WTCR - Így lett bajnok Norbi - 3. rész

Így lett bajnok Norbi - 3. rész

LantiLanti
2012/12/02 20:20

Folytatjuk sorozatunkat, melyben bemutatjuk Michelisz Norbi útját a privát bajnoki cím felé. Legutóbb a szezon felénél tettük le a fonalat, a salzburgringi forduló után, ahol a Chevyk túlzottan agresszív beállításai miatt hatalmas meglepetéssel, Stefano D'Aste győzelmével ért véget a második verseny. A kiadós nyári szünet előtt még egy utolsó európai állomás várt a WTCC mezőnyére, a napsütötte Dél-Portugáliában, Portimaoban.

Portimao

A néhány éve megépített, ergo nagyon modern Autodromo Internacional do Algarve a portói utcai pálya helyét vette át 2012-re, és a hétvége magyar szempontból felemásra sikerült. Kiválóan indult a portugáliai kaland, hiszen Monza után végre újra mindkét narancs-fekete BMW bejutott a Q2-be, ahol Norbi harmadik, Gabi pedig hetedik lett. Utóbbinak nagyon kellett a jó eredmény, hiszen a szezon elején összegyűjtött költségvetés idáig tartott.

Az első verseny meglehetősen egyhangúra sikerült, bár a Yokohama kupa szempontjából tökéletesen alakult. A repülőrajtnál Huff megelőzte Norbit, aki nem tudott mit kezdeni a Chevrolet-k erőfölényével, ám a többiek meg az Ő tempóját nem bírták tartani. A futam tehát eseménytelen, de eredményes volt, Michelisz a privát értékelést megnyerve negyedik lett a gyári autók mögött. Wéber Gabit sajnos már az első körben kilökte a gondolkodás nélkül közlekedő Alekszej Dudukalo, pedig a másik zengős BMW  is esélyes volt egy vastag pontszerzésre.

A második versenyen már több volt az akció. Bár ne lett volna. Wéber Gabi autója befulladt a rajtnál, Norbit pedig kigolyózták a tumultusban. Még szerencse, hogy folytatni tudta. A 12. helyre esett vissza, ahonnan feljött hetediknek, majd a legeslegvégén eltört a kipufogó, és ismét a 10. helyen találta magát.

Legnagyobb bánatunkra a privát értékelést Pepe Oriola nyerte, a szárnyra kapó Alberto Cerqui és Alex MacDowall előtt. Norbi ötödik lett. A Yokohama kupában így Portimao után a spanyol vezetett tíz ponttal Norbi és 34-gyel Stefano D'Aste előtt, aki megkezdte mélyrepülését a salzburgi győzelem után.

Curitiba

A tengerentúli szezon brazíliai rajtjáig erős másfél hónapot kellett várni, amit aktívan töltött Michelisz Norbi, elindult a hungaroringi Superstars futamon Gianni Giudici BMW M3-asával, mi több, az első futamon harmadik lett. A másodikon sajnos megadta magát a motor a 40+ fokos hőségben.

Wéber Gabinak sajnos nem sikerült további szponzorpénzt találnia, így számára Portimaoban véget ért a szezon. A csapat azonban ezt a veszteséget is előnnyé tudta alakítani, hiszen így itthon maradt a kettes számú BMW, a Zengő Motorsport pedig WTCC-s pályafutása során először elmehetett egy igazit tesztelni a Szlovákiaringre. Akkor még nem gondoltuk, hogy ennek óriási hatása lesz a szezon utolsó harmadára.

Curitiba BMW-vel még ismeretlen terep volt Norbiék számára, hiszen a 2011-es szezon nyitóversenyét kénytelenek voltak kihagyni, mivel későn érkezett meg az autó. Ezúttal volt miért izgulni az időmérőn, legalábbis nézőként, hiszen nem sokkal a Q1 vége előtt még kieső helyen állt a magyar pilóta, ám utolsó körével becsúszott nyolcadiknak. A Chevyk és a SEAT-ok egykörös erőfölénye miatt a 10. hely megszerzése volt a cél a Q2-ben, és bejött, 2012-ben másodszor Norbié lett a pole a második futamon.

Ilyenkor szokott következni az a mondat, hogy az első versenyen a biztos célba érés volt a cél. Így is tervezte a csapat, ám az élet máshogy hozta. Michelisz Coronellel, majd Oriolával volt kénytelen nagyot meccselni. A narancs-fekete BMW végül a kilencedik helyen futott be, és negyedik lett a Yokohama értékelésben úgy, hogy mindkét rivális nullázott! A tempó rendben volt, vártuk a második futamot a pole-ból.

Az álló rajt nem tökéletes, hanem norbis lett, ami ugye egy magasabb kategória. Amíg tudta, őrizte a vezetést, ám a Chevyk és Tarquini erőfölénye verhetetlen volt Curitibában. Norbi pedig nem kockáztatott, és a privát bajnokságot szem előtt tartva csak addig védekezett, amíg az ésszerű volt.

Az abszolút értékelés ötödik pozíciója a privát első helyet jelentette, de ami ennél is fontosabb, Oriola megint nullázott, D'Aste pedig összesen két Yokohama pontot szerzett. Curitibában így Michelisz átvette a vezetést az összetettben, előnye öt pont volt Oriolával, és 36 D'Astével szemben. Így utólag kijelenthetjük, Brazília volt az egyik kulcsmomentum a bajnoki cím megszerzésében.

Sonoma

Az ázsiai turné előtti utolsó állomás az Egyesült Államok volt, ahol először rendeztek WTCC futamot. Norbi azonnal beleszeretett az ízig-vérig amerikai Infineon Raceway-be, ráadásul a sonomai forduló előtt a csapat ismét beiktatott egy szlovákiaringi tesztet, amellyel megint jókorát léptek az autó beható megismerése felé.

Az egyéni eredmények tekintetében a Hungaroring volt az év fénypontja, ám a bajnoki cím szempontjából egyértelműen Sonoma. Bári Gergely vezetésével a csapat - támaszkodva a teszten gyűjtött tapasztalatokra - nagyon jól belőtte a BMW-t a kanyargós, hepehupás pályára, és miközben Norbi szárnyalt, a vetélytársak bukdácsoltak.

Ötödik rajthely az első futamon, ügyes helyezkedés a start után, egy dobogós hely (3.), és győzelem a privát értékelésben. Simának hangzik? Olyan is volt! Norbi nagyszerűen versenyzett, az autó kiválóan muzsikált, minden úgy ment, mint az olajozott gömbvillám. Öröm volt látni, ahogy természetes könnyedséggel voltak ott a legjobbak között.

A második futam - ha megengedtek egy személyes véleményt - 2012 legjobb versenye volt Michelisz számára. Tudom, a Hungaroringen nyert, itt pedig "csak" második lett, de a magyar pályát álmából felébresztve is tudja, Sonomában viszont most járt először. Nálam ez volt az év versenye. Persze ehhez is kellett kis szerencse, például az ellenfelek billiárd játéka az élen.

A vége tehát egy újabb Yokohama győzelem lett, miközben Oriola három, D'Aste pedig tíz pontot gyűjtött a komplett hétvége során. A privát értékelésben Amerikát követően Oriola előtt 35, D'Astével szemben pedig 49  pont előnnyel vezetett a Zengő Motorsport pilótája. Bár akkor még nem tudhattuk, de ezzel gyakorlatilag eldőlt a Yokohama kupa sorsa.

A kissé zilált végjátékról sorozatunk utolsó részében számolunk be.

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások