse a fejlesztőmunkát, a PR világát ismerve pedig ezt jó pár hónappal megelőzte volna a program hivatalos bejelentése, vagy legalább intenzív megszellőztetése.

Persze sosem kizárt, hogy az utolsó pillanatban valaki előugrik a bokorból, szétrántja a kabátját, és kiesik onnan egy kész WTCC-s autó (ha már ilyen szatíros időket élünk), de nagyon kevés esélyt látok rá.

Ez viszont távolról sem jelenti azt, hogy a jövőben ne csatlakozhatnának akár többen is a WTCC mezőnyhöz. Amikor 1990-ben Nagy-Britanniában útjára indult a SuperTouring szabályrendszer, az első szezonban mindössze két gyári csapat indult, a BMW és a Vauxhall. Aztán jövőre érkezett a Toyota és a Nissan, majd később a Mazda és a Peugeot illetve a többiek.

Nem szabad elfelejteni, hogy a jövőre életbe lépő új szabályokat eredetileg 2015-re tervezték, és csak tavaly november táján merült fel először, hogy (elsősorban a Citroen kedvéért) előrehozzák egy évvel. Nagyon is valószínűnek tartom, hogy a fent említett gyártók közül egyik-másik már nem akart ilyen rövid határidővel változtatni a programon, és az eredetileg tervezett időpontban, azaz a rákövetkező szezonban érkezhet.

Ez jelenthet némi hátrányt a Hondával és a Citroennel szemben, ám egy komoly gyári WTCC-s alakulat egy szezon alatt ezt simán ledolgozza.

2014-ben tehát szerintem a Honda, Lada, Citroen, Chevrolet négyessel kell számolnunk, 2015-ben viszont további gyártó(k) érkezését várom.

Fotó: WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások