WTCR - Izawa dobogóra állna
Izawa dobogóra állna

Izawa dobogóra állna

LantiLanti
2013/09/16 13:53

Izawa_arc

A hétvégén a Honda hazai verseny következik Suzukában, a japán márka pedig ez alkalomból egy negyedik Civic-et is csatasorba állít Michelisz Norbi, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro autója mellett. A pilóta a 29 éves Izawa Takuya lesz, a felkészítésért pedig a gyári programot irányító JAS Motorsport felel majd.

Suzukában Izawa visszatérhet a gyökerekhez, autós pályafutását ugyanis a Suzuka Circuit Racing School-ban kezdte, ahol az SRS-F formaautós kategória bajnokaként "diplomázott" 2002-ben. Ezután néhány évet Németországban töltött, a helyi Forma-Renault sorozatban, majd hazatért, és a Japán Forma-3-as bajnokságban indult, ahol futamot is nyert.

Izawa 2008 óta (ahogy az a legjobb japán pilótáknál nagy divat) a SuperGT-ben valamint a SuperFormulában (régi Formula Nippon) is versenyez, és mindkét kategóriában szerezett már futamgyőzelmet. Legjobb összetett eredményét tavaly érte el, amikor harmadik lett az akkor még Formula Nippon néven futó formaautós sorozatban. Idén viszont a GT mezőnyben áll jobban, két fordulóval a bajnokság vége előtt hiába hetedik, még van némi esélye a bajnoki cím megszerzésére, mivel rendkívül szoros a pontverseny.

A japán pilóta még tavaly nyáron Portimaoban próbálhatta ki először a Hondát.

"Elég egyedien viselkedett az autó, olyan érzésem volt, mintha folyamatosan egy hajszál választana el a megcsúszástól. Azt is megfigyeltem, hogy jelentősen változott az Honda viselkedése, ha új gumira cseréltük a használtakat. A JAS Motorsport profi munkája is figyelemreméltó volt" - mondta Izawa az fiawtcc.com-nak.

Michelisz_teszt_Honda

A japán pilóta arról is beszélt, hogy a hátsókerék hajtású GT autóból nem lesz könnyű átülni egy elsőkerekes túraautóba, és a korlátozott tesztlehetőség is hátráltató tényező.

"A WTCC egy nagyon komoly bajnokság, elég sok gyakorlásra lenne szükségem, hogy igazán felnőhessek a feladathoz. Ennek hiányában kicsit hosszabb időre lesz szükségem, hogy megszokjam a fronthajtást, de bízom a képességeimben és a csapatban is."

A három Honda teljesítményét egész évben nyomon követte, Gabriele Tarquini pedig kifejezetten jó benyomást tett rá. Az olasz a portugáliai teszten is adott pár jó tanácsot, ám a versenyhétvégén Izawa már nem számít hasonló segítségre.

"Ők (Tarquini és Monteiro) is a saját teljesítményükkel lesznek elfoglalva, úgyhogy majd megpróbálok minél több mindent ellesni abból, ahogy vezetnek, alaposan átnézem az adataikat, és nagyon figyelni fogok a technikai eligazításon."

Végül a várakozások is szóba kerültek. Bár Izawa tudja, nem lesz könnyű ledolgozni a hátrányt, ám sokat vár magától azon a versenypályán, ahol gyakorlatilag felnőtt.

"Tudom, hogy egyáltalán nem lesz egyszerű, de szeretnék dobogóra állni" - zárta a japán.

José María Lopez termasi teljesítménye után hiba lenne egyből kételkedni; majd meglátjuk. Izawa egyébként azzal a prototípussal indul majd Suzukában, amellyel Tiago Monteiro tavaly rajthoz állt az év utolsó három hétvégéjén, és amellyel Michelisz Norbi Cremonában tesztelt a tél során.

A hivatalos rajtlista szerint hiába ázsiai, és hiába csak egy versenyre adta le nevezését, Izawa nem szerezhet majd pontot az Ázsia Kupában.

Fotó: WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások